Jump to content
  • Bun venit!

    Pentru a putea beneficia de toate funcţiile forumului, este necesar să vă înregistraţi un cont de membru. Pentru înregistrare aveţi nevoie doar de o adresă de email validă. Completaţi cu mare atenţie adresa dvs. de email, întrucât aceasta este necesară pentru validarea contului de membru.

Bila leneșă !


Monica Badea

Recommended Posts

Bila este lichidul produs de ficat, cu rol in digestia grăsimilor, reciclarea unor compuși (colesterol), eliminarea unor toxine. Folosim aici termenul de „toxine” și pentru substanțe toxice care nu sunt produse neapărat de agenți patogeni, așa cum se procedeasă și în literatura internațională.
Pentru eliminarea toxinelor (prin bilă putem scăpa inclusiv de colesterol, pesticide, metale grele și alti compuși periculoși) este esențială prezența fibrelor alimentare, care pot „sechestra” o parte dintre aceste toxine și le trimit spre eliminare.
Chiar și pietrele la bilă pot fi dizolvate, se pot obține efecte deosebite în curățarea vaselor de sânge, în eliminarea acneei sau a altor probleme de sănătate.
Pe lângă tărâtele de ovăz sunt bune orice frunze, salate, legume bogate în fibre, leguminoase (fasole, mazăre, linte, năut), semințe de in, psillium, argilă.
Mare parte din acest efect benefic este dat și de reglarea florei intestinale (a microbiomului), fibrele acționând drept prebiotice. Bila are un rol important și în viața microbiomului, cu din ce în ce mai multe dovezi științifice pentru legătura cu starea noastră de sănătate, de la imunitate și digestie până la obezitate și depresie.

Deși bila conține 97% apă, de multe ori, din cauza deshidratării sau stress-ului (care impiedică eliminarea din vezica biliară) bila se concentrează și se pot forma „pietrele la bilă” (calculii biliari), cu un risc mare pentru sănătate (pot bloca ductul biliar și pancreatic).

Mulți dintre noi am fost diagnosticați la o ecografie abdominală sau la analizele de sânge cu „bilă lenesă”, „colecist septat”, „noroi în vezica biliară”

Cei care țin diete ketogenice (contraindicate vara) și low-carb (cu un aport mai mare de grăsimi) observă că nu mai pot mânca sau digera grăsimea. Însă , o oarecare cantitate de grasime este necesară, atât pentru asimilarea grăsimilor esențiale (în special Omega3), a vitaminelor (A, D, E) și altor nutrienți liposolubili.
Cei mai mulți antioxidanți din fructe și legume (de exemplu licopenul din roșii) au nevoie de grăsime pentru a fi asimilați optim.
Stimularea secreției de bilă Deci, pe langă o hidratare bună (apa calduță cu lămâie și ghimbir dimineața face minuni), avem nevoie de alimente și condimente care să stimuleze secreția de bilă. O cantitate mică de grăsime la fiecare masă va asigura declanșarea secreției și eliminării bilei. În general sunt alimente amare, dar și care conțin anumite uleiuri esentiale: rucola, anghinare, fenicul, andive, sparanghel, sfeclă, hrean, ghimbir, piper, semințe de pin, ulei de măsline extravirgin, cardamom, zeamă de varză.

120973403_1688680311289510_1158931748021242008_n.jpg.8e218945f34972f162f988eae6e08f2c.jpg

73533049_1312466352290982_8435168056828755968_n.thumb.jpg.333220c93fbf0b9b031ad77a357ff1f9.jpg

sursa

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Posts

    • Ingrediente: -200 gr făină de năut -60 gr fulgi de ovăz măcinați -10 gr semințe de in măcinate -10 gr semințe de dovleac și floarea soarelui,râșnite ..acestea sunt opționale ! -pătrunjel uscat -sare -usturoi pudră -semințe de susan (opțional ) -450 ml apă fierbinte dar nu clocotită Se amestecă totul și se lasă 15 minute la odihnă. Apoi se formează burgerii cu mâinile umede și se coc în tigaie antiaderenta sau la cuptor..în tigaie eu i am făcut câte 3 minute pe fiecare parte !
    • Ingrediente: -500 gr făină integrală -100 gr ulei de cocos (cantitate în stare solidă ) -1 linguriță bicarbonat -2 ouă -300 ml iaurt Se amestecă toate ingredientele și se frământă 5 minute (în cazul în care vi se pare puțin sfărâmicios,mai adăugați puțin iaurt ) Dăm coca la rece minim 2 ore (cea mai fragedă iese când sta peste noapte la frigider ) Întindem pe masa de lucru o foaie  nu prea groasă și tăiem în forme de triunghi pt a putea face Cornulețe ! Eu am umplut și cu rahat și cu smochine din dulceață (dulceață de smochine întregi )dar puteți face Cornulețe cu orice vă place ! Am copt cornulețele la 180 de grade pentru 25 de minute și le-am tăvălit(după răcire ) prin îndulcitor eritritol pe care l-am râșnit în râșnița de cafea!
    • multumesc, cedeti ca puteti sa-mi dati un sfat, cum sa fac sa nu mananc noaptea?
    • Buna Carmen, mult inainte! Bun venit alaturi de noi 
    • buna, sunt Carmen , am inca 58 de ani   
×
×
  • Create New...