Jump to content
  • Bun venit!

    Pentru a putea beneficia de toate funcţiile forumului, este necesar să vă înregistraţi un cont de membru. Pentru înregistrare aveţi nevoie doar de o adresă de email validă. Completaţi cu mare atenţie adresa dvs. de email, întrucât aceasta este necesară pentru validarea contului de membru.

Greșeli care îți sabotează dieta!


Monica Badea

Recommended Posts

Cuvântul „dietă” provine din limba greacă și semnifică „stil de viață”. Se pare așadar că medicii și specialiștii din zilele noastre nu greșesc deloc atunci când susțin cu tărie că nu trebuie să ții o cură de slăbire pe termen scurt, ci să îți schimbi obiceiurile alimentare astfel încât să scazi în greutate dar să fii și sănătoasă, transformând noul stil de alimentație într-un stil de viață. Aceasta ar fi regula de aur a dietelor.

Regula de argint, aproape la fel de prețioasă pentru starea ta de bine, este că niciodată nu ar trebui să urmezi o dieta doar pentru că o prietenă sau o rudă ți-a spus că funcționează, are rezultate uimitoare, rapide, este simplă și comodă. Așa cum o cană de ceai te poate ajuta pe tine să scapi de răceală, dar pentru prietena ta nu are niciun efect, sau cum ea poate să bea lapte fără probleme în timp ce tu ai intoleranță la lactoză, așa se întâmplă și în cazul dietelor. Efectele, rezultatele și complicațiile depind de la o persoană la alta.

Vom vorbi despre 6 cazuri în care o dietă urmată după ureche, fără consilierea unui nutriționist, îți poate crea probleme. Trebuie să știi că uneori, aceste probleme pot fi foarte grave, în special în cazul persoanelor care suferă de boli cronice. Insuficiența renală, afecțiunile hepatice sau anemia sunt doar câteva dintre exemple.

Nu ai suficiente informații
Ai ales să urmezi o dietă folosindu-te de crâmpeie de informație auzite din stânga și din dreapta? Ai auzit că supa de varză e bună pentru slăbit și ai decis subit că vei mânca doar supă simplă de varză până vei da jos toate kilogramele? Greșit!

Majoritatea dietelor au o listă destul de lungă și strictă de reguli, care te ajută să păstrezi echilibrul nutrițional. Chiar și dietele care se bazează pe un singur aliment sau grupă de alimente, îți permit și chiar recomandă ca măcar 20% din alimentația ta să cuprindă și alte lucruri, specificate de către specialiști. Dieta cu supă de varză nu înseamnă că trebuie să mănânci doar asta, iar supa nu trebuie să fie doar varză fiartă în apă.

În plus, regulile privind numărul de mese, orele la care ar trebui să mănânci, cum ar trebui să gătești măncarea și cum să combini ingredientele sunt și ele extrem de importante. Ca să te asiguri că dieta va funcționa cu siguranță și că nu va avea efecte neplăcute, informează-te complet în privința ei, din surse de încredere.

 

Regimul nu ți se potrivește

Cum îți spuneam și mai sus, anumite diete sunt interzise persoanelor cu afecțiuni cronice, pentru că le pot agrava și pot duce la complicații. În loc să slăbești, te vei confrunta cu și mai multe neplăceri, multe dintre ele mai grave decât cele câteva kilograme în plus.

Când te informezi asupra unei diete, citește cu atenție și persoanele cărora nu le este recomandată. Dacă știi că suferi de boli cronice, dezechilibre hormonale sau nu ai mai ținut niciodată o dietă, vizitează obligatoriu medicul.

Dieta nu se alege doar în funcție de numărul de kilograme pe care vrei să le pierzi, în funcție de preferințele alimentare sau de durată, ci și în funcție de starea ta de sănătate de la momentul respectiv.

 Pastilele pentru slăbit

Pastilele care vă promit că vă vor ajuta să topiți kilogramele în plus nu au aproape niciodată aceste efecte miraculoase. Cele mai „fericite” compoziții vă pot diminua pofta de mâncare și vă pot ajuta să eliminați apa din organism, ducând la o slăbire „falsă”.

