Jump to content
  • Bun venit!

    Pentru a putea beneficia de toate funcţiile forumului, este necesar să vă înregistraţi un cont de membru. Pentru înregistrare aveţi nevoie doar de o adresă de email validă. Completaţi cu mare atenţie adresa dvs. de email, întrucât aceasta este necesară pentru validarea contului de membru.

Ții dieta dar nu ai randamentul dorit?-cauzele sunt multiple !


Monica Badea

Recommended Posts

O dieta oricât de corecta din punct de vedere nutrițional ar fi,poate sa nu aducă randamentul dorit dacă:👇


Nu respecti orele de masa

Nu este suficient sa tii o dieta restrictiva caloric pentru a slabi. Ai nevoie de o impartire corecta a caloriilor si a nutrientilor din care sunt alcatuite (adica glucide, lipide, proteine) la fiecare masa in parte, in functie de cum stie mai bine corpul sa le arda.

In prima parte a zilei, adica in intervalul 8-12 ar trebui sa mananci aproximativ 40% din aportul caloric total al zilei, pranzul si gustarea de dupa-amiaza ar trebui sa insemne tot 40% din calorii,  iar cina ar trebui sa fie cea mai saraca in calorii (doar 20%).

Este important sa serveşti cele 3 mese principale ale zilei la orele potrivite. Te sfatuiesc sa iei micul-dejun pana in ora 10. 00, pranzul pana la ora 15.00 iar cina nu mai tarziu de ora 20.00, cu cu cel putin 3-4 ore inainte de culcare.

Nu te hidratezi corespunzator

Hidratarea este cruciala pentru procesul de slabire. Organismul o foloseste pentru disolutia hranei in mici particule, dar si pentru metabolizarea si asimilarea ei. Fara apa suficienta, organismul nu functioneaza bine, se „deregleaza” si trimite creierului semnale gresite.

Cand nu consumam suficienta apa, resimtim o stare descurajanta de rau, de oboseala, de somnolenta, apatie, lipsa de concentrare, dar si de foame.

În curele de slabire este indicat sa bei cat mai multa apa pentru a prelungi senzatia de satietate si a ajuta la metabolizarea toxinelor din corp. Mai mult, deshidratarea te face sa mananci mai mult. Cand bei suficienta apa, poti separa usor senzatia de sete de cea de foame, fara sa le mai incurci.

Ai nevoie sa bei minim 25 de mililitri de apa pentru fiecare kilogram de greutate corporala. Altfel spus, cu cat mai multe kilograme cantaresti, cu atat necesarul tau de apa este mai mare.

Ciugulesti intre mese
Ciugulitul intre mese este cel mai rau lucru pe car il poti face pentru silueta si sanatatea ta. Asta pentru ca stomacul inregistreaza calorii si le depune negresit, fara ca tu sa constientizezi cu adevarat asta.

De cate ori nu ai auzit expresia „Eu nu mananc mai nimic toata ziua, mananc atat de putin si cu toate astea ma ingras fara sa-mi dau seama de ce“. Am ajuns la concluzia ca acesti oameni chiar au dreptate, ca este adevarat si cat se poate de real sa mananci mai nimic si sa te ingrasi!

Cum se poate intampla asta? Explicatia este simpla. Aceste persoane ciugulesc mereu alimente hipercalorice, cu volum mic, care nu reprezinta mese in sine, dar care aduc in corp foarte multe calorii ascunse pe care creierul nu le inregistreaza ca si mancare adevarata, pentru ca nici nu reprezinta mancare ca atare! Ma refer aici la tot felul de rontaieli, biscuiti, covrigi, covrigei, saratele, patiserie, etc care sunt doar calorii goale, fara nutrienti, care doar ingrasa, fara sa hraneasca de fapt corpul.
Solutia este simpla – nu mai rontai intre mese! Mai degraba bea apa, ceai neindulcit, hidrateaza-te sau plimba-te prin birou, ia o gura de aer pe balcon sau la fereastra, urmareste un videoclip amuzant, daca simti nevoia de relaxare. Orice, insa nu ciuguli! Respecta-ti mesele principale si renunta la acest obicei care te va costa mereu kilograme in plus fara sens.

120973403_1688680311289510_1158931748021242008_n.jpg.16d7eab3dd11bf6f98ec6aa3579dee38.jpg
sursa

