Jump to content
  • Bun venit!

    Pentru a putea beneficia de toate funcţiile forumului, este necesar să vă înregistraţi un cont de membru. Pentru înregistrare aveţi nevoie doar de o adresă de email validă. Completaţi cu mare atenţie adresa dvs. de email, întrucât aceasta este necesară pentru validarea contului de membru.

Ciocolata și dieta !


Monica Badea

Recommended Posts

Prin definitie, este un amestec de unt de cacao (grasime obtinuta din boabele de cacao prajite), masa de cacao (pudra maro care a ramas de la extragerea grasimii), zahar (sau un alt indulcitor: lactoza, fructoza, miere, sirop de agave, sorbitol, xilitol, eritritol, stevia ori cei chimici). Desi ii scad calitatea, sunt permise si alte tipuri de grasimi (din lapte, palmier, nuca de cocos). Mai putem gasi si lapte praf (sau componente lactate cum ar fi lactoza sau proteinele), nuci, seminte, fructe uscate, condimente (ardei iute) etc. Grasimea din cacao este o grasime stabila termic, o putem incadra la „grasimi sanatoase”.

Ce contine?
Triptofan, un aminoacid – precursorul serotoninei (neurotransmitator responsabil cu fericirea, empatia, senzatia de satietate) Methylxanthine– substante asemanatoare cofeinei, dau energie Canabinoizi– care activeaza receptorii activati si de THC-ul din cannabis PEA (fenetilamina)– sau „love drug”- in cantitati mici dar care poate ramane activa daca se asociaza un inhibitor de monoaminooxidaza.

Aceste substante psihoactive sunt responsabile pentru placere dar si pentru dependenta. In special femeile sunt predispuse la dependenta de ciocolata, factorii genetici si hormonali (ciclul menstrual) fiind implicati puternic. Nu este exclus ca producatorii adauga in ciocolata variante sintetice ale acestor droguri (legale), detectarea lor fiind foarte dificila sau imposibila, la fel cum este si detectarea altor chimicale cu potential daunator.

La ce e buna ciocolata de calitate?  
-energy-booster inainte de antrenament (mareste si nivelul de oxid nitric).  
-ajutor in recuperare si o mica placere permisa dupa antrenament (dupa un antrenament intens poti manca si ceva dulce pentru ca acei carbohidrati vor merge la recuperare, nu la depozitare).
-reduce pentru moment depresia, senzatia de singuratate.
Ciocolata neagra, cu peste 70% cacao poate avea efect antioxidant, poate imbunatati functionarea creierului, libidoul si poate avea efecte pozitive asupra colesterolului. aduce un aport de magneziu, mineral deficitar in cele mai multe diete (magneziul explica si o parte dintre efectele deja mentionate).  

Ce efecte negative are?

Iti da impresia ca te simti bine. De fapt chiar te simti bine, imediat dupa ce o mananci. Apoi, in functie de continutul de zahar si cacao intervine somnolenta si, pe termen lung, ingrasarea. Mancand atatea calorii din ceva atat de bun la gust vei neglija celelalte alimente, ajungand la deficite de micronutrienti. Ciocolata mancata seara iti poate provoca sau agrava un reflux acid in esofag. Deci folosim ciocolata ca pe un aliment functional, dar inteligent, avand grija la calitate si provenienta.

Ciocolata ingrasa?

As vrea sa pot raspunde „nu”.

Din pacate cele mai multe produse contin pe langa ingredientele clasice ale ciocolatei si altele, mai ieftine si mai putin utile organismului: mult zahar, lapte praf, lactoza si chiar mai rau, grasimi vegetale hidrogenate.
Nu toate produsele de pe piata care trec drept ciocolata sunt cu adevarat „ciocolata”.

Daca iti place atat de mult ciocolata, incearca variantele cu continut mare de cacao. Ingrasa mai putin, dar s-a descoperit ca in boabele de cacao exista o substanta asemanatoare cu anandamidele din creierul nostru si celebrul THC.
Dacă o alegi ca și gustare ,atunci gustare sa fie ,gusta 3-4 Cuburi de ciocolata cu peste 75% masa de cacao ,de 2-3 ori pe săptămâna ..nu mânca o ciocolata la o gustare doar pentru ca e sănătoasă și nu ar îngrașa pentru ca e amăruie!
Cantitatea face diferența ,limita ,moderația și excesele fac diferența in diete !

557515830_WhatsAppImage2021-05-13at19_41_06.thumb.jpeg.47616bc80afc9c9ba07794874ffef555.jpeg

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Posts

    • Ingrediente: -200 gr făină de năut -60 gr fulgi de ovăz măcinați -10 gr semințe de in măcinate -10 gr semințe de dovleac și floarea soarelui,râșnite ..acestea sunt opționale ! -pătrunjel uscat -sare -usturoi pudră -semințe de susan (opțional ) -450 ml apă fierbinte dar nu clocotită Se amestecă totul și se lasă 15 minute la odihnă. Apoi se formează burgerii cu mâinile umede și se coc în tigaie antiaderenta sau la cuptor..în tigaie eu i am făcut câte 3 minute pe fiecare parte !
    • Ingrediente: -500 gr făină integrală -100 gr ulei de cocos (cantitate în stare solidă ) -1 linguriță bicarbonat -2 ouă -300 ml iaurt Se amestecă toate ingredientele și se frământă 5 minute (în cazul în care vi se pare puțin sfărâmicios,mai adăugați puțin iaurt ) Dăm coca la rece minim 2 ore (cea mai fragedă iese când sta peste noapte la frigider ) Întindem pe masa de lucru o foaie  nu prea groasă și tăiem în forme de triunghi pt a putea face Cornulețe ! Eu am umplut și cu rahat și cu smochine din dulceață (dulceață de smochine întregi )dar puteți face Cornulețe cu orice vă place ! Am copt cornulețele la 180 de grade pentru 25 de minute și le-am tăvălit(după răcire ) prin îndulcitor eritritol pe care l-am râșnit în râșnița de cafea!
    • multumesc, cedeti ca puteti sa-mi dati un sfat, cum sa fac sa nu mananc noaptea?
    • Buna Carmen, mult inainte! Bun venit alaturi de noi 
    • buna, sunt Carmen , am inca 58 de ani   
×
×
  • Create New...