Jump to content
  • Bun venit!

    Pentru a putea beneficia de toate funcţiile forumului, este necesar să vă înregistraţi un cont de membru. Pentru înregistrare aveţi nevoie doar de o adresă de email validă. Completaţi cu mare atenţie adresa dvs. de email, întrucât aceasta este necesară pentru validarea contului de membru.

Dieta cardiacului !


Monica Badea

Recommended Posts

Persoanele care sufera de afectiuni ale inimii trebuie sa aiba foarte mare grija la alimentatie, fie ca au scapat sau nu de surplusul de grasime.

Nu este o regula generala, insa medicii le recomanda cardiacilor sa piarda cateva kilograme, mai ales din circumferinta abdominala si toracala, daca aceasta depaseste 88 de cm la femei si 102 cm la barbati. Acestia trebuie sa renunte in primul rand la fainoase, grasime, rantasuri, alimente bogate in grasime animala, dar si la prajituri si dulciuri. Sarea trebuie redusa considerabil, pentrru e evita incarcare sistemului circulator, instalarea edemelor la nivelul membrelor inferiaoare sau generalizat si poate fi inlocuita cu sarea medicinala, pe baza de clorura de potasiu, cu gust asemenator si efecte benefice datorita potasiului.

Dieta trebuie sa contina intr-o proportie mai mare legume si salate, dar si cereale integrale pentru un tranzit intestinal corect si evitarea constipatiei, efortul de defecatie fiind daunator pentru inima din cauza compresiei diafragmei asupra inimii. In acest scop sunt utile si uleiurile vegetale, in salate dar si supele si ciorbele, care au mare aport de lichide si fibre, ceaiurile caldute de menta sau ceai verde, in cantitati rezonabile (1-2 cani pe zi). Sarea trebuie inclocuita cu condimente parfumate, proaspete sau uscate, ceapa si usturoi, care exercita un efect bun pentru activitatea inimii si circulatie.

Painea alba proaspata trebuie inlocuita cu cateva feliute de paine hipocalorica, pe baza de secara sau cu o portie mica de mamaliga, preferabil rece.

Cafeaua ar trebui băută cu limita de acesti pacienti, adica doar o ceașca dimineața ,ea crescand ritmul cardiac! puteti consuma ceaiuri diverse, dintre care cel mai eficinet este ceaiul de catina, care stimuleaza si fluidifica circulatia generala.

In plus, carnea rosie ar trebui consumata de doua trei ori pe saptamana, din cauza acumularii de homocisteina, asociata cu cresterea riscului de boala cardiovasculara. Se recomanda mai degraba carnea de curcan.

Pestele poate fi consumat de alte 2-3 ori pe saptamna, in special cel gras, somon, cod, dar si nisetru, scrumbie, nu prajit, ci la cuptor ori pe plita incinsa sau ocazional la gratar. Pestele poate fi gatit rapid sanatos cu ol inguita de ulei, iar dupa coacecere se adauga suc proaspat stors de lamaie si ceva verdeata, dupa gust.

De altfel, suplimentarea cu ulei de peste la doza zilnica de 4 grame poate ajuta inima in procesul de vindecare dupa un atac de cord.

Cum sa gatiti sanatos

Cei care sufera de boli de inima pot manca gustos si hranitor, insa mancaruri preparate in casa, evitand mezelurile, fast food si alimentele semipreparate sau gata preparate de la supermarket. In afara de ciorbele de legume consistente, in care adaugati bucatelele de carne fierte separat si se evita adaosul de ulei si smanatana, iata cateva alte retete utile, care va pot orienta cum sa schimbati stilul de gatit. In primul rand trebuie sa renuntati la rantas (prajirea unui amestec de faina, bulion de rosii, ceapa verde si ulei, folosit ca baza de mancare de multe persoane, in care se mai arunca pentru gust, si un cubulet de "concentrat" de la magazin).

