Jump to content
  • Bun venit!

    Pentru a putea beneficia de toate funcţiile forumului, este necesar să vă înregistraţi un cont de membru. Pentru înregistrare aveţi nevoie doar de o adresă de email validă. Completaţi cu mare atenţie adresa dvs. de email, întrucât aceasta este necesară pentru validarea contului de membru.

Lipsa carbohidraților pe termen lung,nu te slăbesc mai repede !


Monica Badea

Recommended Posts

Dietele sarace in carbohidrati: bune sau nu?

Nutritia este fara dubii cel mai neinteles aspect al unui stil de viata sanatos. Acum cativa ani se vorbea foarte mult despre dietele bogate in proteine, dar sarace in grasimi si carbohidrati. Intrebarea cea mai importanta pe care trebuie sa o punem ar fi urmatoarea: "Ce efect va avea asupra mea si a corpului meu o astfel de dieta?".

Fara dubii, o dieta bogata in proteine, combinata cu antrenamente, va duce la o crestere a masei musculare ceea ce automat duce si la o accelerare a metabolismului. Da! Vei avea un corp cu o  musculatura de invidiat, dar in materie de efecte asupra sanatatii tale trebuie sa sapi mai adanc pentru a avea raspunsuri.

Cea mai buna dieta, o nutritie diversificata


Eu aleg abordarea unei nutritii diversificate! Dar daca tu alegi o nutritie bazata pe un consum mare de proteine in ideea ca vei slabi si vei creste densitatea musculara, asigura-te ca alegi proteina animala slaba, combinata cu alimentatie raw, pentru a pastra buna functionare a sistemului digestiv.

Proteina animala trebuie sa provina de la animale hranite cu iarba daca este posibil, din peste de mare, oua si legume care contin cantitati variate de aminoacizi necesari pentru cresterea unei mase musculare de calitate (naut, fasole, mazare).

Voi incerca sa va explic de ce este nevoie si de carbohidrati in timpul cresterii masei musculare. Da! Carbohidrati! Cei mai rai din punctul de vedere al multora. Lucrurile nu stau chiar asa, intrucat dietele slabe in carbohidrati dauneaza slabirii. Lipsa carbohidratilor provoaca stagnarea procesului de eliminare a kilogramelor in plus, precum si iritabilitate.

Pe de alta parte, prea multi carbohidrati duc la depozite mari de grasime si, odata cu inaintarea in varsta, cresc riscul de diabet.

Secretul consta in a echilibra consumul de carbohidrati si nu in a renunta la acestia sau la a-i reduce drastic. Dupa un antrenament puternic, sensibilitatea la nivelul insulinei creste la maximum, iar carbohidratii merg in acest moment la alimentarea rezervelor de glicogen consumate in timpul efortului. Acest lucru va contribui la procesul anabolic (cresterea masei musculare), ceea ce in timp va duce la arderi masive.


Cand ma refer la carbohidrati vorbesc despre acei carbohidrati cu eliberare lenta in organism (cereale integrale, fructe cu indice glicemic scazut precum cele de padure, legume bogate in acesti macronutrienti).

Atentie! Daca aveti in mod natural o constitutie mai slaba, se recomanda cresterea aportului de grasimi bune in dieta prin consumul de nuci, caju, migdale, masline, avocado, peste. Inca un lucru important pe care trebuie sa-l cunoasteti: dietele sarace in calorii, sub nivelul normal, duc la pierderea apei din organism, a musculaturii si doar intr-un procent mic elimina grasimea. Mai sunteti dispusi in aceste conditii sa incercati astfel de diete?

Pe scurt, motivele pentru care ar trebui sa consumati carbohidrati (bineinteles, nu rafinati)

Carbohidratii stimuleaza productia de serotonina, ceea ce inseamna ca va vor face sa va simtiti bine. O dieta saraca in carbohidrati creste riscul de nervozitate, tristete si nemultumire.
Carbohidratii buni, adica nu cei rafinati, va vor ajuta sa va mentineti greutatea corporala intrucat de multe ori contin fibre dietetice, care contribuie si la scaderea in greutate.
Carbohidratii va ajuta sa scapati de depozitele de grasime. De pilda, ovazul face parte din categoria carbohidratilor cu eliberare lenta, ceea ce inseamna ca nu va vor ridica brusc nivelul de zahar din sange, va vor ajuta sa ardeti grasimile si totodata vor mentine senzatia de satietate.
Carbohidratii mentin nivelul de zahar din sange echilibrat, ceea ce inseamna ca reduc riscul de diabet de tip 2.

Daca vreti sa scapati de kilogramele in plus si nu reusiti pe cont propriu, mergeti la medicul nutritionist, care va poate ajuta, concepandu-va un plan alimentar personalizat. In acest fel, nu numai ca veti reusi sa slabiti, insa nu va veti infometa si nu riscati sa dezvoltati carente nutritionale.


sursa

120973403_1688680311289510_1158931748021242008_n.jpg

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Posts

    • Buna Dana, bun venit alaturi de noi 
    • Bună ziua! Mă numesc Dana, sunt din nord-vestul României. Vă urmăresc de mai mult timp pe Facebook și acum am decis să mă înscriu în forumul d-voastră.
    • Ingrediente: -200 gr făină de năut -60 gr fulgi de ovăz măcinați -10 gr semințe de in măcinate -10 gr semințe de dovleac și floarea soarelui,râșnite ..acestea sunt opționale ! -pătrunjel uscat -sare -usturoi pudră -semințe de susan (opțional ) -450 ml apă fierbinte dar nu clocotită Se amestecă totul și se lasă 15 minute la odihnă. Apoi se formează burgerii cu mâinile umede și se coc în tigaie antiaderenta sau la cuptor..în tigaie eu i am făcut câte 3 minute pe fiecare parte !
    • Ingrediente: -500 gr făină integrală -100 gr ulei de cocos (cantitate în stare solidă ) -1 linguriță bicarbonat -2 ouă -300 ml iaurt Se amestecă toate ingredientele și se frământă 5 minute (în cazul în care vi se pare puțin sfărâmicios,mai adăugați puțin iaurt ) Dăm coca la rece minim 2 ore (cea mai fragedă iese când sta peste noapte la frigider ) Întindem pe masa de lucru o foaie  nu prea groasă și tăiem în forme de triunghi pt a putea face Cornulețe ! Eu am umplut și cu rahat și cu smochine din dulceață (dulceață de smochine întregi )dar puteți face Cornulețe cu orice vă place ! Am copt cornulețele la 180 de grade pentru 25 de minute și le-am tăvălit(după răcire ) prin îndulcitor eritritol pe care l-am râșnit în râșnița de cafea!
    • multumesc, cedeti ca puteti sa-mi dati un sfat, cum sa fac sa nu mananc noaptea?
×
×
  • Create New...