Jump to content
  • Bun venit!

    Pentru a putea beneficia de toate funcţiile forumului, este necesar să vă înregistraţi un cont de membru. Pentru înregistrare aveţi nevoie doar de o adresă de email validă. Completaţi cu mare atenţie adresa dvs. de email, întrucât aceasta este necesară pentru validarea contului de membru.

Nu toate alimentele procesate sunt “rele”!


Monica Badea

Recommended Posts

Alimentele procesate: toate sunt la fel de rele?

Consumul de alimente procesate nu este neapărat un lucru rău. Procesarea înseamnă orice schimbare a stării naturale a alimentelor, inclusiv murarea, congelarea sau coacerea, aceste procese fiind chiar benefice.

Congelarea fructelor, a legumelor și a cărnii

Congelarea este un proces benefic, care ajută la păstrarea prospețimii unor alimente pentru mai mult mult timp. Poți cumpăra alimente direct congelate, pe care să le păstrezi acasă în congelator în funcție de data de expirare sau îți poți congela chiar tu alimentele preferate, în pachete de diverse dimensiuni, pe care să le scoți și să le folosești când ai nevoie.

Pasteurizarea și ambalarea în vid

Pasteurizarea laptelui și a brânzei prelungește durata de valabilitate a acestor produse. În mod similar, ambalarea în vid poate împiedica alterarea cărnii, a miezului de nucă etc.

Conservele de alimente în suc propriu

Conservele de fructe în apă sau în sucul propriu păstrează prospețimea și nutrimentele. Ingredientele adăugate, cum ar fi fibrele, calciul și vitamina D, pot îmbunătăți valoarea nutritivă a alimentelor conservate. Pe lângă fructe și legume, alte alimente procesate care pot face parte dintr-o dietă sănătoasă includ tonul și somonul în conserve, iaurtul și brânza cottage.

Care sunt alimentele procesate nerecomandate?

Alimentele ultraprocesate sunt cele nocive pentru sănătate, deoarece au adaosuri de ingrediente nesănătoase pentru a le face mai atrăgătoare sau pentru a le face să dureze mai mult timp. Aceste ingrediente includ sarea, zahărul și aditivii alimentari precum coloranții artficiali, aromele și conservanții. Un studiu a constatat că alimentele ultraprocesate constituie aproximativ 60% din totalul de calorii asociate cu dieta vestică.

Cele mai nocive alimente procesate sunt cele gata de consum și sărace în nutrimente: fursecurile, acadelele și alte dulciuri din comerț, mezelurile, supele instant, băuturile zaharoase, pizza congelată și alte semipreparate, pâinea albă, popcornul, chipsurile, covrigeii, majoritatea cerealelor pentru micul dejun. Aceste alimente pot avea un gust bun, dar sunt încărcate cu ingrediente care contribuie la deteriorarea sănătății.

Alimente procesate cu prea multă sare

Sarea este adesea folosită în exces pentru a menține alimentele proaspete. Orice produs care are mai mult de 600 de miligrame de sare la 100 de grame are prea multă sare. E bine de știut că sodiul poate apărea pe etichete și cu alte denumiri, cum ar fi glutamatul monosodic sau fosfatul disodic.

Specialiștii în sănătate recomandă să fim atenți la cât de mult și de des consumăm aceste alimente, deoarece au foarte multă sare:

Pizza: o felie cu multe topping-uri poate oferi jumătate din cantitatea de sare recomandată zilnic.
Pâine și alte produse de panificație: chiar dacă într-o felie de pâine nu există foarte multă sare, cantitatea se mărește dacă obișnuiești să consumi multă pâine zilnic
Sandvișuri din comerț: Un sandviș mare din comerț sau un burger poate furniza doza completă de sare recomandată zilnic.
Mezelurile: 6 felii subțiri de mezel conțin jumătate din cantitatea de sare recomandată zilnic.
Supa instant: o astfel de supă la plic poate conține jumătate din cantitatea de sare de care ai nevoie într-o zi.
Brânza topită și diverse sosuri din comerț.

Alimente procesate cu prea mult zahăr

La fel ca sarea, zahărul este adesea adăugat în timpul procesării. Este folosit pentru a face ca alimentele procesate să aibă un gust mai bun sau pentru a le îmbunătăți textura. Zahărul se găsește nu doar în dulciuri și băuturi, ci și în alte alimente în care poate nu te-ai aștepta să îl găsești (cereale, sos de paste, anumite conserve etc.).

Ca și în cazul sării, poți controla cât zahăr consumi citind etichetele. Pentru o dietă de 2.000 de calorii (tipică pentru adulți), trebuie să ai în vedere mai puțin de 2 linguri de zahăr adăugat pe zi. Caută pe etichete și alți îndulcitori, precum siropul de porumb, fructoza, mierea, nectarul de agave, zahărul de trestie, zahărul de cocos, dextroza, siropul de malț, melasa, pentru că și acestea îți aduc calorii multe.

