Jump to content
  • Bun venit!

    Pentru a putea beneficia de toate funcţiile forumului, este necesar să vă înregistraţi un cont de membru. Pentru înregistrare aveţi nevoie doar de o adresă de email validă. Completaţi cu mare atenţie adresa dvs. de email, întrucât aceasta este necesară pentru validarea contului de membru.

Ciocolata și dieta !


Monica Badea

Recommended Posts

Prin definitie, este un amestec de unt de cacao (grasime obtinuta din boabele de cacao prajite), masa de cacao (pudra maro care a ramas de la extragerea grasimii), zahar (sau un alt indulcitor: lactoza, fructoza, miere, sirop de agave, sorbitol, xilitol, eritritol, stevia ori cei chimici). Desi ii scad calitatea, sunt permise si alte tipuri de grasimi (din lapte, palmier, nuca de cocos). Mai putem gasi si lapte praf (sau componente lactate cum ar fi lactoza sau proteinele), nuci, seminte, fructe uscate, condimente (ardei iute) etc. Grasimea din cacao este o grasime stabila termic, o putem incadra la „grasimi sanatoase”.

Ce contine?
Triptofan, un aminoacid – precursorul serotoninei (neurotransmitator responsabil cu fericirea, empatia, senzatia de satietate) Methylxanthine– substante asemanatoare cofeinei, dau energie Canabinoizi– care activeaza receptorii activati si de THC-ul din cannabis PEA (fenetilamina)– sau „love drug”- in cantitati mici dar care poate ramane activa daca se asociaza un inhibitor de monoaminooxidaza.

Aceste substante psihoactive sunt responsabile pentru placere dar si pentru dependenta. In special femeile sunt predispuse la dependenta de ciocolata, factorii genetici si hormonali (ciclul menstrual) fiind implicati puternic. Nu este exclus ca producatorii adauga in ciocolata variante sintetice ale acestor droguri (legale), detectarea lor fiind foarte dificila sau imposibila, la fel cum este si detectarea altor chimicale cu potential daunator.

La ce e buna ciocolata de calitate?  
-energy-booster inainte de antrenament (mareste si nivelul de oxid nitric).  
-ajutor in recuperare si o mica placere permisa dupa antrenament (dupa un antrenament intens poti manca si ceva dulce pentru ca acei carbohidrati vor merge la recuperare, nu la depozitare).
-reduce pentru moment depresia, senzatia de singuratate.
Ciocolata neagra, cu peste 70% cacao poate avea efect antioxidant, poate imbunatati functionarea creierului, libidoul si poate avea efecte pozitive asupra colesterolului. aduce un aport de magneziu, mineral deficitar in cele mai multe diete (magneziul explica si o parte dintre efectele deja mentionate).  

Ce efecte negative are?

Iti da impresia ca te simti bine. De fapt chiar te simti bine, imediat dupa ce o mananci. Apoi, in functie de continutul de zahar si cacao intervine somnolenta si, pe termen lung, ingrasarea. Mancand atatea calorii din ceva atat de bun la gust vei neglija celelalte alimente, ajungand la deficite de micronutrienti. Ciocolata mancata seara iti poate provoca sau agrava un reflux acid in esofag. Deci folosim ciocolata ca pe un aliment functional, dar inteligent, avand grija la calitate si provenienta.

Ciocolata ingrasa?

As vrea sa pot raspunde „nu”.

Din pacate cele mai multe produse contin pe langa ingredientele clasice ale ciocolatei si altele, mai ieftine si mai putin utile organismului: mult zahar, lapte praf, lactoza si chiar mai rau, grasimi vegetale hidrogenate.
Nu toate produsele de pe piata care trec drept ciocolata sunt cu adevarat „ciocolata”.

Daca iti place atat de mult ciocolata, incearca variantele cu continut mare de cacao. Ingrasa mai putin, dar s-a descoperit ca in boabele de cacao exista o substanta asemanatoare cu anandamidele din creierul nostru si celebrul THC.
Dacă o alegi ca și gustare ,atunci gustare sa fie ,gusta 3-4 Cuburi de ciocolata cu peste 75% masa de cacao ,de 2-3 ori pe săptămâna ..nu mânca o ciocolata la o gustare doar pentru ca e sănătoasă și nu ar îngrașa pentru ca e amăruie!
Cantitatea face diferența ,limita ,moderația și excesele fac diferența in diete !

