Jump to content
  • Bun venit!

    Pentru a putea beneficia de toate funcţiile forumului, este necesar să vă înregistraţi un cont de membru. Pentru înregistrare aveţi nevoie doar de o adresă de email validă. Completaţi cu mare atenţie adresa dvs. de email, întrucât aceasta este necesară pentru validarea contului de membru.

Dieta pentru dislipidemie(grăsimi în sânge -colesterol)!


Monica Badea

Recommended Posts

Daca suferi de dislipidemie, este important sa fii foarte atent la alimentatia ta si sa incerci, pe cat posibil, sa incluzi in dieta si in lista de cumparaturi acele alimente care au puterea de a reduce valorile colesterolului "rau".

Dislipidemia se refera la nivelurile nesanatoase ale unuia sau mai multor tipuri de lipide (grasimi) care se gasesc in sange. Sangele contine trei tipuri principale de lipide: lipoproteine de densitate mare (HDL), lipoproteine de densitate mica (joasa) sau LDL si trigliceride. Daca ai diagnostic de dislipidemie, asta inseamna, de regula, ca valorile colesterolului tau LDL ("rau") si valorile trigliceridelor tale sunt prea mari. Totodata, dislipidemie inseamna si ca valorile colesterolului tau HDL ("bun") sunt prea scazute.
Medicii recomanda o dieta considerata sanatoasa pentru inima noastra. Facand unele schimbari in dieta ta, acestea pot sa iti scada valorile colesterolului "rau" si iti pot creste valorile colesterolului "bun". Iata cateva lucruri esentiale care trebuie sa se gaseasca in cosul tau de cumparaturi:

Alege grasimi sanatoase. Evita grasimile saturate care se gasesc, in principal, in carnea rosie, bacon, carnati si produsele lactate cu grasimi multe. Alege, insa, proteine slabe, precum carnea de pui, de curcan si de peste atunci cand mergi la supermarket. Include pe lista de cumparaturi produse lactate degresate sau cu un continut cat mai scazut de grasimi. Si foloseste grasimi mononesaturate, precum uleiul de masline si cel de canola (rapita) atunci cand gatesti.

Renunta la grasimile trans. Grasimile trans se gasesc in alimentele prajite si in alimentele procesate, precum prajiturile, biscuitii sarati si alte gustari din comert. Verifica ingredientele pe etichetele produselor. Renunta la acele produse care au pe lista de ingrediente "ulei partial hidrogenat".

Mananca mai multi acizi grasi Omega-3. Acizii grasi Omega-3 au multe beneficii pentru inima ta. Poti sa ii gasesti in anumite tipuri de peste gras, inclusiv in somon, macrou si hering. De asemenea, Omega-3 gasesti in unele nuci si seminte, cum sunt nucile romanesti si semintele de in.

Creste consumul de fibre alimentare. Toate fibrele sunt sanatoase si benefice pentru inima, dar fibrele solubile, care se gasesc in ovaz, fructe, fasole boabe si legume pot sa scada nivelul colesterolului tau LDL.

Mananca mai multe fructe si legume. Acestea sunt bogate in continutul de fibre alimentare si au un continut sarac de grasimi saturate.

Ce alte alimente care scad colesterolul si iti reduc factorii de risc pentru bolile de inima ar trebui sa se afle pe lista ta de cumparaturi

Leguminoasele: un grup de alimente de origine vegetala care include fasolea boabe, mazarea si lintea
Avocado: este un fruct dens din punct de vedere nutritional. Este o sursa bogata de grasimi mononesaturate si de fibre alimentare, care te ajuta sa scazi colesterolul LDL.

Nucile, in special migdalele si nucile romanesti - acestea sunt foarte bogate in grasimi mononesaturate. Nucile romanesti sunt bogate in acizi grasi Omega-3 de origine vegetala.

Cereale integrale, in special fulgi de ovaz si orz; retine ca fulgii de ovaz contin betaglucan, un tip de fibre solubile care ajuta la scaderea colesterolului. Orzul este si el bogat in betaglucani si poate sa ajute la scaderea colesterolului LDL.

Fructe de tot felul plus fructe de padure - multe tipuri de fructe sunt bogate in fibre solubile, care ajuta la scaderea valorilor colesterolului. Un tip de fibra solubila, numita pectina, s-a dovedit ca scade colesterolul cu pana la 10%. Ea se gaseste in fructe precum merele, strugurii, citricele, capsunele.
Legumele sunt o parte importanta a unei diete benefice pentru inima ta. Unele legume sunt indeosebi bogate in pectona, aceeasi fibra solubila ce reduce colesterolul, care se gaseste in mere si portocale. Legume bogate in pectina sunt: bamele, vinetele, morcovii si cartofii.

Ceaiul verde si negru: ceaiul contine multi compusi vegetali care sunt asociati cu imbunatatirea sanatatii inimii. Chiar daca ceaiul verde primeste multa atentie in acest sens, cel negru si cel alb au proprietati similare si au efecte similare pentru sanatate. Anumiti compusi din ceai, precum catehinele si quercetina ofera multe beneficii: catehinele inhiba sinteza colesterolului si absorbtia lui, ajutand la prevenirea cheagurilor de sange, iar quercetina poate imbunatati functia vaselor de sange si poate reduce inflamatia

120973403_1688680311289510_1158931748021242008_n.jpg.9cc92176617f3eb414e6b8bf7cdd6493.jpg

sursa

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Posts

    • Buna Dana, bun venit alaturi de noi 
    • Bună ziua! Mă numesc Dana, sunt din nord-vestul României. Vă urmăresc de mai mult timp pe Facebook și acum am decis să mă înscriu în forumul d-voastră.
    • Ingrediente: -200 gr făină de năut -60 gr fulgi de ovăz măcinați -10 gr semințe de in măcinate -10 gr semințe de dovleac și floarea soarelui,râșnite ..acestea sunt opționale ! -pătrunjel uscat -sare -usturoi pudră -semințe de susan (opțional ) -450 ml apă fierbinte dar nu clocotită Se amestecă totul și se lasă 15 minute la odihnă. Apoi se formează burgerii cu mâinile umede și se coc în tigaie antiaderenta sau la cuptor..în tigaie eu i am făcut câte 3 minute pe fiecare parte !
    • Ingrediente: -500 gr făină integrală -100 gr ulei de cocos (cantitate în stare solidă ) -1 linguriță bicarbonat -2 ouă -300 ml iaurt Se amestecă toate ingredientele și se frământă 5 minute (în cazul în care vi se pare puțin sfărâmicios,mai adăugați puțin iaurt ) Dăm coca la rece minim 2 ore (cea mai fragedă iese când sta peste noapte la frigider ) Întindem pe masa de lucru o foaie  nu prea groasă și tăiem în forme de triunghi pt a putea face Cornulețe ! Eu am umplut și cu rahat și cu smochine din dulceață (dulceață de smochine întregi )dar puteți face Cornulețe cu orice vă place ! Am copt cornulețele la 180 de grade pentru 25 de minute și le-am tăvălit(după răcire ) prin îndulcitor eritritol pe care l-am râșnit în râșnița de cafea!
    • multumesc, cedeti ca puteti sa-mi dati un sfat, cum sa fac sa nu mananc noaptea?
×
×
  • Create New...