Jump to content
  • Bun venit!

    Pentru a putea beneficia de toate funcţiile forumului, este necesar să vă înregistraţi un cont de membru. Pentru înregistrare aveţi nevoie doar de o adresă de email validă. Completaţi cu mare atenţie adresa dvs. de email, întrucât aceasta este necesară pentru validarea contului de membru.

Tiroida!


Monica Badea

Recommended Posts

Ce este tiroida?

Tiroida este o glanda cu secretie interna, relativ mica din punct de vedere al dimensiunilor, situatia pe partea din fata a gatului.

Hormonii tiroidieni au multiple functii esentiale pentru sanatatea noastra:

– stimularea metabolismului de bazal, „cheltuirea” caloriilor, arderea grasimilor. Stimuleaza simultan atat anabolismul (constituirea de resurse, inclusiv grasime si muschi) dar si catabolismul (folosirea resurselor si producerea de energie).

– termogeneza (productia de caldura), ceea ce este indispensabil in mentinerea temperaturii corporale.

– dau o stare de energie si pofta de viata, actionand si asupra sistemului nervos (inclusiv in faza lui de formare).

– Cresc diureza (eliminarea apei din corp). In general, femeile au o tiroida mai ‘slaba’. Aceasta se traduce prin urmatoarele simptome:

– frisoane si senzatia de frig, chiar si atunci cand ceilalti considera ca temperatura mediului este acceptabila

– senzatia de oboseala si lipsa energiei, somnolenta.

– acumularea grasimii cu usurinta, retentie de apa.

– dificultate in ceea ce priveste pierderea centimetrilor, in timpul unui regim.

– nivel de LDL („colesterol rau”) crescut si rezistent la masuri nutritionale, sport, odihna. In alti termeni, hormonii tiroidieni cheltuie caloriile, in particular sub forma de caldura, diminuand astfel sansele de a acumula grasime. In cazul in care secretia tiroida este slaba, caloriile sunt economisite (senzatia de frig) si vor fi deci stocate (acumularea grasimii). Activitatea glandei tiroide este determinata si de masa musculara. Asta explica faptul ca femeile sunt succeptibile de a avea o slabiciune tiroidiana, fata de barbati.

Regimurile cu putini carbohidrati (low-carb, sub 50-100g de carbohidrati pe zi) se pare ca produc o reactie de aparare din partea organismului, reducand secretia de hormoni tiroidieni, la persoanele sanatoase. Dar cum cei mai multi oameni au deja tiroida afectata de regimuri, infometare, malnutritie, stress, poluare… aceste regimuri functioneaza foarte bine la cei mai multi cu probleme in a slabi cu un regim echilibrat.

Stimularea tiroidei

-se face si prin dusurile reci, fortand astfel termogeneza.

-Vitamina D, in doze mai mari decat cele minime recomandate pare sa ajute in special persoanele cu boli autoimune, inclusiv tiroidita autoimuna.

-slabire. – stimularea metabolismului de bazal, „cheltuirea” caloriilor, arderea grasimilor.
Stimuleaza simultan atat anabolismul (constituirea de resurse, inclusiv grasime si muschi) dar si catabolismul (folosirea resurselor si producerea de energie).
– termogeneza (productia de caldura), ceea ce este indispensabil in mentinerea temperaturii corporale.
– dau o stare de energie si pofta de viata, actionand si asupra sistemului nervos (inclusiv in faza lui de formare).
– Cresc diureza (eliminarea apei din corp).

Cruciferele (varza, broccoli, conopida, gulii,in stare cruda.) au substante care impiedica includerea iodului in hormonii tiroidieni, la fel si meiul. Deci ar trebui evitate de catre cei cu hipotiroidie.

120973403_1688680311289510_1158931748021242008_n.jpg.fc4309179861f6289b5520c9880ca78d.jpg

  • Like 1
  • Thanks 1
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Posts

    • Ingrediente: -200 gr făină de năut -60 gr fulgi de ovăz măcinați -10 gr semințe de in măcinate -10 gr semințe de dovleac și floarea soarelui,râșnite ..acestea sunt opționale ! -pătrunjel uscat -sare -usturoi pudră -semințe de susan (opțional ) -450 ml apă fierbinte dar nu clocotită Se amestecă totul și se lasă 15 minute la odihnă. Apoi se formează burgerii cu mâinile umede și se coc în tigaie antiaderenta sau la cuptor..în tigaie eu i am făcut câte 3 minute pe fiecare parte !
    • Ingrediente: -500 gr făină integrală -100 gr ulei de cocos (cantitate în stare solidă ) -1 linguriță bicarbonat -2 ouă -300 ml iaurt Se amestecă toate ingredientele și se frământă 5 minute (în cazul în care vi se pare puțin sfărâmicios,mai adăugați puțin iaurt ) Dăm coca la rece minim 2 ore (cea mai fragedă iese când sta peste noapte la frigider ) Întindem pe masa de lucru o foaie  nu prea groasă și tăiem în forme de triunghi pt a putea face Cornulețe ! Eu am umplut și cu rahat și cu smochine din dulceață (dulceață de smochine întregi )dar puteți face Cornulețe cu orice vă place ! Am copt cornulețele la 180 de grade pentru 25 de minute și le-am tăvălit(după răcire ) prin îndulcitor eritritol pe care l-am râșnit în râșnița de cafea!
    • multumesc, cedeti ca puteti sa-mi dati un sfat, cum sa fac sa nu mananc noaptea?
    • Buna Carmen, mult inainte! Bun venit alaturi de noi 
    • buna, sunt Carmen , am inca 58 de ani   
×
×
  • Create New...