Jump to content
  • Bun venit!

    Pentru a putea beneficia de toate funcţiile forumului, este necesar să vă înregistraţi un cont de membru. Pentru înregistrare aveţi nevoie doar de o adresă de email validă. Completaţi cu mare atenţie adresa dvs. de email, întrucât aceasta este necesară pentru validarea contului de membru.

Alimente care scad și țin sub control tensiunea arterială!


Monica Badea

Recommended Posts

Exista multe fructe si legume care te ajuta sa scazi tensiunea arteriala intr-un mod natural, putem spune.

 

1. Legumele frunzoase

Potasiul este cel care iti ajuta rinichii sa elimine cat mai mult sodiu prin urina. Acest lucru, in schimb, iti scade tensiunea arteriala. Legumele frunzoase, care sunt bogate in potasiu, sunt:

salata verde (de tip romaine)
rucola
kale
frunzele de nap, care se pot manca
legumele din familia verzei
spanacul
frunzele de sfecla
mangoldul sau sfecla elvetiana
2. Fructele de padure

Fructele mici de padure, in special afinele, sunt bogate in compusi naturali precum flavonoizii. Un studiu a aratat ca, daca consumam acesti compusi, am putea sa prevenim hipertensiunea si ca flavonoizii ne-ar putea ajuta sa reducem tensiunea arteriala. Afinele, zmeura si capsunele sunt usor de inclus in dieta ta. Le poti adauga in cerealele tale preferate sau in granola, dimineata la micul dejun, sau poti pastra fructele de padure congelate la indemana, pentru a prepara un desert rapid si sanatos.

3. Sfecla rosie

Sfecla este bogata in oxid nitric, care poate ajuta la largirea vaselor de sange si la scaderea tensiunii arteriale. Oamenii de stiinta au descoperit ca nitratii din sucul de sfecla rosie au reusit sa scada tensiunea arteriala a participantilor din cadrul studiului intr-un interval de doar 24 de ore.

4. Laptele degresat si iaurtul degresat

Laptele degresat este o sursa excelenta de calciu si este sarac in grasimi. Acestea sunt elemente importante intr-o dieta menita sa reduca tensiunea arteriala, mai ales daca suferi de hipertensiune. Daca nu iti place laptele, poti opta pentru iaurt. Potrivit specialistilor, femeile care au mancat 5 sau mai multe portii de iaurt pe saptamana au inregistrat o reducere cu 20 de procente a riscului de a dezvolta hipertensiune arteriala.

5. Fulgii de ovaz

Fulgii de ovaz lasati la inmuiat peste noapte sunt o optiune foarte populara la micul dejun. Sa nu uitam ca fulgii de ovaz sunt plini de fibre, sunt saraci in grasimi si au un continut scazut de sodiu, asa ca sunt perfecti pentru atunci cand vrei sa reduci tensiunea arteriala.

6. Bananele

Consumand alimente bogate in potasiu, vei descoperi o modalitate mai buna decat sa iei suplimente alimentare. Feliaza o banana si adaug-o in fulgii de ovaz sau in cerealele preferate, pentru un plus de potasiu si de savoare.

7. Pestele bogat in Omega-3
Carnea de peste este o sursa excelenta de proteine, iar pestele gras (macroul si somonul) este bogat in acizi grasi Omega-3, care pot sa scada tensiunea arteriala mare, reduce inflamatia si scade nivelul trigliceridelor. Pe langa aceste surse de peste, pastravul contine vitamina D, asa ca il poti incerca, deoarece vitamina D are proprietati benefice, care pot sa scada tensiunea arteriala.

8. Semintele

Micutele seminte (daca optezi pentru cele nesarate din comert) au un continut ridicat de potasiu, magneziu si de alte minerale cunoscute pentru faptul ca scad tensiunea arteriala. Bucura-te, asadar, de o portie mica de seminte de floarea-soarelui, seminte de dovleac sau altele, ca gustare intre mese.

