Jump to content
  • Bun venit!

    Pentru a putea beneficia de toate funcţiile forumului, este necesar să vă înregistraţi un cont de membru. Pentru înregistrare aveţi nevoie doar de o adresă de email validă. Completaţi cu mare atenţie adresa dvs. de email, întrucât aceasta este necesară pentru validarea contului de membru.

Nu rețetele sunt dăunătoare,ci Ingredientele folosite!


Monica Badea

Recommended Posts

Nu retetele, ci ingredientele sunt cele care decid continutul in carbohidrati ai unei retete. Iar cerealele rafinate contin cei mai multi carbohidrati. Faina alba poate fi insa inlocuita cu diverse fainuri, nu doar cu faina integrala. Iata cateva posibilitati:

• Faina de nuca de cocos. Faina de nuca de cocos este bogata in fibre si seamana la textura cu faina de grau. De retinut ca faina de cocos absoarbe umiditatea si lichidele. Ea poate absorbi o cantitate mare de ulei si oua, asa ca va trebui sa modifici anumite retete pentru a evita un rezultat greu de digerat. Nu ai nevoie sa folosesti multa faina de nuca de cocos, care poate face prajiturile sa devina uscate si sfaramicioase: se foloseste aproximativ o treime din cantitatea de faina alba folosita in reteta orginala.

• Faina de migdale. Faina de migdale este cel mai cunoscut fel de faina fara carbohidrati folosit in deserturi, mai ales in celebrele macarons sau in fursecuri. Se poate cumpara ca atare sau se pot macina migdalele in robotul de bucatarie ori intr-o masina de tocat pentru nuci.
Din cauza continutului de grasimi ridicat, dar si a lipsei de gluten, se poate sa fie nevoie de un ou in plus sau de praf  de copt (de exemplu, in clatite) pentru reusita retetei. Cu cat mai fina este textura fainei de migdale, cu atat mai usor cresc prajiturile. Faina de migdale cu textura mai mare se poate folosi pentru produse de patiserie, cum ar fi in briose.

• Nuci macinate. Nucile se dau prin masina de tocat, pentru a se obtine o faina cu textura grosiera. Avand putini carbohidrati, aceasta faina de nuci contine si L-arginina, un aminocid bun pentru inima. Se mai poate face faina si din alune, caju, nuci pecan etc.

• Faina de soia. Este un derivat din boabe de soia, oarecum similara ca textura cu faina de nuca de cocos. Este destul de uscata si absoarbe usor ingredientele. De asemenea, este plina de proteine si ofera o buna sursa de fibre dietetice.

• Faina din seminte de in. Cu un continut bogat de fibre si acizi grasi omega-3, aceasta faina se obtine prin macinarea semintelor de in crude, din care s-a presat uleiul. Daca iti faci acasa faina de in din seminte, macina doar cantitatea de care ai nevoie o data, deoarece fiind o faina bogata in ulei rancezeste repede. Va trebui sa cresti cantitatea de lichide folosite in reteta (apa, lapte), deoarece faina de in le absoarbe. Se poate folosi in produsele de panificiatie, fie inlocuind 100% faina din reteta originala, fie inlocuind doar o parte din aceasta.
Trebuie sa bei multa apa dupa ce consumi produse pe baza de seminte de in, altfel fibrele continute formeaza in tractul digestiv o masa compacta si pot duce la constipatie.

120973403_1688680311289510_1158931748021242008_n.jpg.efd7c979dfba91717ef0df8771ec9f8c.jpg

sursa

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...