Alimente procesate cu grăsimi trans
Grăsimile trans se regăsesc în margarină și alimente care pot fi preparate cu margarină (produse de patiserie, aluaturi din comerț, pizza congelată etc.). Acestea pot afecta colesterolul și pot duce la inflamații corelate cu bolile de inimă, accidentele vasculare cerebrale și alte afecțiuni.

Mâncarea pregătită în casă, mai sănătoasă

Pregătirea propriei mâncări îți permite să decizi ce ingrediente și cantități adaugi în ea. De asemenea, îți poți face propriile conserve sărate sau dulci din ingrediente proaspete și cu cantități mai mici de zahăr sau de sare (murături, ketchup, dulcețuri etc.). Caută ca ingredientele pe care le cumperi să fie din surse cât mai sigure. Îndreaptă-te spre fructe și legume crescute fără substanțe nocive, lactate simple (nu brânzeturi topite sau sosuri de brânză din comerț), păsări de curte și pește sălbatic luate de la o sursă pe care o cunoști sau din magazine specializate.

120973403_1688680311289510_1158931748021242008_n.jpg.c1e99b381ba3acd8d4a70b1fd3402b78.jpg

sursa

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Posts

    • Ingrediente:15 prune uscate ,1,praf de sare de lămâie,750-800 ml apă fierbinte ..avem nevoie și de un recipient cu capac !am pus in recipient 15 prune ,am adăugat apa fierbinte,am pus capacul și am lăsat să se răcească,apoi am amestecat cu o lingură și am adăugat un praf de sare de lămâie după care am pus la frigider (peste noapte )..a doua zi e bun de consumat ..un pahar de 250 ml înainte de mic dejun (și 5 prune ..după ce bem apa de prune vom mânca și 5 prune ..așadar pt fiecare 250 ml lichid vom consuma și 5 prune care s-au hidratat peste noapte )..consumați zilnic acest lichid ..balonarea dar și constipația vor dispărea !
    • Ingrediente: :2 banane bine coapte și zdrobite bine cu o furculița sau cu blenderul vertical,1 ou,50 ml apă ,200 gr făină de cocos sau fulgi de cocos măcinați bine ,esență ,2 linguri cu cacao (dacă mai necesită apă puteți adăuga puțin câte puțin până obțineți o coca groasă și sfărâmicioasă ..se lucrează puțin mai greu cu făină de cocos pt ca nu leagă perfect preparatul )..eu nu am adăugat îndulcitor dar dacă doriți să iasă mai dulci puteți să puneți 100 gr îndulcitor sau 1-2 linguri cu zahăr!Am amestecat toate ingredientele și am lăsat 15 minute la odihnă după care am format biscuiți mari dar subțiri (eu am lăsat marginile puțin crestate )!Am copt biscuiții la 180 gr pentru 20 de minute și după ce s-au răcit bine i-am uns cu puțină miere și am presărat deasupra fulgi de cocos!
    • Ingrediente:250 gr făină integrală,5 linguri ulei ,8 linguri apă minerală rece (merge și plată ),100 gr eritritol (îndulcitor),1 praf de copt (în funcție de făina folosită mai adăugați sau mai tăiați din apă ..în clip veți vedea cum trebuie să fie aluatul )Am pus rând pe rând toate ingredientele și se frământa 5 minute (azi nu am frământat de mâna așadar am lăsat 10 minute la viteza 2 la aparat -malaxor ).Am lăsat la odihnă coca apoi am întins o foaie subțire pe care am uns o umplutură de gem de prune și nucă măcinată (am pus la ochi ),am rulat foaia și am tăiat în bucăți potrivite pe care le-am pus în tavă pe hârtie de copt cu umplutura în sus !Am copt melcii la 180 gr pt 25 de minute!La răcire îi puteți unge cu miere sau puteți pudra cu îndulcitor praf !
    • Ingrediente:2 linguri zahăr pt caramelizat ,200 gr eritritol(am pus 50 gr de eritritol cu cele 2 linguri de zahăr la caramelizat ..eritritolul nu se caramelizeaza bine singur ,mai mult iese un sirop decât un caramel ,de aceea îl ajut cu puțin zahăr),5 ouă ,500 ml lapte ,1 praf de sare ,esență de vanilie! Am amestecat ingredientele,am ars zahărul și eritritolul și am “asamblat “ într-o tavă antiaderenta ! Am copt crema de zahăr pt 40 de minute la 180 gr (am pus tava cu cremă în tava aragazului în care era și apă ,deci un fel de bain marie )! Crema se taie doar rece !
    • Ingrediente:5 albușuri (am avut rămase de la o cremă ),1 ou întreg ,1 linguriță de sare ,6 linguri făină neagră am pus eu ,jumătate plic praf de copt (ar fi mers și întreg ,creștea mai mult),cozi de ceapă verde ,jumatate de ardei gras ,mărar ,condimente,2 linguri ulei ! Am bătut albușurile spuma cu un praf de sare apoi am adăugat restul ingredientelor amestecând ușor cu o lingură de lemn..am copt checul la 180 gr pt 35 de minute! L-am tăiat când s-a răcit bine !
×
×
  • Create New...