Nu este recomandat să combinați niciodată programul unei diete cu pastile pentru slăbit, pentru că acestea pot conține substanțe care să diminueze efectele dietei, sau invers.

Dacă însă sunteți tentate să încercați astfel de metode, citiți întotdeauna prospectul integral, și renunțați la pastile la orice simptom care poate însemna o dereglare a funcțiilor normale ale corpului.

 

Înfometarea

Probabil ați auzit de foarte multe ori că înfometarea nu este o soluție bună pentru slăbit. Pentru că totuși există foarte multe cazuri de persoane care recurg la acest gest extrem și se lovesc ulterior de probleme de sănătate, vă explicăm de ce nu slăbim corect când ne înfometăm.

Să luăm exemplul unui animal care nu a fost hrănit de câteva zile, cum sunt un câine sau o pisică maidaneză. Ați observat cu siguranță că atunci când primește mâncare, animalul nu ține cont de cantitate, și mănâncă cât de repede și mult poate, umflându-și abdomenul până la refuz. Acesta este un gest disperat, pornit din convingerea că privarea de hrană se va repeta, iar el trebuie să își facă provizii. Iar ideea este susținută și de metabolism prin senzația de foame fără limite.

Așa funcționează și organismul nostru. Într-o săptămână de înfometare veți slăbi probabil un număr uimitor de kilograme. Însă de fiecare dată când îi veți oferi organismului hrană, acesta va face rezerve. O mică parte o va folosi pentru energie, iar restul va fi depus, pentru a fi consumat mai târziu, când nu va mai primi hrană. Efectele? Kilogramele se vor întoarce, în număr și mai mare decât erau inițial.
Deshidratarea și sedentarismul

Un alt aspect omis voit sau nu de multe persoane care țin o dietă este combinația obligatorie de alimentație, apă și sport. O dietă nu va funcționa niciodată așa cum trebuie dacă nu bem cel puțin 1,5 litri de apă și nu facem cel puțin 30 de minute de mișcare pe zi.

Mișcarea poate însemna orice, de la mersul alert în drum spre serviciu, alergarea în parc, clase relaxante de yoga sau pilates sau activități mai antrenante, ca orele de aerobic. Indiferent de activitatea aleasă, ea nu trebuie omisă din programul de slăbire.

120973403_1688680311289510_1158931748021242008_n.jpg.02498d153c33edc5f843c0a5ac7d0df5.jpg
sursa

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Posts

    • Ingrediente: -200 gr făină de năut -60 gr fulgi de ovăz măcinați -10 gr semințe de in măcinate -10 gr semințe de dovleac și floarea soarelui,râșnite ..acestea sunt opționale ! -pătrunjel uscat -sare -usturoi pudră -semințe de susan (opțional ) -450 ml apă fierbinte dar nu clocotită Se amestecă totul și se lasă 15 minute la odihnă. Apoi se formează burgerii cu mâinile umede și se coc în tigaie antiaderenta sau la cuptor..în tigaie eu i am făcut câte 3 minute pe fiecare parte !
    • Ingrediente: -500 gr făină integrală -100 gr ulei de cocos (cantitate în stare solidă ) -1 linguriță bicarbonat -2 ouă -300 ml iaurt Se amestecă toate ingredientele și se frământă 5 minute (în cazul în care vi se pare puțin sfărâmicios,mai adăugați puțin iaurt ) Dăm coca la rece minim 2 ore (cea mai fragedă iese când sta peste noapte la frigider ) Întindem pe masa de lucru o foaie  nu prea groasă și tăiem în forme de triunghi pt a putea face Cornulețe ! Eu am umplut și cu rahat și cu smochine din dulceață (dulceață de smochine întregi )dar puteți face Cornulețe cu orice vă place ! Am copt cornulețele la 180 de grade pentru 25 de minute și le-am tăvălit(după răcire ) prin îndulcitor eritritol pe care l-am râșnit în râșnița de cafea!
    • multumesc, cedeti ca puteti sa-mi dati un sfat, cum sa fac sa nu mananc noaptea?
    • Buna Carmen, mult inainte! Bun venit alaturi de noi 
    • buna, sunt Carmen , am inca 58 de ani   
×
×
  • Create New...