Jump to content
  • Bun venit!

    Pentru a putea beneficia de toate funcţiile forumului, este necesar să vă înregistraţi un cont de membru. Pentru înregistrare aveţi nevoie doar de o adresă de email validă. Completaţi cu mare atenţie adresa dvs. de email, întrucât aceasta este necesară pentru validarea contului de membru.

Ce sunt probioticele și cum ne influentează sănătatea!


Monica Badea

Recommended Posts

Ce sunt probioticele și la ce sunt ele bune?

Probioticele sunt microorganisme cu efecte benefice asupra sănătății.

Pot fi binecunoscuții fermenți lactici sau alte tipuri de bacterii și chiar ciuperci (subspecii ale drojdiei de bere, de exemplu).
Pentru iaurt avem, de obicei, o combinație de lactobacillus acidophilus și bifidobacterium bifidus. Da, sună ciudat, dar și apa poate fi „monoxid de hididrogen”. Numele de „probiotice” vine de la „pro” (pentru) și „bios” (viață), deci „pentru viață”. Printre beneficii se numără sănătatea intestinală (de la prevenirea infecțiilor și până la reglarea tranzitului intestinal), efectul imunomodulator (acționează atât pentru creșterea imunității cât și pentru reducerea afecțiunilor autoimune), reducerea colesterolului, prevenirea cancerului, tratamentul obezității, ameliorarea depresiei, reducerea inflamațiilor

Mai ales vara, probioticele au o importanță deosebită în alimentație, organismul fiind expus la două categorii de pericole.
Prima e formată din alimentele nesănătoase (prăjeli, grătar, alcool, exces de carne procesată), care pot aduce grăsimi arse și compuși toxici formați la temperaturi înalte. Mai multe studii arată că, prin consumul de iaurt(natural ),putem contracara aceste efecte negative, menținând o floră intestinală benefică. Apoi avem pericolul agenților patogeni, cauzatori ai toxiinfecțiilor alimentare, dar și al altor boli (ex. viroze). Iaurtul, prin fermenții lactici (aici bifidus actiregularis) ne protejează de aceste pericole.
Efectul benefic cel mai cunoscut și vizibil al probioticelor rămâne însă reglarea tranzitului intestinal și combaterea constipației.

Constipația pare să fi devenit ceva normal pentru mulți (influențată atât de alimentele nesănătoase cât și de lipsa de hidratare sau de factori psihologici).
Efectele pe termen lung ale constipației cronice sunt însă foarte periculoase: de la disconfortul abdominal și până la cancerul de colon.

Iaurtul, sursa principală de probiotice

Cea mai accesibilă sursă de probiotice este iaurtul. Un aliment versatil, care se potrivește atât ca gustare cât și ca parte a meselor.
De asemenea, iaurtul cu fructe (fructe puse de noi ,nu colorate de prin magazine )poate fi un desert sănătos și hrănitor.

Pe lângă probiotice, iaurtul aduce proteine ușor asimilabile și minerale (în special calciu), care intră în categoria nutrienților esențiali.
Alte surse de probiotice (categoria fermenților lactici) sunt murăturile, borșul, alte alimente fermentate. Apoi există partea de suplimente nutritive cu probiotice.

Aportul de probiotice trebuie însoțit și de prebiotice (hrana probioticelor), care sunt… fibrele.
Frunzele, salatele, semințele de in, semintele de chia au efect prebiotic, hrănind flora intestinală benefică.

120973403_1688680311289510_1158931748021242008_n.jpg.60bd5888de9b1b67d648191f2a553cb2.jpg

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...