Jump to content
  • Bun venit!

    Pentru a putea beneficia de toate funcţiile forumului, este necesar să vă înregistraţi un cont de membru. Pentru înregistrare aveţi nevoie doar de o adresă de email validă. Completaţi cu mare atenţie adresa dvs. de email, întrucât aceasta este necesară pentru validarea contului de membru.

Mese de prânz și dulciuri cu putine glucide !


Monica Badea

Recommended Posts

Pranz cu putine glucide:

• Pastreaza resturile de la cina. Ai mancat seara o friptura si au ramas bucati de carne? Bucatile de friptura rece pot fi puse intr-o salata sau intr-un sendivs. Daca ai gatit legume la gratar, ele vor avea gust chiar mai bun a doua zi, la fel si orezul integral fiert.

• Varietatea este cheia: chiar daca in fiecare zi mananci carne cu legume, de fiecare data poate fi vorba de alta carne si alte legume. Gratarul, wok-ul, vasele de preparare la aburi sau prin fierbere sunt tot atatea unelte care dau varietate meselor. Adauga si condimente variate si nu vei mai avea senzatia ca mananci acelasi lucru mereu.

• Cauta retete pe internet. Vei gasi multe retete dedicate special persoanelor cu diabet sau care tin diete, de undei vei putea afla si numarul de calorii, zaharuri si carbohidrati pe care le contin.

• Bea apa. Pentru a ramane sanatoas, asa orice perosana are nevoie de multa apa. Cei doi litri de care se vorbeste adesea sunt doar orientativi, bea cat de multa apa simti nevoia. Apa te ajuta sa te simti satul, dar mai presus de toate ajuta la eliminarea toxinelor, ajuta circulatia sanguina si te mentine hidratat.

• Iesi in pauza de masa. Daca mananci zilnic in acelasi loc (la birou, de exemplu), se poate sa mananci in graba, sa simti apasarea sarcinilor de lucru sau chiar plictiseala. Mergi in parc cu pachetul, daca e vreme buna, sau cauta locuri frumoase in care sa mananci si sa te detasezi.

Deserturi

De obicei deserturile sunt cea mai delicata parte din dieta unei persoane cu diabet zaharat. Daca te bucuri de o vointa puternica, probabil vei putea sa mananci doar portii mici de desert, din cand in cand. Daca e vorba de cazuri rare in care mananci desert si daca stii sa iti dozezi glicemia, ele pot contine zahar sau miere. Dar pentru a te bucura de ceva dulce fara sa fie nevoie sa iti limitezi drastic dimensiunea portiei, incearca unul dintre deserturile de mai jos.

• Fructe cu iaurt. Desigur, nu orice fel de fructe, deoarece, asa cum stii, ele sunt destul de bogate in zaharuri naturale (fructoza). De exemplu, fructele de padure sau kiwi sunt mai bune pentru glicemie decat bananele sau citricele. Iaurtul natural este o alternativa calorica mai buna decat iaurtul cu fructe gata preparat, din comert, care contine grasimi si zaharuri.

• Jeleu de fructe fara zahar. Cele mai multe supermarket-uri vand o gama larga de deserturi fara zahar. Un jeleu de fructe de padure este destul de simplu de facut si in casa, cu avantajul ca poti folosi in el indulcitorul preferat – in sezonul rece se pot cumpara fructele congelate. Cauta pe Internet retete de jeleuri si utilizeaza lapte degresat la preparare.

• Cheesecake cu continut mic de carbohidrati. O prajitura tip „cheesecake” cu cantitate mica de carbohdrati se poate face utilizandu-se in loc de biscutii plini de zahar si creme din comert, niste biscuiti integrali sau dietetici, cu cantitati mici de carbohidrati. Sau blatul se poate face din faina de migdale. De obicei, pentru umplutura cu branza se foloseste zahar, dar vei putea pune fara griji un indulcitor. Adauga fructe la alegere.

• Capsuni cu glazura de ciocolata. Suna bine, nu-i asa? Ofera-le fructelor un strat apetisant de glazura, folosind ciocolata neagra cu continut mic de zahar. Rupe ciocolata cuburi si topeste-o la bain marie, amestecand continuu, pana obtii o crema groasa. Lasa sa se racoreasca un pic, apoi inmoaie capsuinile in sos si pune-le pe o tava cu hartie de copt sau pe o farfurie. Da-le la frigider pana cand se raceste ciocolata.

• Fursecuri low carb. Cauta o reteta de fursecuri simple si inlocuieste faina alba cu faina de migdale, iar zaharul cu indulcitor.

120973403_1688680311289510_1158931748021242008_n.jpg.4d7a592c375f9aa1a65ca721bd35794f.jpg

sursa

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Posts

    • Buna Dana, bun venit alaturi de noi 
    • Bună ziua! Mă numesc Dana, sunt din nord-vestul României. Vă urmăresc de mai mult timp pe Facebook și acum am decis să mă înscriu în forumul d-voastră.
    • Ingrediente: -200 gr făină de năut -60 gr fulgi de ovăz măcinați -10 gr semințe de in măcinate -10 gr semințe de dovleac și floarea soarelui,râșnite ..acestea sunt opționale ! -pătrunjel uscat -sare -usturoi pudră -semințe de susan (opțional ) -450 ml apă fierbinte dar nu clocotită Se amestecă totul și se lasă 15 minute la odihnă. Apoi se formează burgerii cu mâinile umede și se coc în tigaie antiaderenta sau la cuptor..în tigaie eu i am făcut câte 3 minute pe fiecare parte !
    • Ingrediente: -500 gr făină integrală -100 gr ulei de cocos (cantitate în stare solidă ) -1 linguriță bicarbonat -2 ouă -300 ml iaurt Se amestecă toate ingredientele și se frământă 5 minute (în cazul în care vi se pare puțin sfărâmicios,mai adăugați puțin iaurt ) Dăm coca la rece minim 2 ore (cea mai fragedă iese când sta peste noapte la frigider ) Întindem pe masa de lucru o foaie  nu prea groasă și tăiem în forme de triunghi pt a putea face Cornulețe ! Eu am umplut și cu rahat și cu smochine din dulceață (dulceață de smochine întregi )dar puteți face Cornulețe cu orice vă place ! Am copt cornulețele la 180 de grade pentru 25 de minute și le-am tăvălit(după răcire ) prin îndulcitor eritritol pe care l-am râșnit în râșnița de cafea!
    • multumesc, cedeti ca puteti sa-mi dati un sfat, cum sa fac sa nu mananc noaptea?
×
×
  • Create New...