557515830_WhatsAppImage2021-05-13at19_41_06.thumb.jpeg.47616bc80afc9c9ba07794874ffef555.jpeg

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Posts

    • Ingrediente:15 prune uscate ,1,praf de sare de lămâie,750-800 ml apă fierbinte ..avem nevoie și de un recipient cu capac !am pus in recipient 15 prune ,am adăugat apa fierbinte,am pus capacul și am lăsat să se răcească,apoi am amestecat cu o lingură și am adăugat un praf de sare de lămâie după care am pus la frigider (peste noapte )..a doua zi e bun de consumat ..un pahar de 250 ml înainte de mic dejun (și 5 prune ..după ce bem apa de prune vom mânca și 5 prune ..așadar pt fiecare 250 ml lichid vom consuma și 5 prune care s-au hidratat peste noapte )..consumați zilnic acest lichid ..balonarea dar și constipația vor dispărea !
    • Ingrediente: :2 banane bine coapte și zdrobite bine cu o furculița sau cu blenderul vertical,1 ou,50 ml apă ,200 gr făină de cocos sau fulgi de cocos măcinați bine ,esență ,2 linguri cu cacao (dacă mai necesită apă puteți adăuga puțin câte puțin până obțineți o coca groasă și sfărâmicioasă ..se lucrează puțin mai greu cu făină de cocos pt ca nu leagă perfect preparatul )..eu nu am adăugat îndulcitor dar dacă doriți să iasă mai dulci puteți să puneți 100 gr îndulcitor sau 1-2 linguri cu zahăr!Am amestecat toate ingredientele și am lăsat 15 minute la odihnă după care am format biscuiți mari dar subțiri (eu am lăsat marginile puțin crestate )!Am copt biscuiții la 180 gr pentru 20 de minute și după ce s-au răcit bine i-am uns cu puțină miere și am presărat deasupra fulgi de cocos!
    • Ingrediente:250 gr făină integrală,5 linguri ulei ,8 linguri apă minerală rece (merge și plată ),100 gr eritritol (îndulcitor),1 praf de copt (în funcție de făina folosită mai adăugați sau mai tăiați din apă ..în clip veți vedea cum trebuie să fie aluatul )Am pus rând pe rând toate ingredientele și se frământa 5 minute (azi nu am frământat de mâna așadar am lăsat 10 minute la viteza 2 la aparat -malaxor ).Am lăsat la odihnă coca apoi am întins o foaie subțire pe care am uns o umplutură de gem de prune și nucă măcinată (am pus la ochi ),am rulat foaia și am tăiat în bucăți potrivite pe care le-am pus în tavă pe hârtie de copt cu umplutura în sus !Am copt melcii la 180 gr pt 25 de minute!La răcire îi puteți unge cu miere sau puteți pudra cu îndulcitor praf !
    • Ingrediente:2 linguri zahăr pt caramelizat ,200 gr eritritol(am pus 50 gr de eritritol cu cele 2 linguri de zahăr la caramelizat ..eritritolul nu se caramelizeaza bine singur ,mai mult iese un sirop decât un caramel ,de aceea îl ajut cu puțin zahăr),5 ouă ,500 ml lapte ,1 praf de sare ,esență de vanilie! Am amestecat ingredientele,am ars zahărul și eritritolul și am “asamblat “ într-o tavă antiaderenta ! Am copt crema de zahăr pt 40 de minute la 180 gr (am pus tava cu cremă în tava aragazului în care era și apă ,deci un fel de bain marie )! Crema se taie doar rece !
    • Ingrediente:5 albușuri (am avut rămase de la o cremă ),1 ou întreg ,1 linguriță de sare ,6 linguri făină neagră am pus eu ,jumătate plic praf de copt (ar fi mers și întreg ,creștea mai mult),cozi de ceapă verde ,jumatate de ardei gras ,mărar ,condimente,2 linguri ulei ! Am bătut albușurile spuma cu un praf de sare apoi am adăugat restul ingredientelor amestecând ușor cu o lingură de lemn..am copt checul la 180 gr pt 35 de minute! L-am tăiat când s-a răcit bine !
×
×
  • Create New...