Jump to content
  • Bun venit!

    Pentru a putea beneficia de toate funcţiile forumului, este necesar să vă înregistraţi un cont de membru. Pentru înregistrare aveţi nevoie doar de o adresă de email validă. Completaţi cu mare atenţie adresa dvs. de email, întrucât aceasta este necesară pentru validarea contului de membru.

“Sunt obez;vreau să slăbesc !!”


Monica Badea

Recommended Posts

Reguli dietetice pentru pacientul obez

O dieta nesanatoasa, alaturi de lipsa activitatii fizice, reprezinta factori de risc majori pentru o serie de afectiuni cronice, printre care si obezitatea.

Pentru a combate obezitatea, pacientul trebuie sa isi schimbe stilul de viata definitiv. In primul rand, dieta acestuia trebuie sa sufere modificari. Apoi, activitatea fizica trebuie introdusa in rutina zilnica – in prima faza se recomanda minimum 30 de minute de sport pe zi, iar pe masura ce pacientul capata antrenament, perioada se va prelungi.
Iata ce reguli dietetice ar trebui sa respecte pacientul obez, incepand din momentul in care se hotaraste sa isi rezolve problema cu greutatea:

Renunta la consumul de zahar, dar si de indulcitori artificiali, care poate fi la fel de daunator ca zaharul pentru sanatate, dar si pentru silueta
Limiteaza consumul de sodiu – incearca sa adaugi cat mai putina sare in mancare
Consuma mai multe fibre. Fibrele instaureaza satietatea, ajutand pacientul obez sa isi potoleasca nevoia de a manca, dar prevenind totodata si aparitia poftelor. Un alt avantaj al consumului de fibre consta in faptul ca acestea mentin colonul sanatos, sustinand totodata digestia. Studiile facute in domeniu arata ca obezitatea creste riscul de cancer colorectal, atat din cauza unei diete sarace in fibre, cat si din cauza dietei hipercalorice bazata pe alimente procesate.
Mananca mai multe legume si fructe, nu numai pentru ca sunt bogate in fibre, ci si pentru ca acestea contin o cantitate mare de vitamine, minerale si aminoacizi esentiali pentru o greutate sanatoasa. Evita insa sucurile de fructe, care de multe ori contin o cantitate mare de zaharuri ce implica un aport caloric mare. Bea mai degraba apa.
Renunta la produsele sarace in grasimi, care au tendinta de a fi foarte bogate in carbohidrati. Mai degraba, mananca alimente care contin grasimi sanatoase, insa in cantitati limitate.
Nu sari peste micul dejun, dar nici peste o alta masa din zi. Postitul activeaza raspunsul organismului la foame, incetinind astfel metabolismul si favorizand acumularea grasimilor in exces. Un studiu facut pe aceasta tema a aratat ca femeile care consuma cereale integrale la micul dejun isi mentin silueta mai usor decat cele care nu obisnuiesc sa manance dimineata.
Mananca putin si des. Adesea oamenii au senzatia ca trebuie sa manance mai rar daca vor sa slabeasca. Ei bine, acesta este un mit. Ideal ar fi sa manancam mai des, insa cantitati mai mici, astfel incat sa ne acceleram metabolismul. Atunci cand mancam o singura masa, poate doua, pe zi, nu numai ca avem tendinta de a manca mai mult si mai nesanatos, insa ne incetinim totodata metabolismul.
Ce alimente sa eviti daca doresti sa combati obezitatea:

Carbohidratii simpli sau rafinati (faina alba, orezul, painea alba, pastele, prajiturile, gustarile procesate)
Bauturile alcoolice
Sucurile carbogazoase intrucat determina pH-ul sangelui sa devina acid
Mezelurile sau alte alimente care contin nitrit de sodiu (crenvusti, carnati, bacon)
Uleiurile hidrogenate sau partial hidrogenate (care contin grasimi trans) ce se regasesc in alimentele procesate, in preparatele prajite, dar si in preparatele de tip fast-food
Consumul excesiv de cofeina
Alte ponturi de ajutor ce pot fi folosite in paralel cu dieta:

Practica sport zilnic – ideea e ca organismul sa consume mai multe calorii decat ii oferi prin alimentatie
Odihneste-te suficient – deprivarea de somn incetineste metabolismul, de aceea persoanele care nu se odihnesc cum trebuie au adesea probleme cu greutatea
Apeleaza la un nutritionist, pentru ca acesta iti poate concepe un plan alimentar ce te va ajuta sa slabesti fara sa te infometezi sau sa iti pui sanatatea in pericol
Apeleaza la ajutorul unui psihoterapeut daca ai tendinta de a manca pe fond emotional – terapia cognitiv comportamentala te poate ajuta sa iti rezolvi problemele alimentare

120973403_1688680311289510_1158931748021242008_n.jpg.b70cff80d0029fcdd8af58961c40647d.jpg

sursa

  • Like 4
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Posts

    • Buna Dana, bun venit alaturi de noi 
    • Bună ziua! Mă numesc Dana, sunt din nord-vestul României. Vă urmăresc de mai mult timp pe Facebook și acum am decis să mă înscriu în forumul d-voastră.
    • Ingrediente: -200 gr făină de năut -60 gr fulgi de ovăz măcinați -10 gr semințe de in măcinate -10 gr semințe de dovleac și floarea soarelui,râșnite ..acestea sunt opționale ! -pătrunjel uscat -sare -usturoi pudră -semințe de susan (opțional ) -450 ml apă fierbinte dar nu clocotită Se amestecă totul și se lasă 15 minute la odihnă. Apoi se formează burgerii cu mâinile umede și se coc în tigaie antiaderenta sau la cuptor..în tigaie eu i am făcut câte 3 minute pe fiecare parte !
    • Ingrediente: -500 gr făină integrală -100 gr ulei de cocos (cantitate în stare solidă ) -1 linguriță bicarbonat -2 ouă -300 ml iaurt Se amestecă toate ingredientele și se frământă 5 minute (în cazul în care vi se pare puțin sfărâmicios,mai adăugați puțin iaurt ) Dăm coca la rece minim 2 ore (cea mai fragedă iese când sta peste noapte la frigider ) Întindem pe masa de lucru o foaie  nu prea groasă și tăiem în forme de triunghi pt a putea face Cornulețe ! Eu am umplut și cu rahat și cu smochine din dulceață (dulceață de smochine întregi )dar puteți face Cornulețe cu orice vă place ! Am copt cornulețele la 180 de grade pentru 25 de minute și le-am tăvălit(după răcire ) prin îndulcitor eritritol pe care l-am râșnit în râșnița de cafea!
    • multumesc, cedeti ca puteti sa-mi dati un sfat, cum sa fac sa nu mananc noaptea?
×
×
  • Create New...