Jump to content
  • Bun venit!

    Pentru a putea beneficia de toate funcţiile forumului, este necesar să vă înregistraţi un cont de membru. Pentru înregistrare aveţi nevoie doar de o adresă de email validă. Completaţi cu mare atenţie adresa dvs. de email, întrucât aceasta este necesară pentru validarea contului de membru.

Kefirul și digestia !


Monica Badea

Recommended Posts

Kefirul: bautura magica pentru o digestie sanatoasa

Esti de parere ca iaurtul este sanatos? Vei fi impresionat de proprietatile si beneficiile kefirului! Kefirul este un aliment bogat in nutrienti, dar si in probiotice, fiind extrem de benefic pentru digestie, dar si pentru sanatatea intestinala.

Valori nutritionale pentru 175 ml de kefir

Proteine: 6 g
Calciu: 20% din doza zilnica recomandata

Vitamina B12: 14% din doza zilnica recomandata

Magneziu: 5% din doza zilnica recomandata

Fosfor: 20% din doza zilnica recomandata

Calorii: 100 kcal

Carbohidrati: 7 g

Grasimi: 3-6 g, in functie de tipul de lapte folosit la prepararea kefirului

Beneficii kefir
Sursa bogata de probiotice – probioticele sunt microorganismele care au un efect benefic asupra florei de la nivelul intestinelor, avand o actiune protectoare, dar si antibiotica. Asadar, probioticele sunt bacteriile bune, care ne protejeaza de bolile gastrointestinale. Kefirul este o sursa mai bogata in probiotice decat iaurtul, renumit si el pentru continutul probiotic.

Are proprietati antibacteriene – tot datorita continutului de probiotice, kefirul are si proprietati antibacteriene. Aceste probiotice lupta cu bacteriile precum Salmonella, Helicobacter Pylori ori E.coli.

Intareste oasele si scade riscul de osteoporoza – kefirul are un continut bogat in calciu, dar si in vitamina K2, ambii nutrienti fiind eficienti in fortificarea oaselor. Consumul de kefir scade riscul de fracturi ale oaselor cu 81%.

Previne cancerul – consumul de alimente obtinute prin fermentare s-a dovedit a fi eficient in combaterea unor tumori canceroase. Studiile facute pe soareci au confirmat eficienta consumului de kefir in ceea ce priveste stoparea multiplicarii celulelor canceroase de la san.

 Intareste sistemul imunitar – consumul de kefir intareste sistemul imunitar, ajutand organismul sa lupte cu boala. Studiile facute in ultimii ani au dovedit nu numai ca acesta are efecte antibiotice, insa ajuta si la ameliorarea simptomelor provocate de infectii.

Eficient in ameliorarea sindromului de colon iritabil – sindromul de colon iritabil poate fi tinut sub control cu ajutorul consumului de kefir. Bacteriile  benefice care se regasesc in acest produs ajuta la reducerea inflamatiei de la nivel intestinal, dar si la tratarea simptomelor acestui sindrom.

Tipuri de kefir

Daca suferi de intoleranta la lactoza, nu inseamna ca nu poti beneficia de proprietatile uimitoare ale kefirului. In cazul in care kefirul preparat din lapte de vaca, de oaie sau de capra nu este tolerat de organismul tau, il poti inlocui cu kefir preparat din lapte  de cocos.
Cum sa consumi kefir

Exista nenumarate moduri in care poti consuma kefirul - iata cateva idei care te vor inspira:

Kefir cu fulgi de ovaz si fructe, pentru un mic dejun gustos si sanatos
Kefir pe post de topping pentru clatite sau alte deserturi, combinat cu dulceata sau gem de fructe
Inghetata de kefir cu fructe
Gogosi facute cu kefir in loc de lapte
Kefir pe post de dressing pentru salata
Kefir pe post de ingredient de baza pentru smoothie-urile din fructe si legume
Kefir pe post de sos pentru carnea de pui preparata la gratar
Kefir cu fructe si scortisoara pe post de desert sanatos si dietetic
 Oricum ai alege sa consumi kefirul, beneficiile sale vor putea fi observate cu usurinta, mai ales la nivelul sistemului digestiv. Introdu kefirul in alimentatia ta si vei avea numai de castigat.

120973403_1688680311289510_1158931748021242008_n.jpg.930cec501bbd999a9a5f6f2db1583150.jpg
sursa

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Posts

    • Ingrediente: -200 gr făină de năut -60 gr fulgi de ovăz măcinați -10 gr semințe de in măcinate -10 gr semințe de dovleac și floarea soarelui,râșnite ..acestea sunt opționale ! -pătrunjel uscat -sare -usturoi pudră -semințe de susan (opțional ) -450 ml apă fierbinte dar nu clocotită Se amestecă totul și se lasă 15 minute la odihnă. Apoi se formează burgerii cu mâinile umede și se coc în tigaie antiaderenta sau la cuptor..în tigaie eu i am făcut câte 3 minute pe fiecare parte !
    • Ingrediente: -500 gr făină integrală -100 gr ulei de cocos (cantitate în stare solidă ) -1 linguriță bicarbonat -2 ouă -300 ml iaurt Se amestecă toate ingredientele și se frământă 5 minute (în cazul în care vi se pare puțin sfărâmicios,mai adăugați puțin iaurt ) Dăm coca la rece minim 2 ore (cea mai fragedă iese când sta peste noapte la frigider ) Întindem pe masa de lucru o foaie  nu prea groasă și tăiem în forme de triunghi pt a putea face Cornulețe ! Eu am umplut și cu rahat și cu smochine din dulceață (dulceață de smochine întregi )dar puteți face Cornulețe cu orice vă place ! Am copt cornulețele la 180 de grade pentru 25 de minute și le-am tăvălit(după răcire ) prin îndulcitor eritritol pe care l-am râșnit în râșnița de cafea!
    • multumesc, cedeti ca puteti sa-mi dati un sfat, cum sa fac sa nu mananc noaptea?
    • Buna Carmen, mult inainte! Bun venit alaturi de noi 
    • buna, sunt Carmen , am inca 58 de ani   
×
×
  • Create New...