Jump to content
  • Bun venit!

    Pentru a putea beneficia de toate funcţiile forumului, este necesar să vă înregistraţi un cont de membru. Pentru înregistrare aveţi nevoie doar de o adresă de email validă. Completaţi cu mare atenţie adresa dvs. de email, întrucât aceasta este necesară pentru validarea contului de membru.

Nutriția și sistemul cardiovascular!


Recommended Posts

NUTRIȚIA şi sistemul cardiovascular
 Alimentele pe care le consumăm determină calitatea sângelui. Să nu uităm că sângele va hrăni fiecare celulă din organism. Alimentele ideale pentru un sânge bun se găsesc în dieta destinată de Creator pentru om: cereale, fructe, zarzavaturi, nuci şi seminţe, consumate într-o formă cât se poate de simplă şi naturală.
 Printre cele mai valoroase alimente folosite pentru buna funcţionare a sistemului cardiovascular sunt: afine, ceapă, coacăze, grape-fruit, hrişcă, lămâie, rodia, leurdă, măceşe, pere, păpădia, pătrunjel, sparanghel, strugure, urzică, usturoi, varză.
 Cura cu clorofilă - sângele verde al plantelor - are o structură aproape identică cu cea a globulelor roşii din sângele uman. Aceasta ar putea explica de ce cura cu clorofilă are efecte extraordinare în tratarea anemiilor de diferite etiologii, în anihilarea radicalilor liberi din sânge, în tratarea tulburărilor de coagulare, a unor deficienţe imunitare etc. Extractele de clorofila se obţin foarte simplu, din plante verzi de sezon (urzica, grâu verde, ovăz şi orz verde, frunze de pătrunjel sau frunze de asmăţui).
 Usturoiul are efect hipotensor şi antiaterogen, fiind indicat în tratamentul hipertensiunii arteriale, ateroscleroză şi alte boli de circulaţie. La fel și ceapa și leurda.
 Vitamina K este necesară în procesele de coagulare a sângelui. O găsim în varză, spanac, pătrunjel, varză şi alte vegetale cu frunze de un verde închis.
 Majoritatea pacienţilor care au boli coronariene au niveluri ridicate de colesterol. Americanul obişnuit, de rând, poate lua între 800 şi 1000 mg de colesterol zilnic din carne, ouă, lapte integral şi produse lactate. Un singur ou conţine aproximativ 250 mg de colesterol! Pe măsură ce dieta creşte în colesterol, nivelul de colesterol din sânge creşte, în general, şi el. S-a descoperit că grăsimile saturate duc la o creştere a colesterolului în sânge, conducând la ateroscleroză (depunerea de „plăci” ateromatoase pe pereţii vaselor sanguine ce conduce la rigidizarea vaselor şi îngustarea lumenului arterial).
 Ateroscleroza este considerată o boală degenerativă, însă s-a descoperit recent că pot apărea urme de grăsimi în arterele principale ale corpului, în primii ani de viaţă. Unii cercetători cred că aceasta se datorează hrănirii copiilor nou-născuţi cu lapte de vacă (ce conţine colesterol oxidat), în loc să fie hrăniţi cu laptele mamei.
 Excesul de grăsime creşte vâscozitatea şi aderenţa sângelui, încetinind circulaţia şi ducând la alipirea globulelor roşii una de alta, întocmai ca monedele într-un fişic. În această stare globulele roşii sunt incapabile să se încarce la capacitate maximă cu oxigen. Private de oxigen şi celelalte substanţe nutritive, celulele organismului nostru devin din ce în ce mai susceptibile la lezare, îmbolnăvire şi moarte. Celulele lipsite de oxigen nu pot metaboliza complet combustibilul. Pentru ca celulele să rămână normale se cere metabolizarea completă a combustibilului. O dietă săracă în grăsimi va ameliora vâscozitatea sângelui aducând beneficii deosebite în bolile ca: hipertensiunea arterială, ateroscleroza şi arterioscleroza venele varicoase, flebite, tromboze venoase şi alte boli cardio-circulatorii.
 „Când ai o dietă bogată în proteine, ai o dietă bogată în acid. Aceasta îngroaşă sângele şi suprasolicită arterele şi inima.” (Dr. Jai M.Hoffman - The Missing Link)
 Consumul de zahăr antrenează boli cardiovasculare (hipertensiune arterială, cardiopatie ischemică, infarct miocardic) prin ridicarea nivelului de colesterol şi trigliceride şi prin schimbarea funcţiei trombocitelor, determinând aderarea lor la peretele vascular. Consumul de zahăr scade imunitatea prin reducerea sau chiar blocarea acţiunii globulelor albe.
 Consumul excesiv de sare întăreşte arterele, conducând la hipertensiune arterială şi dăunează inimii.

Sorin Nicola !

120973403_1688680311289510_1158931748021242008_n.jpg

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Posts

    • Ingrediente: -200 gr făină de năut -60 gr fulgi de ovăz măcinați -10 gr semințe de in măcinate -10 gr semințe de dovleac și floarea soarelui,râșnite ..acestea sunt opționale ! -pătrunjel uscat -sare -usturoi pudră -semințe de susan (opțional ) -450 ml apă fierbinte dar nu clocotită Se amestecă totul și se lasă 15 minute la odihnă. Apoi se formează burgerii cu mâinile umede și se coc în tigaie antiaderenta sau la cuptor..în tigaie eu i am făcut câte 3 minute pe fiecare parte !
    • Ingrediente: -500 gr făină integrală -100 gr ulei de cocos (cantitate în stare solidă ) -1 linguriță bicarbonat -2 ouă -300 ml iaurt Se amestecă toate ingredientele și se frământă 5 minute (în cazul în care vi se pare puțin sfărâmicios,mai adăugați puțin iaurt ) Dăm coca la rece minim 2 ore (cea mai fragedă iese când sta peste noapte la frigider ) Întindem pe masa de lucru o foaie  nu prea groasă și tăiem în forme de triunghi pt a putea face Cornulețe ! Eu am umplut și cu rahat și cu smochine din dulceață (dulceață de smochine întregi )dar puteți face Cornulețe cu orice vă place ! Am copt cornulețele la 180 de grade pentru 25 de minute și le-am tăvălit(după răcire ) prin îndulcitor eritritol pe care l-am râșnit în râșnița de cafea!
    • multumesc, cedeti ca puteti sa-mi dati un sfat, cum sa fac sa nu mananc noaptea?
    • Buna Carmen, mult inainte! Bun venit alaturi de noi 
    • buna, sunt Carmen , am inca 58 de ani   
×
×
  • Create New...