9. Rodiile

Rodia este un fruct sanatos, de care te poti bucura atat in stare cruda, cat si sub forma unui suc proaspat si delicios. Un studiu a concluzionat ca daca bei o cana de suc de rodie o data pe zi, vreme de 4 saptamani, acest suc te ajuta sa scazi tensiunea arteriala pe termen scurt

120973403_1688680311289510_1158931748021242008_n.jpg.acffdd5cc54a5b68bdb4ed9cf036f38f.jpg


sursa

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Posts

    • Ingrediente : -4 oua -400 gr Branza dulce -400 ml iaurt -25 gr faina (puteți pune de care doriți ) -50 gr amidon de porumb -100 gr îndulcitor (eritritol folosesc eu..sau 70 gr zahăr) -esența Mod de preparare : Într-un vas încăpător am pus Branza dulce ,iaurtul ,indulcitorul și esența și le-am frecat bine (se poate și cu mixerul ),după omogenizare am adăugat faina și amidonul și am amestecat energic (nu necesita praf de copt ) Într-un alt bol am bătut bine (tot cu mixerul ),ouăle (întregi ,nu am separat albușurile de gălbenușuri ) pâna când au început sa se albească (cam 5-6 minute ),apoi le-am incorporat in compoziția de brânză și iaurt ..am amestecat cu o lingura de lemn ,ușor (de jos in sus ) Am pus compoziția in tava(eu am folosit una de Silicon și nu a mai necesitat hârtie de copt) și am copt pt 20 de minute la 200 gr ! După ce am oprit cuptorul ,am mai lăsat câteva minute prăjitura acolo ,apoi am scos-o și am lăsat-o sa se răcorească bine ,după care i-am pus deasupra nuca de cocos (puteți pune orice peste ea..dulcețuri ,ciocolata topita,fructe nuca măcinată ) Am tăiat prăjitura după ce a fost bine răcita (cel mai bine e sa fie lăsată la frigider peste noapte sau măcar 2-3 ore )!
    • Ingrediente: -orez (integral ,alb,brun ,bulgur) -apa -ulei -sare -zeama de lămâie -lapte vegetal (eu am folosit de ovăz) Mod de preparare Punem orezul la fiert în apa (la fel cum procedam la un pilaf ) Când orezul este gata fiert îl dăm la rece ! Începem pregătirea smântânii: -3 linguri pline cu vârf de orez fiert ,100 ml lapte vegetal ,50 ml ulei ,sare ,zeama de lămâie ..totul la blender ! Mixam pana când obținem o pasta groasa care poate fi folosită atât ca smântâna pentru preparate de post sau nu..sau o putem transforma in maioneza (adăugăm muștar sau turmeric pt culoare )..dacă ne dorim cantitate mai mare dublam sau Triplam cantitățile urmând același procedeu !
    • Buna ziua Mihaela Florescu,
    • Buna ziua,ma numesc Mihaela Florescu, am 48 de ani,sunt din Giurgiu.   
    • Ingrediente -50 gr făina integrala (sau de care doriți ) -50 gr amidon de porumb -4 oua -1 praf de sare -100 gr îndulcitor eritritol sau 80 gr zahăr Preparare : Am mixat albușurile spuma (cu un praf de sare),apoi am adăugat îndulcitorul sau zaharul și am mixat pana când am obținut o bezea tare ! Am incorporat și gălbenușurile ,apoi am adăugat amidonul de porumb și făina ! Am pus compozitia in tava pe hârtie de copt si am copt la 200 gr pt 15 minute (verificăm periodic ) Iese o foaie de pișcot subțire (nu se adauga niciun agent de creștere ) Crema : -600 gr Brânza dulce (Riccota sau mascarpone ) -5 linguri miere -esența de vanilie Crema de oua -2 oua întregi -2 gălbenușuri -100 gr îndulcitor eritritol sau 80 gr zahăr Preparare crema de oua : Am amestecat bine ouale cu îndulcitorul si le-am pus la bain marie ..am ținut pe foc ,pana când au început sa facă o spuma (nu le gătim prea mult pt ca nu ne dorim o omleta ) Am pus crema de oua la rece (20 de minute )după care am amestecat-o cu crema de brânza ! Am început apoi sa montez prăjitura :- 1 strat de blat (am taiat in doua blatul de piscot),unul de crema ,apoi iar un strat de blat și iar unul de crema ..deasupra am presărat cacao !
×
×
  • Create New...