Jump to content
  • Bun venit!

    Pentru a putea beneficia de toate funcţiile forumului, este necesar să vă înregistraţi un cont de membru. Pentru înregistrare aveţi nevoie doar de o adresă de email validă. Completaţi cu mare atenţie adresa dvs. de email, întrucât aceasta este necesară pentru validarea contului de membru.

Apa minerală —benefică sau nu?


Monica Badea

Recommended Posts

Mitul 1: apa minerala nu este atat de hidratanta ca apa plata

Fals. Fiindca apa minerala este tot... apa, nu avem de ce sa credem ca ar fi mai putin hidratanta. In plus, un studiu realizat de Universitatea din Carolina de Sud, SUA, facut pe un esantion de cateva sute de persoane care abia incheiasera o ora de sport, a dovedit ca apa minerala este la fel de hidratanta ca cea plata.
Mai mult decat atat, specialistii au observat tendinta oamenilor de a bea o cantitate mai mare de apa minerala carbogazoasa, comparativ cu cea plata, asta datorita gustului placut al acesteia.

Mitul 2: apa minerala este daunatoare pentru dinti si oase

Partial adevarat. Acidul carbonic, format atunci cand oxigenul intalneste dioxidul de carbon, poate eroda suprafata dintilor, insa doar in cantitati foarte mari. Am putea spune asadar ca este adevarat, daca beti doar apa minerala, cel putin 2 litri pe zi, timp de mai multi ani. Efectul este atat de subtil, incat aceasta nu va va afecta niciodata vizibil dintii. In privinta sanatatii oaselor, toate studiile realizate pana in prezent au dovedit ca apa minerala nu afecteaza densitatea osoasa.

Mitul 3: apa minerala ingrasa   

Fals. Apa minerala te baloneaza pe moment, mai ales daca bei o cantitate mai mare. De aceea, poti avea senzatia falsa ca ingrasa. Mai mult decat atat, poate chiar sa te ajute sa slabesti. Bulele din apa minerala iti pot oferi o senzatie de satietate, care te ajuta sa combati senzatia de foame in timpul unei diete, in special pe stomacul gol sau intre mese.

Mitul 4: apa minerala provoaca arsuri gastrice

Fals. Apa minerala in sine nu provoaca arsuri gastrice sau reflux gastric in cazul persoanelor sanatoase. In schimb, daca suferi de gastrita, arsuri in capul pieptului sau orice afectiune gastrica, discuta cu medicul tau inainte de a alege intre apa plata si minerala. Pe fondul unei aciditati crescute din alte cauze, apa minerala poate sa agraveze simptomele neplacute.
Exista si situatii in care apa minerala carbogazoasa este contraindicata, insa medicul te va preveni cu privire la aceste situatii. De pilda, pacientii care sufera de sindrom de colon iritabil ar trebui sa limiteze complet consumul de apa minerala carbogazoasa, intrucat accentueaza simptomele specifice acestui sindrom, mai ales balonarea. Acelasi lucru este valabil si pentru pacientii cu afectiuni inflamatorii intestinale, precum boala Crohn sau colita ulcerativa.

Lucruri pe care e bine sa le stii daca obisnuiesti sa bei apa minerala:

Nu consuma numai apa minerala, ci fa-ti un obicei din a bea si apa plata.
Nu consuma prea des apa minerala cu zeama de lamaie, intrucat aciditatea lamaii combinata cu bulele de acid pot cauza disconfort grastric.
Apa minerala te poate ajuta sa iti tii apetitul sub control atunci cand esti la dieta, mentinand senzatia de satietate mai mult timp.
Totodata, apa minerala poate combate si constipatia, insa e nevoie de studii suplimentare pentru a confirma aceasta teorie.
Persoanele care au dificultati la inghitire (de obicei, din diverse cauze medicale) pot consuma apa minerala mai des pentru a isi ameliora aceasta problema. Asta pentru ca apa minerala simuleaza terminatiile nervoase implicate in procesul de deglutitie si, astfel, imbunatateste abilitatea individului de a inghiti.

Daca ai dubii cu privire la sanatatea ta si consumul de apa minerala, consulta-te cu medicul pe aceasta tema. Acesta iti va explica concret ce impact are consumul de apa minerala asupra organismului tau.

120973403_1688680311289510_1158931748021242008_n.jpg.abc1a47f2927a36408027fcd0ed64088.jpg
sursa

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Posts

    • Ingrediente: -200 gr făină de năut -60 gr fulgi de ovăz măcinați -10 gr semințe de in măcinate -10 gr semințe de dovleac și floarea soarelui,râșnite ..acestea sunt opționale ! -pătrunjel uscat -sare -usturoi pudră -semințe de susan (opțional ) -450 ml apă fierbinte dar nu clocotită Se amestecă totul și se lasă 15 minute la odihnă. Apoi se formează burgerii cu mâinile umede și se coc în tigaie antiaderenta sau la cuptor..în tigaie eu i am făcut câte 3 minute pe fiecare parte !
    • Ingrediente: -500 gr făină integrală -100 gr ulei de cocos (cantitate în stare solidă ) -1 linguriță bicarbonat -2 ouă -300 ml iaurt Se amestecă toate ingredientele și se frământă 5 minute (în cazul în care vi se pare puțin sfărâmicios,mai adăugați puțin iaurt ) Dăm coca la rece minim 2 ore (cea mai fragedă iese când sta peste noapte la frigider ) Întindem pe masa de lucru o foaie  nu prea groasă și tăiem în forme de triunghi pt a putea face Cornulețe ! Eu am umplut și cu rahat și cu smochine din dulceață (dulceață de smochine întregi )dar puteți face Cornulețe cu orice vă place ! Am copt cornulețele la 180 de grade pentru 25 de minute și le-am tăvălit(după răcire ) prin îndulcitor eritritol pe care l-am râșnit în râșnița de cafea!
    • multumesc, cedeti ca puteti sa-mi dati un sfat, cum sa fac sa nu mananc noaptea?
    • Buna Carmen, mult inainte! Bun venit alaturi de noi 
    • buna, sunt Carmen , am inca 58 de ani   
×
×
  • Create New...