Jump to content
  • Bun venit!

    Pentru a putea beneficia de toate funcţiile forumului, este necesar să vă înregistraţi un cont de membru. Pentru înregistrare aveţi nevoie doar de o adresă de email validă. Completaţi cu mare atenţie adresa dvs. de email, întrucât aceasta este necesară pentru validarea contului de membru.

Făina albă este considerată dăunătoare -cu ce o putem înlocui?!


Monica Badea

Recommended Posts

Faina alba, rafinata, este saraca in vitamine si minerale si contine conservanti si sirop bogat in fructoza. Asadar, nu numai ca nu este hranitoare, insa poate fi chiar daunatoare.

Iata ce probleme de sanatate poate crea consumul de faina alba:

Tensiune arteriala marita, obezitate, diabet, colestrol marit
Risc de afectiune inflamatorie precum artrita
Risc crescut de cancer
Risc de “ficat gras”
Oboseala, depresie, anxietate
Hipoglicemie
Specialistii in nutritie ne incurajeaza sa inlocuim faina alba cu variante mai sanatoase si mult mai hranitoare, mai ales acum ca in comert exista o gama variata de produse de acest gen. Mai mult decat atat, persoanele care sufera de alergii alimentare ori intoleranta la anumite alimente pot avea de castigat de pe urma inlocuirii fainii albe cu una mai sanatoasa.

Tipuri de faina cu care o poti inlocui pe cea alba

Faina de migdale – aceasta faina este obtinuta prin rasnirea fina a migdalelor. Asadar, este bogata in proteine, grasimi sanatoase, dar si vitamina E si fibre. Poti folosi faina de migdale in loc de pesmet, dar si in locul fainii albe in retete precum reteta de briose.

Faina de cocos – aceasta faina este obtinuta din pulpa deshidratata de nuca de cocos. Faina de cocos este bogata in fibre, proteine, dar si carbohidrati usor de digerat. Totodata, aceasta faina are un indice glice mic scazut, ceea ce inseamna ca nu determina cresterea brusca a nivelului de zahar din sange. Spre deosebire de faina alba, cea de cocos contine o cantitate mare de fibre dietetice, dar si de grasimi saturate.

Intrucat are o textura foarte densa si absoarbe rapid lichidul, ea trebuie amestecata cu un alt tip de faina daca iti doresti sa obtii un aluat cu textura pufoasa. Ca atare o poti folosi pe post de pesmet atunci cand gatesti fructe de mare pane, dar si intr-un amestec simplu facut din iaurt grecesc, esenta de vanilie si scortisoara pentru un mic dejun consistent.

Faina de naut – aceasta faina este obtinuta din boabele de naut uscate si rasnite foarte fin. Faina de naut e bogata in proteine, fibre, seleniu dar si vitamina B. Aceasta faina poate fi folosita cu succes la prepararea painii, a gogosilor, clatitelor ori a aluatului pentru produsele de patiserie.

Faina de quinoa – faina de quiona este si ea bogata in proteine, un sfert de cana avand mai bine de 4 grame. Poti cumpara faina de quinoa din comert, insa o poti prepara si tu rasnind quinoa.

Faina de orez brun – daca iti doresti o faina a carei textura sa fie similara cu cea a fainii albe, atunci faina de orez brun este ceea ce cauti. Contine fibre din belsug, dar si vitamina B, fier si mangan. Intrucat nu este pretentioasa si nu ai nevoie de cunostinte speciale pentru a gati cu ea, specialistii sustin ca acest tip de faina este cel mai potrivit pentru cei care sunt incepatori la capitolul gatitul sanatos.  

Faina de hrisca – persoanele alergice sau sensibile la gluten pot incerca fara probleme si faina de hrisca. Aceasta are o aroma ce se asemena cu cea a nucilor asa ca este ideala pentru prepararea prajiturilor.
Și Încă alte multe tipuri de făina pe care le puteți găsi in plafare sau magazine BIO

120973403_1688680311289510_1158931748021242008_n.jpg.fadcf886ff352abe6983d335ed8366f9.jpg

sursa

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Posts

    • Buna Dana, bun venit alaturi de noi 
    • Bună ziua! Mă numesc Dana, sunt din nord-vestul României. Vă urmăresc de mai mult timp pe Facebook și acum am decis să mă înscriu în forumul d-voastră.
    • Ingrediente: -200 gr făină de năut -60 gr fulgi de ovăz măcinați -10 gr semințe de in măcinate -10 gr semințe de dovleac și floarea soarelui,râșnite ..acestea sunt opționale ! -pătrunjel uscat -sare -usturoi pudră -semințe de susan (opțional ) -450 ml apă fierbinte dar nu clocotită Se amestecă totul și se lasă 15 minute la odihnă. Apoi se formează burgerii cu mâinile umede și se coc în tigaie antiaderenta sau la cuptor..în tigaie eu i am făcut câte 3 minute pe fiecare parte !
    • Ingrediente: -500 gr făină integrală -100 gr ulei de cocos (cantitate în stare solidă ) -1 linguriță bicarbonat -2 ouă -300 ml iaurt Se amestecă toate ingredientele și se frământă 5 minute (în cazul în care vi se pare puțin sfărâmicios,mai adăugați puțin iaurt ) Dăm coca la rece minim 2 ore (cea mai fragedă iese când sta peste noapte la frigider ) Întindem pe masa de lucru o foaie  nu prea groasă și tăiem în forme de triunghi pt a putea face Cornulețe ! Eu am umplut și cu rahat și cu smochine din dulceață (dulceață de smochine întregi )dar puteți face Cornulețe cu orice vă place ! Am copt cornulețele la 180 de grade pentru 25 de minute și le-am tăvălit(după răcire ) prin îndulcitor eritritol pe care l-am râșnit în râșnița de cafea!
    • multumesc, cedeti ca puteti sa-mi dati un sfat, cum sa fac sa nu mananc noaptea?
×
×
  • Create New...