Jump to content
  • Bun venit!

    Pentru a putea beneficia de toate funcţiile forumului, este necesar să vă înregistraţi un cont de membru. Pentru înregistrare aveţi nevoie doar de o adresă de email validă. Completaţi cu mare atenţie adresa dvs. de email, întrucât aceasta este necesară pentru validarea contului de membru.

Să mâncam apă!


Monica Badea

Recommended Posts

Deshidratarea e o problema comuna atunci cand esti in deplasare, in special vara.

Caratul sau cumparatul unui bidon cu apa este solutia clasica si o recomand calduros (ca tot e canicula).

Totusi, multe vegetale contin 80-90% apa si hidrateaza chiar mai bine decat apa obisnuita pentru ca vin si cu minerale iar apa este „livrata” temporizat corpului evitand inducerea diurezei (productia de urina) sau a transpiratiei.

Daca sunt reci, legumele isi pastreaza bine si temperatura, ajutandu-te cu termoreglarea. Pentru asta ele trebuie sa fie doar cu putin mai reci decat mediul ambiant, nu congelate, cum se intampla cu apa foarte rece, care in loc sa iti raceasca interiorul corpului va induce termogeneza si deci iti va fi si mai cald. Prezenta vitaminelor, antioxidantilor si fitonutrientilor este un avantaj major fata de consumul apei simple.
In special daca te expui la soare sau faci efort fizic (chiar si mersul pe jos cateva ore) este important sa iti protejezi corpul de radicalii liberi si inflamatia care iti pot afecta starea de bine. Mineralele din legume ajuta la inlocuirea celor pierdute prin transpiratie, previn crampele si te mentin intr-o stare de hidratare optima.
Magneziul ajuta la prevenirea crampelor si durerilor musculare.
Așadar legume și iar legume la fiecare masa ,chiar și la gustări.
Pot fi completate si cu nuci, seminte, alune.
Eu Prefer: castraveti (gust bun, multa apa, practic zero calorii), andive (pentru a stimula detoxifierea si secretia de bila), morcovi (foarte satiosi, dulci si protejeaza pielea de actiunea ultravioletelor), avocado (grasimi sanatoase, efect antiinflamator, satios), lamaie,germeni (antioxidanti, pH alcalin).
Evitam vinetele si ardeii (efect inflamator la cei sensibili).
-mai putine fructe din cauza cantitatilor mari de fructoza si a faptului ca nu tin de foame, spre deosebire de legumele fibroase, care ofera o senzatie de satietate mai mare.
Fructele au si capacitatea de a fermenta sau a induce tulburari digestive, de care chiar nu ai nevoie cand este foarte cald. Ananasul are enzime proteolitice, deci este inclus in ecuatie,pepenele roșu și galben de asemenea este bun de consumat dar cu limita datorită fructozei .

Exista teorii care spun ca apa „structurata”, cuprinsa in celulele vegetale din plantele crude si proaspete este mult mai utila corpului decat apa băută pur și simplu .așadar hidratarea se face și din alimente nu doar din băutul apei .

120973403_1688680311289510_1158931748021242008_n.jpg.beba5626c3f15f5f32e08ba9d7d56ab1.jpg

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...