Jump to content
  • Bun venit!

    Pentru a putea beneficia de toate funcţiile forumului, este necesar să vă înregistraţi un cont de membru. Pentru înregistrare aveţi nevoie doar de o adresă de email validă. Completaţi cu mare atenţie adresa dvs. de email, întrucât aceasta este necesară pentru validarea contului de membru.

Nutrienți necesari pentru supraviețuire !


Monica Badea

Recommended Posts

Carbohidratii, proteinele, vitaminele, mineralele, grasimile si apa sunt nutrienti esentiali de care avem nevoie pentru a trai.

Consumul zilnic al unor alimente variate pentru a asigura toti acesti nutrienti este o provocare pentru cei mai multi dintre noi.

Cu atat mai mult cu cat in ultima vreme tindem sa consumam calorii goale din alimentele procesate lipsite de nutrientii necesari organismului, acest lucru determinand ingrasarea si aparitia bolilor.

Macronutrienti in cantitati foarte mari

Macronutrientii sunt substante de care ai nevoie in cantitati destul de mari. Carbohidratii, grasimile si proteinele furnizeaza corpului caloriile necesare pentru a functiona o zi intreaga.

Fiecare macronutrient are calorii, dar cantitatea acestora depinde de fiecare in parte. Proteinele si carbohidratii au patru calorii la un gram, in timp ce grasimea are noua.

Si apa este un macronutrient si, desi nu furnizeaza energie organismului, ai nevoie de ea in cantitati mari pentru eliminarea toxinelor, reglarea temperaturii corpului si pentru a stimula functionarea celulelor.

Cantitati mici, dar cu impact mare
Corpul tau are nevoie de micronutrienti in cantitati foarte mici, dar impactul acestora asupra corpului este enorm. Micronutrientii includ vitaminele, cum ar fi vitamina C, D si E, si minerale, precum calciul si fierul.

Reusesti sa consumi cantitatea zilnica necesara din acesti micronutrienti numai daca mananci natural ori daca alegi alimentele procesate fortificate.

Prea mult sau prea putin dintr-un lucru bun

Desi intoxicarea si deficienta sunt destul de rare, se poate spune ca exista o limita pana la care e  bine sa consumi orice nutrient. O data cu aparitia apelor minerale si bauturilor fortificate, a batoanelor energetice pline de micronutrienti si alte suplimente, abuzul de vitamine si minerale este posibil, daca regimul tau alimentar nu este echilibrat.

Simptomele includ caderea parului, probleme de vedere, afectiuni ale sistemului osos, complicatii ale pielii si tulburari circulatorii.

Daca mananci prea multe sau prea putine proteine sau grasimi, esti expusa riscului de a dezvolta boli cardiovasculare, hepatice sau tulburari ale sistemului sanguin, ori chiar probleme neurologice.

Regimul echilibrat este cheia

Cum stii daca ai consumat toti nutrientii de care ai nevoie?

Mananca cereale in fiecare zi(2-3 linguri ,in special ovăz ...semite ,mei,orz,psylium ..diverse )adauga peste ele o banana si rontaie un mar la gustarea de dupa-amiaza pentru a obtine cele doua portii de fructe pe zi de care ai nevoie.

Variaza tipurile de legume pe care le mananci, incluzandu-le pe cele cu frunze verzi sau broccoli si mananca cel putin trei portii pe zi. Mananca o portie de carne slaba sau fasole si lactate in fiecare zi. Si bea cel putin 8 pahare de apa pe zi pentru a te asigura ca organismul tau este hidratat.

120973403_1688680311289510_1158931748021242008_n.jpg.bef3fde451be1914410bc8ac0c64684c.jpg
sursa

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Posts

    • Buna Dana, bun venit alaturi de noi 
    • Bună ziua! Mă numesc Dana, sunt din nord-vestul României. Vă urmăresc de mai mult timp pe Facebook și acum am decis să mă înscriu în forumul d-voastră.
    • Ingrediente: -200 gr făină de năut -60 gr fulgi de ovăz măcinați -10 gr semințe de in măcinate -10 gr semințe de dovleac și floarea soarelui,râșnite ..acestea sunt opționale ! -pătrunjel uscat -sare -usturoi pudră -semințe de susan (opțional ) -450 ml apă fierbinte dar nu clocotită Se amestecă totul și se lasă 15 minute la odihnă. Apoi se formează burgerii cu mâinile umede și se coc în tigaie antiaderenta sau la cuptor..în tigaie eu i am făcut câte 3 minute pe fiecare parte !
    • Ingrediente: -500 gr făină integrală -100 gr ulei de cocos (cantitate în stare solidă ) -1 linguriță bicarbonat -2 ouă -300 ml iaurt Se amestecă toate ingredientele și se frământă 5 minute (în cazul în care vi se pare puțin sfărâmicios,mai adăugați puțin iaurt ) Dăm coca la rece minim 2 ore (cea mai fragedă iese când sta peste noapte la frigider ) Întindem pe masa de lucru o foaie  nu prea groasă și tăiem în forme de triunghi pt a putea face Cornulețe ! Eu am umplut și cu rahat și cu smochine din dulceață (dulceață de smochine întregi )dar puteți face Cornulețe cu orice vă place ! Am copt cornulețele la 180 de grade pentru 25 de minute și le-am tăvălit(după răcire ) prin îndulcitor eritritol pe care l-am râșnit în râșnița de cafea!
    • multumesc, cedeti ca puteti sa-mi dati un sfat, cum sa fac sa nu mananc noaptea?
×
×
  • Create New...