Jump to content
  • Bun venit!

    Pentru a putea beneficia de toate funcţiile forumului, este necesar să vă înregistraţi un cont de membru. Pentru înregistrare aveţi nevoie doar de o adresă de email validă. Completaţi cu mare atenţie adresa dvs. de email, întrucât aceasta este necesară pentru validarea contului de membru.

Recommended Posts

Câteva informații esențiale despre digestie și nutrienți
Digestia
Digestia este termenul care se aplică procesului prin care materiile complexe ale alimentelor sunt fragmentate în substanţe mai simple, în pregătirea lor pentru intrarea ulterioară în fluxul sangvin. De exemplu, proteinele sunt scindate în aminoacizi; hidraţii de carbon alcătuiţi din zaharuri sunt transformate în zaharuri simple, iar grăsimile sunt transformate în acizi graşi şi glicerol.
CE ESTE HRANA ?
Hrana poate fi definită ca orice substanţă care atunci când este asimilată şi absorbită în sânge:
1) Furnizează corpului căldură şi energie;
2) Construieşte celule sau le reface pe cele distruse fără să producă vătămare.
Observăm că nu orice lucru pe care noi îl introducem în stomac poate fi numit în mod legitim „hrană”. Sunt unele alimente care produc căldură (uneori prea multă, ba chiar şi inflamaţii), alte alimente produc o superenergizare, sau sunt constitutive, dar din păcate, produc vătămări organismului. Ei bine, atunci când condiţiile enumerate mai sus nu sunt respectate, când  ceea ce ingerăm produce daune şi vătămări funcţiilor vitale şi structurii organismului, acel articol nu poate fi numit „hrană” şi trebuie eliminat din alimentaţie.
- Alimente necesare pentru căldură şi energie sunt cel mai bine   asigurate de către:  hidraţii de carbon
- Alimente necesare pentru construire şi refacerea structurii sunt cel mai bine   asigurate de către: proteine și grăsimi     
- Alimente necesare pentru reglementarea proceselor din organism sunt cel mai bine  asigurate de către: enzime, vitamine, minerale, celuloză şi alte fitoelemente.                  
Pentru a fi sănătos omul are nevoie de aprox. 40 elemente nutritive care constituie surse de energie pentru viaţă.  Acestea sunt grupate în opt categorii importante:
• Enzime
• Proteine (de fapt, aminoacizi)
• Lipide (acizi graşi)
• Glucide (carbohidraţi)
• Vitamine
• Substanţe minerale
• Fibre vegetale
• Apă
 Prin ce s-a deteriorat alimentaţia omului?
• Prin folosirea de alimente gătite în loc de alimente crude.
• Prin folosirea de alimente moi în loc de alimente tari.
• Prin folosirea în exces de proteine şi grăsimi animale, sare şi zahăr, condimente şi produse chimice.
• Prin folosirea produselor rafinate, foarte sărace în vitamine, substanţe minerale şi fibre în locul alimentelor integrale.

120973403_1688680311289510_1158931748021242008_n.jpg

  • Thanks 1
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Posts

    • Ingrediente: -200 gr făină de năut -60 gr fulgi de ovăz măcinați -10 gr semințe de in măcinate -10 gr semințe de dovleac și floarea soarelui,râșnite ..acestea sunt opționale ! -pătrunjel uscat -sare -usturoi pudră -semințe de susan (opțional ) -450 ml apă fierbinte dar nu clocotită Se amestecă totul și se lasă 15 minute la odihnă. Apoi se formează burgerii cu mâinile umede și se coc în tigaie antiaderenta sau la cuptor..în tigaie eu i am făcut câte 3 minute pe fiecare parte !
    • Ingrediente: -500 gr făină integrală -100 gr ulei de cocos (cantitate în stare solidă ) -1 linguriță bicarbonat -2 ouă -300 ml iaurt Se amestecă toate ingredientele și se frământă 5 minute (în cazul în care vi se pare puțin sfărâmicios,mai adăugați puțin iaurt ) Dăm coca la rece minim 2 ore (cea mai fragedă iese când sta peste noapte la frigider ) Întindem pe masa de lucru o foaie  nu prea groasă și tăiem în forme de triunghi pt a putea face Cornulețe ! Eu am umplut și cu rahat și cu smochine din dulceață (dulceață de smochine întregi )dar puteți face Cornulețe cu orice vă place ! Am copt cornulețele la 180 de grade pentru 25 de minute și le-am tăvălit(după răcire ) prin îndulcitor eritritol pe care l-am râșnit în râșnița de cafea!
    • multumesc, cedeti ca puteti sa-mi dati un sfat, cum sa fac sa nu mananc noaptea?
    • Buna Carmen, mult inainte! Bun venit alaturi de noi 
    • buna, sunt Carmen , am inca 58 de ani   
×
×
  • Create New...