Jump to content
  • Bun venit!

    Pentru a putea beneficia de toate funcţiile forumului, este necesar să vă înregistraţi un cont de membru. Pentru înregistrare aveţi nevoie doar de o adresă de email validă. Completaţi cu mare atenţie adresa dvs. de email, întrucât aceasta este necesară pentru validarea contului de membru.

Colesterol mărit după vârsta de 50 de ani -remedii!


Monica Badea

Recommended Posts

Ce schimbari sunt necesare in stilul de viata, dupa 50 de ani, daca ai colesterolul marit

Colesterolul mare este unul dintre factorii majori de risc ce pot fi tinuti sub control, atunci cand vorbim despre cardiopatia ischemica (denumita si boala arteriala coronariana), infarctul miocardic si accidentul vascular cerebral (AVC).

In cazul in care medicul a descoperit, la analizele de sange, ca ai valori mari ale colesterolului, mai ales dupa ce ai trecut de varsta de 50 de ani, este important sa faci anumite schimbari in stilul tau de viata.

Care sunt valorile considerate normale pentru colesterol, la adulti:
Colesterolul total: sub 200 mg/dL - este o valoare considerata de dorit, la adulti.

LDL-colesterolul ar trebui sa fie sub 100 mg/dL; valorile cuprinse intre 100 si 129 mg/dl sunt acceptabile pentru persoanele care nu au niciun fel de probleme de sanatate, insa pot fi un motiv de ingrijorare pentru pacientii cu boli cardiovasculare sau cei cu factori de risc pentru o boala cardiovasculara.

HDL-colesterolul ar trebui sa aiba valori mai mari; daca valoarea este sub 40 mg/dL, aceasta este considerata un factor de risc major pentru bolile cardiovasculare. Valoarea optima pentru colesterolul HDL (numit colesterol bun) este de peste 60 mg/dL.

Trigliceridele - sunt produse in ficat; ele sunt un alt tip de grasimi care se gasesc in sangele nostru si in alimente. Valorile trigliceridelor care sunt la limita superioara (150-199 mg/dL) sau foarte mari (200-499 mg/dL) ar putea creste riscul de boala cardiovasculara.

Ce trebuie sa retii este ca, cu cat valoarea colesterolului (rau si total) este mai mare, cu atat mai mare este riscul ca persoana sa dezvolte o boala cardiovasculara. Daca ai colesterolul mare, exista cateva masuri pe care le poti adopta pentru a reduce valorile si pentru a-ti proteja inima si vasele de sange.

Consuma grasimi mononesaturate

O dieta care este bogata in grasimi mononesaturate reduce valoarea lipoproteinelor cu densitate mica (LDL colesterolul) si in acelasi timp protejeaza valorile mai mari ale colesterolului HDL (numit colesterol bun). Un studiu* realizat pe 24 de adulti cu hipercolesterolemie a ajuns la aceasta concluzie, mai ales ca participantii au avut o alimentatie bogata in grasimi mononesaturate, care le-a crescut cu 12% colesterolul HDL. Surse bune de grasimi mononesaturate si polinesaturate: maslinele si uleiul de masline, migdalele, nucile, nucile Pecan, arahidele si caju, avocado.

Renunta la fumat

Fumatul creste in mai multe moduri riscul de boala cardiovasculara. Acest obicei modifica modul in care organismul face fata colesterolului. Studiile arata ca celulele sistemului imunitar, in cazul fumatorilor, nu pot sa inapoieze in sange colesterolul (din peretii vaselor de sange), pentru ca acesta sa fie transportat catre ficat. Specialistii spun ca aceste celule disfunctionale ar putea contribui la dezvoltarea mai rapida a unor probleme de sanatate la fumatori: in cazul lor, arterele se infunda mult mai rapid, de aceea este important ca persoanele cu risc crescut sa renunte la fumat.

Foloseste grasimile polinesaturate, in special acizi grasi Omega 3
Acizii grasi Omega 3 sunt un tip de grasimi polinesaturate, care sunt in special benefici pentru o inima sanatoasa. Ei se gasesc in suplimentele cu ulei de peste de la mare adancime si in fructele de mare. Cantitati mari de Omega 3 se gasesc in pestele gras precum somonul, macroul, heringul si tonul de la mari adancimi.

Evita grasimile trans ("rele")

Grasimile trans sunt grasimi nesaturate care au fost modificate printr-un proces numit "hidrogenare". Sunt grasimi solide la temperatura camerei, iar unii producatori le folosesc in produse precum cele de patiserie, prajituri, etc. Grasimile trans cresc valoarea colesterolului total si valoarea colesterolului LDL, insa scad nivelul colesterolului HDL (care este benefic), cu pana la 20%, arata studiile. Citeste cu atentie etichetele produselor si ingredientele de pe acestea. Daca un produs contine "uleiuri partial hidrogenate" sau are grasimi trans, ar trebui sa il eviti.
Nu uita ca este important sa faci miscare, pentru ca exercitiile fizice sunt esentiale pentru a-ti mentine inima sanatoasa. Nu doar ca activitatea fizica te ajuta sa combati obezitatea, insa reduce si nivelul de LDL-colesterol si creste valoarea HDL-colesterolului.

Este important sa elimini kilogramele in plus, iar medicul tau te poate ajuta in acest sens. Faptul ca slabesti te ajuta sa reduci colesterolul total, in parte pentru ca scade productia de colesterol nou din ficat.

120973403_1688680311289510_1158931748021242008_n.jpg.bfc091f18155797dd8309f874940a3b0.jpg

sursa

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Posts

    • Ingrediente: -200 gr făină de năut -60 gr fulgi de ovăz măcinați -10 gr semințe de in măcinate -10 gr semințe de dovleac și floarea soarelui,râșnite ..acestea sunt opționale ! -pătrunjel uscat -sare -usturoi pudră -semințe de susan (opțional ) -450 ml apă fierbinte dar nu clocotită Se amestecă totul și se lasă 15 minute la odihnă. Apoi se formează burgerii cu mâinile umede și se coc în tigaie antiaderenta sau la cuptor..în tigaie eu i am făcut câte 3 minute pe fiecare parte !
    • Ingrediente: -500 gr făină integrală -100 gr ulei de cocos (cantitate în stare solidă ) -1 linguriță bicarbonat -2 ouă -300 ml iaurt Se amestecă toate ingredientele și se frământă 5 minute (în cazul în care vi se pare puțin sfărâmicios,mai adăugați puțin iaurt ) Dăm coca la rece minim 2 ore (cea mai fragedă iese când sta peste noapte la frigider ) Întindem pe masa de lucru o foaie  nu prea groasă și tăiem în forme de triunghi pt a putea face Cornulețe ! Eu am umplut și cu rahat și cu smochine din dulceață (dulceață de smochine întregi )dar puteți face Cornulețe cu orice vă place ! Am copt cornulețele la 180 de grade pentru 25 de minute și le-am tăvălit(după răcire ) prin îndulcitor eritritol pe care l-am râșnit în râșnița de cafea!
    • multumesc, cedeti ca puteti sa-mi dati un sfat, cum sa fac sa nu mananc noaptea?
    • Buna Carmen, mult inainte! Bun venit alaturi de noi 
    • buna, sunt Carmen , am inca 58 de ani   
×
×
  • Create New...