Jump to content
  • Bun venit!

    Pentru a putea beneficia de toate funcţiile forumului, este necesar să vă înregistraţi un cont de membru. Pentru înregistrare aveţi nevoie doar de o adresă de email validă. Completaţi cu mare atenţie adresa dvs. de email, întrucât aceasta este necesară pentru validarea contului de membru.

Dietă fără grăsimi ?-NU


Monica Badea

Recommended Posts

Dieta fara grasimi

NU e sanatoasa.
Dieta fara grasimi este periculoasa pentru sanatate. Dieta fara grasimi este contra naturii.
Dieta fara grasimi iti va cauza probleme pe termen lung. Evident ca poti avea rezultate, adica poti slabi si cu o dieta fara grasimi. Eu imi imaginez o dieta ca pe un drum spre varful unui munte. Varful acestui munte este ascuns de nori. Nu stim ce este acolo, daca este ceva acolo sau daca pur si simplu drumul se continua atat timp cat vrei tu. O dieta fara grasimi este in viziunea mea ca un drum care incepe usor, batatorit, apetisant, tentant. Chiar poti vedea traseul si cum te duce aproape de nori. Doar ca acest drum nu ajunge sus. El se blocheaza. Este un drum infundat. Sunt putini cei care aleg drumul mai greu la inceput, dar care duce unde trebuie. Toata nebunia cu „dietele fara grasimi” a inceput-unde altundeva- in SUA. Din moment ce grasimile au 9kilocalorii pe gram o idee simplista a fost sa se elimine grasimile din alimentatie, eliminand astfel sursa majora de energie. Mai putina energie teoretic duce la slabire, pentru ca esti nevoit(a) sa folosesti din rezerve(stratul de grasime). Problema ar fi ca in loc de grasimi iti trebuie totusi energie, mancare.
Au ramas proteinele(care nu este indicat sa fie folosite ca sursa de energie) si carbohidratii(care blocheaza arderea grasimilor daca sunt consumati in cantitati chiar medii de unii oameni).

Paradoxal, dupa introducerea dietelor fara grasimi ca politica nationala si aparitia a mii de produse „fara grasimi” pe rafturile magazinelor, ,bolile de inima si obezitatea au crescut considerabil.

Marea problema este ca oamenii tind sa manance la fel  (sau chiar mai mult), din punct de vedere caloric, pentru ca au impresia ca au eliminat deja problema.
In realitate, crescand consumul de carbohidrati(in special cei rafinati, gastiti in cele mai multe alimente „fara grasimi” sau „de dieta”) te expui la mult mai multe riscuri.

Rolul grasimilor in organism De la sistemul hormonal si imunitar la cel nervos (creierul este 70% grasime, in substanta uscata), de la fiecare celula pana la starea psihica, pielea, parul, unghiile, muschii, vasele de sange, creierul, toate au nevoie de grasimi(inclusiv animale) pentru a functiona bine.

Tipuri de grasimi in dieta Exista doua mari categorii de grasimi: esentiale (pe care corpul nu si le poate produce) si neesentiale (pe care le poate obtine prin diverse transformari). Din pacate aceste transformari reprezinta un stress pentru organism si pe termen lung se poate ajunge la diverse tulburari hormonale si de metabolism.

Corpul tau are nevoie atat de grasimi vegetale cat si de grasimi animale
. La grasimile vegetale trebuie exclusa margarina.

Grasimile trebuie mancate cat mai aproape de forma naturala, evitand grasimile prajite sau preparate termic la temperaturi mari (gratar).

De aceea, dupa ani de zile de dieta fara grasimi te poti trezi cu o sumedenie de probleme de sanatate, care nu stii de unde au aparut.
Evident, nu poti repara in cateva saptamani sau luni ce ai stricat in cativa ani.

Printre efectele lipsei de grasimi din alimentatie intalnim: depresie, constipatie, lipsa apetitului sexual, nervozitate, foame exagerata, probleme ale pielii, parului, unghiilor, tulburari ale ciclului menstrual si ale fertilitatii, probleme ale vezicii biliare(colecist), ADHD, diabet, boli cardiovasculare, probleme de atentie si memorie. Barbatii pot observa si un efect imdeiat: scaderea apetitului si a potentei sexuale, pentru ca o dieta cu sub 20% din calorii provenite din grasimi s-a dovedit devastatoare pentru nivelul de testosteron

Ce grasimi sa mancam?

De preferat peste gras (sardine, hering, somon, macrou, ton), ficat (de ierbivore, de cod, de pasari crescute pe pamant, fara chimicale), creier si maduva de ierbivore hranite cu iarba, oua de la gaini de tara (galbenusul e partea valoroasa), seminte (in, canepa, dovleac, chia), nuci, alune de padure, avocado (greu de gasit bio dar merita), carne grasa (oaie, porc), lactate grase fermentate din lapte crud (iaurt, branza), icre, nuca de cocos. Paradoxal, una dintre cele mai sanatoase surse de grasimi sunt fructele de padure, prin samburii lor.

Daca vrei sa tii o dieta echilibrata, este mai importanta sursa grasimilor(ca si in cazul carbohidratilor si proteinelor) decat cateva zeci de grame in plus sau in minus. O diversitate cat mai mare din alimente naturale (neprocesate) si temperaturi cat mai mici de preparare a hranei sunt cheia succesului.

120973403_1688680311289510_1158931748021242008_n.jpg.1ccfd68c643c94f15b74b424c3751ff5.jpg
sursa

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Posts

    • Buna Dana, bun venit alaturi de noi 
    • Bună ziua! Mă numesc Dana, sunt din nord-vestul României. Vă urmăresc de mai mult timp pe Facebook și acum am decis să mă înscriu în forumul d-voastră.
    • Ingrediente: -200 gr făină de năut -60 gr fulgi de ovăz măcinați -10 gr semințe de in măcinate -10 gr semințe de dovleac și floarea soarelui,râșnite ..acestea sunt opționale ! -pătrunjel uscat -sare -usturoi pudră -semințe de susan (opțional ) -450 ml apă fierbinte dar nu clocotită Se amestecă totul și se lasă 15 minute la odihnă. Apoi se formează burgerii cu mâinile umede și se coc în tigaie antiaderenta sau la cuptor..în tigaie eu i am făcut câte 3 minute pe fiecare parte !
    • Ingrediente: -500 gr făină integrală -100 gr ulei de cocos (cantitate în stare solidă ) -1 linguriță bicarbonat -2 ouă -300 ml iaurt Se amestecă toate ingredientele și se frământă 5 minute (în cazul în care vi se pare puțin sfărâmicios,mai adăugați puțin iaurt ) Dăm coca la rece minim 2 ore (cea mai fragedă iese când sta peste noapte la frigider ) Întindem pe masa de lucru o foaie  nu prea groasă și tăiem în forme de triunghi pt a putea face Cornulețe ! Eu am umplut și cu rahat și cu smochine din dulceață (dulceață de smochine întregi )dar puteți face Cornulețe cu orice vă place ! Am copt cornulețele la 180 de grade pentru 25 de minute și le-am tăvălit(după răcire ) prin îndulcitor eritritol pe care l-am râșnit în râșnița de cafea!
    • multumesc, cedeti ca puteti sa-mi dati un sfat, cum sa fac sa nu mananc noaptea?
×
×
  • Create New...