Puteti gati fara insa a renunta la gustul bun si savoarea pe care o dau o bucatica mica de unt si vin alb, de exemplu, nu zilnic, bineinteles. Gatit, vinul alb da savoare insa nu este la fel de nociv ca atunci cand este baut ca atare, situatie in care provoaca vasodilatatie. Untul este de preferat margarinei, care contine cam aceeasi cantitate de grasimi, insa are o compozitie mai naturala si in cantitati foarte mici poate fi folosit la gatit, nu insa intins pe multe felii de paine!

Peste ghiveci nu se recomanda smantana, dar daca doriti un gust mai special, puteti adauga o lingura de iaurt natural, cu continut scazut de grasime. in locul maionezei, ca garnitura la carnea de curcan sau peste, alaturi de cartofi fierti si alte legume fierte, puteti sa adaugati un dressing foarte similar ca gust, din iaurt, mustar si piper, amestecat extrem de bine. Acelasi dressing il puteti folosi la salatele din frunze verzi de rucola, frunze de spanac, salata iceberg sau salata verde,in care puteti adauga pentru mai mult gust, ceapa verde.
Ce deserturi puteti consuma

Ca desert se recomanda fructele proaspete de padure sau salate de fructe lasate in frigider minim 30 de minute inainte de servire, din bucatele de pere, felii de mere stropite cu suc de lamaie sau mandarina, bucatele de kiwi sau prune, la care se pot adauga bucatele maruntite de nuci, muguri de pin, cateva caju. Gustul dulce poate fi satisfacut si cu cate una-doua bucatele de ciocolata amaruie pe zi sau un desert modic la cateva zile din doua-trei linguri de mere rase cu un biscuite sfaramat, cu continut scazut de zahar.

Alcoolul si prajiturile pe baza de grasimi si zahar nu sunt recomndate la persoanele cardiace!

120973403_1688680311289510_1158931748021242008_n.jpg.63040d8cc62155c2a39a52908bef7ef1.jpg
sursa

  • Thanks 1
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Posts

    • Buna Dana, bun venit alaturi de noi 
    • Bună ziua! Mă numesc Dana, sunt din nord-vestul României. Vă urmăresc de mai mult timp pe Facebook și acum am decis să mă înscriu în forumul d-voastră.
    • Ingrediente: -200 gr făină de năut -60 gr fulgi de ovăz măcinați -10 gr semințe de in măcinate -10 gr semințe de dovleac și floarea soarelui,râșnite ..acestea sunt opționale ! -pătrunjel uscat -sare -usturoi pudră -semințe de susan (opțional ) -450 ml apă fierbinte dar nu clocotită Se amestecă totul și se lasă 15 minute la odihnă. Apoi se formează burgerii cu mâinile umede și se coc în tigaie antiaderenta sau la cuptor..în tigaie eu i am făcut câte 3 minute pe fiecare parte !
    • Ingrediente: -500 gr făină integrală -100 gr ulei de cocos (cantitate în stare solidă ) -1 linguriță bicarbonat -2 ouă -300 ml iaurt Se amestecă toate ingredientele și se frământă 5 minute (în cazul în care vi se pare puțin sfărâmicios,mai adăugați puțin iaurt ) Dăm coca la rece minim 2 ore (cea mai fragedă iese când sta peste noapte la frigider ) Întindem pe masa de lucru o foaie  nu prea groasă și tăiem în forme de triunghi pt a putea face Cornulețe ! Eu am umplut și cu rahat și cu smochine din dulceață (dulceață de smochine întregi )dar puteți face Cornulețe cu orice vă place ! Am copt cornulețele la 180 de grade pentru 25 de minute și le-am tăvălit(după răcire ) prin îndulcitor eritritol pe care l-am râșnit în râșnița de cafea!
    • multumesc, cedeti ca puteti sa-mi dati un sfat, cum sa fac sa nu mananc noaptea?
×
×
  • Create New...