Jump to content
  • Bun venit!

    Pentru a putea beneficia de toate funcţiile forumului, este necesar să vă înregistraţi un cont de membru. Pentru înregistrare aveţi nevoie doar de o adresă de email validă. Completaţi cu mare atenţie adresa dvs. de email, întrucât aceasta este necesară pentru validarea contului de membru.

Cele mai periculoase moduri de slăbire!


Monica Badea

Recommended Posts

Dorinta de a slabi mult, intr-o perioada scurta de timp, ii face pe multi sa recurga la diete drastice, cu efecte devastatoare asupra organismului. Cu cat dieta este mai restrictiva, cu atat este mai periculoasa, iar dezechilibrele pe care le provoaca pot fi un pas sigur spre diverse boli, de la cele ce tin de sistemul digestiv, la cele de inima, rinichi, hepatice si chiar de natura psihica.

Infometarea

O mare parte din dietele disponibile se bazeaza pe infometare, iar aceasta este una dintre cele mai periculoase modalitati de slabire, mai ales daca este extinsa pe o perioada mare de timp. Hranirea cu cantitati infime de mancare debusoleaza organismul, iar ca prima masura de aparare el isi reduce metabolismul. In momentul in care dieta se incheie si alimentatia revine la normal, metabolismul ramane lenes in continuare si nu va face fata noii cantitati de mancare, asa ca o mare parte din ea va ajunge grasime. Acesta este efectul yo-yo, primul vizibil in cazul dietelor exagerate. Pe langa acesta, exista si efecte grave, ascunse. Organismul pierde vitamine si minerale importante, iar organele afectate, de la inima la creier, intra pe panta degenerarii. Printre cele mai periculoase sunt carentele de calciu, deficitul de magneziu, fier, potasiu, zinc. La fel, lipsa vitaminelor din grupa D si a celor din grupa B, asociate cu infometarea, produc dezechilibre puternice.

Dietele hiperproteice

Desi au multi fani in Romania si in intreaga lume, dietele hiperproteice sunt periculoase si controversate. Avantajele acestor diete constau in faptul ca slabirea se produce repede, fara infometare. Regimurile hiperproteice incurajeaza consumul de carne, oua, lactate si reducerea cantitatii de carbohidrati din alimentatie. Consumul ridicat de alimente hiperproteice inseamna, insa, o crestere semnificativa a riscului de aparitie a bolilor de inima si a problemelor cu colesterolul. Mai mult, o alimentatie bogata in carne favorizeaza decalcifierea sistemului osos si aparitia osteoporozei la femei.

Studii recente mai arata ca persoanele care mananca multe alimente bogate in proteine au risc crescut de dezvoltare a anumitor tipuri de cancer, una dintre cauze fiind hormonul din carne IGF 1, care stimuleaza inmultirea celulelor tumorale. Proteinele sunt, totusi, extrem de importante pentru organism, insa excesul este cel care dauneaza.

Excluderea totala a carbohidratilor din alimentatie este extrem de daunatoare. Fara existenta acestora pe perioade indelungate, durata de viata poate sa scada semnificativ, conform unor studii recente.

In lumea actorilor si a cantaretilor, a pierde rapid kilograme poate fi, uneori, o necesitate, iar acest lucru ii face pe unii sa apeleze la masuri drastice, unele de-a dreptul hilare. Ceea ce este insa si mai periculos este faptul ca dietele sunt copiate si perpetuate de fani. Jennifer Aniston si Lady Gaga, spre exemplu, sustin ca au slabit inlocuind mesele principale cu piureuri pentru bebelusi. O alta dieta incercata la Hollywood a fost dieta KEN, care presupune hranirea printr-un tub introdus direct in stomac, prin nas. Prin acesta, se introduc in organism substante hranitoare care nu depasesc 800 de calorii pe zi, iar hranirea se face exclusiv in acest fel, timp de 10 zile.

In categoria dietelor nesabuite intra si cea care incurajeaza slabitul prin somn. Organismul consuma calorii in timpul somnului, asa ca unii recurg la somnifere pentru a slabi dormind.

120973403_1688680311289510_1158931748021242008_n.jpg.ab52e8136e2bebc8c42ec7bd445aab85.jpg

sursa

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Posts

    • Ingrediente: -200 gr făină de năut -60 gr fulgi de ovăz măcinați -10 gr semințe de in măcinate -10 gr semințe de dovleac și floarea soarelui,râșnite ..acestea sunt opționale ! -pătrunjel uscat -sare -usturoi pudră -semințe de susan (opțional ) -450 ml apă fierbinte dar nu clocotită Se amestecă totul și se lasă 15 minute la odihnă. Apoi se formează burgerii cu mâinile umede și se coc în tigaie antiaderenta sau la cuptor..în tigaie eu i am făcut câte 3 minute pe fiecare parte !
    • Ingrediente: -500 gr făină integrală -100 gr ulei de cocos (cantitate în stare solidă ) -1 linguriță bicarbonat -2 ouă -300 ml iaurt Se amestecă toate ingredientele și se frământă 5 minute (în cazul în care vi se pare puțin sfărâmicios,mai adăugați puțin iaurt ) Dăm coca la rece minim 2 ore (cea mai fragedă iese când sta peste noapte la frigider ) Întindem pe masa de lucru o foaie  nu prea groasă și tăiem în forme de triunghi pt a putea face Cornulețe ! Eu am umplut și cu rahat și cu smochine din dulceață (dulceață de smochine întregi )dar puteți face Cornulețe cu orice vă place ! Am copt cornulețele la 180 de grade pentru 25 de minute și le-am tăvălit(după răcire ) prin îndulcitor eritritol pe care l-am râșnit în râșnița de cafea!
    • multumesc, cedeti ca puteti sa-mi dati un sfat, cum sa fac sa nu mananc noaptea?
    • Buna Carmen, mult inainte! Bun venit alaturi de noi 
    • buna, sunt Carmen , am inca 58 de ani   
×
×
  • Create New...