Jump to content
  • Bun venit!

    Pentru a putea beneficia de toate funcţiile forumului, este necesar să vă înregistraţi un cont de membru. Pentru înregistrare aveţi nevoie doar de o adresă de email validă. Completaţi cu mare atenţie adresa dvs. de email, întrucât aceasta este necesară pentru validarea contului de membru.

Cauze și remedii -Retenția de apă !


Monica Badea

Recommended Posts

Retentia de apa este principala cauza pentru care oamenii, in ciuda eforturilor depuse, nu scad in greutate. Din cauza retentiei de apa se simt pufosi si plini.
Agregarea sau fluidul in exces din zona intercelulara si in sistemul circulator este principalul motiv pentru edemul cunoscut ca retentia de apa. Aceasa conditie duce la umflatul fetei, gleznelor, picioarelor, mainilor si afecteaza pe toata lumea, dar mai ales femeile insarcinate. Pentru a preveni retentia de apa, se recomanda consumul de alimente bogate in potasiu.
Cauze:iată care sunt principalele cauze:

– Antioxidantii
– Lipsa de vitamine
– Fumul si praful
– Mancarea de tip fast food
– Afectiuni ale ficatului
– Intoleranta la anumite medicamente
– Hipotiroidism
– Deficiente nutritive
– Afectiuni ale rinichilor
– Minerale
– Lipsa de proteine
Pe masura ce inaintam in varsta, stomacului ii este mai greu sa produca acid si de aceea alimentele consumate nu sunt digerate cum trebuie. Lucrul acesta duce la alterarea stomacului si a tractului digestiv, precum si la iritarea peretelui intestinal. In timp, peretele intestinal se poate rupe si mancarea nedigerata ajunge la sange.
Pentru aparare, sistemul imunitar incepe sa trimita agenti anti-infectie care duc la alergii cum ar fi retentia de apa. Pentru a preveni tot acest proces cu efect domino, se recomanda sa eliminati din dieta ouale si produsele lactate, factori declansatori majori ai retentiei de apa.
Sfaturi pentru a scapa de retentia de apa
Apa. Hidratarea este cruciala in prevenirea retentiei de apa. In momentul in care corpul nu primeste apa suficienta, el incepe sa stocheze lichidele, iata de ce este extrem de important sa consumati cat mai multa apa in fiecare zi.
Sare. Sarea contine foarte mult sodiu care cauzeaza retentia de apa. Corpul nostru are nevoie de aproximativ 2-2,5 grame de sodiu pe zi. Nu depasiti aceasca doza si consumati cat mai multe fructe si legume proaspete.
Transpiratie. Cu cat transpirati mai mult, cu atat sunteti mai sanatosi. Hidratati-va suficient in fiecare zi.
Fibrele. Fibrele din alimentatie curata si elimina fluidele in exces. Pentru un aport crescut de fibre, consumati cat mai multe legume si fructe.
Peste. Pestele abunda in omega 3 care este foarte important pentru sanatatea organismului nostru.
Pepenele galben. Pepenele galben este bogat in potasiu, previne retentia de apa si echilibreaza nivelul de sodiu din organism.
Nucile si cerealele. Cerealele contin vitamina B6, fibre, iar nucile sunt bogate in grasimi sanatoase.
Diureticele. Diureticele sunt o solutie excelenta intrucat ajuta in producerea urinei, previn retentia de apa, regleaza tensiunea arteriala si ajuta la tratarea bolilor d ficat si bolilor de inima.
Consumate in exces, diureticele cauzeaza deshidratare si dezechilibre ale nivelului de sodiu si potasiu din organism.
Alimente diuretice:
– Ceaiul si cafeaua
– Ceapa
– Telina
– Pepenele rosu
– Paducelul
– Matase de porumb
A se retine ca este recomandata alimentatia alcatuita in proportie de 80% din legume, fructe, produse de soia, peste si cereale. Reduceti considerabil consumul de sare si evitati alimentele procesate.

120973403_1688680311289510_1158931748021242008_n.jpg.af56c065a5eb383c4bb8102cef20a47d.jpg

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Posts

    • Buna Dana, bun venit alaturi de noi 
    • Bună ziua! Mă numesc Dana, sunt din nord-vestul României. Vă urmăresc de mai mult timp pe Facebook și acum am decis să mă înscriu în forumul d-voastră.
    • Ingrediente: -200 gr făină de năut -60 gr fulgi de ovăz măcinați -10 gr semințe de in măcinate -10 gr semințe de dovleac și floarea soarelui,râșnite ..acestea sunt opționale ! -pătrunjel uscat -sare -usturoi pudră -semințe de susan (opțional ) -450 ml apă fierbinte dar nu clocotită Se amestecă totul și se lasă 15 minute la odihnă. Apoi se formează burgerii cu mâinile umede și se coc în tigaie antiaderenta sau la cuptor..în tigaie eu i am făcut câte 3 minute pe fiecare parte !
    • Ingrediente: -500 gr făină integrală -100 gr ulei de cocos (cantitate în stare solidă ) -1 linguriță bicarbonat -2 ouă -300 ml iaurt Se amestecă toate ingredientele și se frământă 5 minute (în cazul în care vi se pare puțin sfărâmicios,mai adăugați puțin iaurt ) Dăm coca la rece minim 2 ore (cea mai fragedă iese când sta peste noapte la frigider ) Întindem pe masa de lucru o foaie  nu prea groasă și tăiem în forme de triunghi pt a putea face Cornulețe ! Eu am umplut și cu rahat și cu smochine din dulceață (dulceață de smochine întregi )dar puteți face Cornulețe cu orice vă place ! Am copt cornulețele la 180 de grade pentru 25 de minute și le-am tăvălit(după răcire ) prin îndulcitor eritritol pe care l-am râșnit în râșnița de cafea!
    • multumesc, cedeti ca puteti sa-mi dati un sfat, cum sa fac sa nu mananc noaptea?
×
×
  • Create New...