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Posts

    • Sunt Magda din București. Foarte interesante rețetele si extrem de folositoare pentru mine, avand diabet tip 2.
    • Ingrediente : -2 kg ardei (capia sau gogoșari ) - 3 kg morcovi -1,5 kg ceapă -2 kg roşii -300 ulei de care doriți -1 kg dovlecei (Opțional ..eu am pus pt ca ii aveam in casă) -500 ml apa -sare,piper și alte condimente Mod de preparare : Curățăm morcovii și ii dam pe răzătoare …într-un vas încăpător punem uleiul la încins și adăugăm morcovii și in același timp și apa(călim mai mult la apa decât la ulei )..lăsam la foc mic și amestecam frecvent . Intre timp tocam și ceapa marunt,după care o adăugăm peste morcovi ,lăsam sa se gătească la foc mic pana când sunt moi ..dacă mai e nevoie mai  adăugăm apa Adăugăm și ardeii tocati marunt (ii puteți coace sau ii puteți pune cruzi ..eu i-am pus cruzi ),după care adăugăm și roșiile tăiate cuburi ,de asemenea și dovleceii tocati marunt . Lăsam legumele sa se gătească la foc mic pana când sunt pătrunse bine ,potrivim de sare și condimente și oprim focul ! Punem zacusca in borcane ,punem capacele și sterilizăm la bain marie sau la cuptor pt minim 1 ora!
    • Ingrediente: -1,5 kg ceapă -1 ,5 kg morcov -2  kg ardei copți (pot fi capia sau gogoșari ) -2,5 kilograme de ghebe fierte pana când sunt gătite in proporție de 90%..adăugăm in apa in care fierb și putina sare -250 ml ulei (eu am pus de masline ) -1 l de suc de roșii sau 2 kg de rosii tocate marunt -sare și alte condimente după gust -500 ml apa  Am tocat marunt ceapa ,morcovii i-am dat pe răzătoare si le-am pus împreuna intr-un vas încăpător ,am pus uleiul si de 2 ori mai multă apa(decât uleiul ..adică 500 ml) Lăsăm să se gătească la foc mic până scade apa după care adăugăm sucul de roșii sau roșiile tocate marunt După ce am copt ardeii si i-am curățat ,ii punem la blender sau ii tocam foarte marunt cu un cuțit de Bucătărie ..la fel procedam si cu ghebele care au fost gătite (fierte )..si le adăugăm in vasul in care am “călit “ si celelalte legume ! Potrivim de sare, piper și alte condimente. Amestecăm și lăsăm să se gătească lent, la foc mic până când scade zeama.(dacă nu exista suficientă zeama ,mai putem adauga o cana cu apa pentru a da posibilitate tuturor legumelor sa se gătească perfect ) Cand ajunge la Consistența dorita ,oprim focul si punem zacusca in borcane ,punem capacele si sterilizăm la bain marie sau la cuptor pt minim o ora (sterilizarea borcanelor este foarte importantă )!
    • Ingrediente : -300 gr făina integrală -1 lingurița bicarbonat stins cu puțin oțet -30 ml ulei -apa fierbinte -sare Pentru toping(umplutura ) puteți folosi orice va place ,eu am pus următoarele : -1 ceapa tăiată marunt -50 gr cascaval vegan -100 gr zacusca dar puteți pune doar rosii simple -oregano -sare -boia iute -50 gr soia granule (fierte pt 10 minute și scurse bine ) Mod de preparare : Am pus într-un bol faina cu bicarbonatul stins si uleiul ..am încorporat bine si am adăugat si un praf de sare Puțin câte puțin am adăugat apa fierbinte si am amestecat cu o lingura ! Adăugăm apa pana când obținem un aluat bun de întins (nici prea tare nici prea moale )..eu am pus 150 ml apa dar depinde de faina folosită ,așadar adăugăm treptat si ne oprim exact când obținem un aluat puțin mai moale decât cel pt pâine ! Am întins aluatul (l-am făcut rotund ) într-o tava cu hârtie de copt si l-am lăsat deoparte(învelit ) timp in care am pregătit umplutura ! Am pus o cratiță pe aragaz in care am adăugat ceapa ,zacusca ,granulele de soia și o ceașca cu apa Am lăsat la foc mic pana a scăzut toată apa,am adăugat sare ,oregano și boia după gust si am oprit focul ! Am asezat compoziția peste blatul din tava si am pus cascaval  ras ,după care am pus la cuptor pt 35 de minute la 180 gr.
    • -1,5 kg vinete coapte (cantitatea e după coacere ,curățare și scurse) -1,5 kg ardei capia copți -750 gr morcovi dați pe răzătoare -100 ml ulei (eu am pus de masline ) -100 ml oțet -100 gr îndulcitor eritritol sau 50 gr zahăr - 2 lingurițe sare -condimente după gust Am copt și curățat legumele, (morcovii i-am dat pe răzătoare )..cat timp acestea se răcesc  pregătim soluția pentru marinarea lor. Pe aragaz punem o cratiță și turnam în ea uleiul și oțetul. Adăugăm  sarea, indulcitorul și condimentele și amestecăm cu o lingura de lemn  până când acestea se dizolvă în lichidul care fierbe ușor! Fierbem timp de 5-6 minute, . Stingem focul și lasăm lichidul să se tempereze în timp ce pregătim borcanele și legumele coapte. Călim in putina apa(mai mult fiert),morcovii Tocam vinetele și ardeii în cuburi mici și amestecam într-un bol încăpător împreuna cu morcovii bine gatiti ! Punem compoziția in borcane ,punem capacele si sterilizăm pt minim o ora..ori la bain marie ori la cuptor!
×
×
  • Create New...