Jump to content
  • Bun venit!

    Pentru a putea beneficia de toate funcţiile forumului, este necesar să vă înregistraţi un cont de membru. Pentru înregistrare aveţi nevoie doar de o adresă de email validă. Completaţi cu mare atenţie adresa dvs. de email, întrucât aceasta este necesară pentru validarea contului de membru.

Scăderea colesterolului cu ajutorul fructelor și legumelor!


Monica Badea

Recommended Posts

Fructele care reduc colesterolul LDL

Coacazele – coacazele sunt fructele cu cel mai ridicat continut de antioxidanti, despre care se stie ca au un efect benefic asupra colesterolului marit. Nici zmeura, merisoarele si capsunele nu se lasa mai prejos, si ele fiind bogate in antioxidanti care lupta impotriva radicalilor liberi.

Fructele citrice –portocalele, lamaile si grepfrutul au un continut bogat de vitamina C, si ea eficienta in reducerea nivelului de colesterol LDL.

Strugurii – cu un continut bogat in polifenoli, antioxidanti care previn formarea radicalilor liberi, strugurii au, de asemenea, un impact pozitiv si asupra colesterolului.

Fructele oleaginoase – bogate in grasimi nesaturate, fructele oleaginoase reduc nivelul de colesterol din sange. Nucile, migdalele, fisticul, caju-ul, nucile pecan, precum si cele de Macadamia fac minuni pentru persoanele care au colesterolul marit. Consuma aceste fructe ca atare, pe post de gustare, ori in salate si deserturi. Evita arahidele si nucile de cocos intrucat contin cantitati mari de grasimi saturate, deloc indicate pentru persoanele care au asemenea probleme de sanatate.

Merele – sarace in calorii, merele ajuta si ele la reducerea colesterolului si joaca un rol important in prevenirea afectiunilor cardiovasculare. Aceste fructe reduc absorbtia colesterolului si a lipidelor in intestine.

Legumele care reduc colesterolul LDL

Morcovii – morcovii sunt bogati in continutul de betacaroten, despre care se stie ca este un antioxidant puternic, care joaca un rol important in reducerea colesterolului “rau”.

Ceapa – consumul de ceapa reduce tensiunea arteriala, scade riscul de boli cardiovasculare si reduce colesterolul. Mai mult decat atat, datorita continutului bogat in sulfura, ceapa reduce riscul de cancer la colon sau cancer la stomac. Consuma ceapa atat cruda, cat si gatita, pentru a te bucura de proprietatile acesteia.
Boabele de soia – bogate in continutul de vitamine, fier si calciu, acestea contin antioxidanti care scad colesterolul LDL, considerat colesterol “rau”, dar totodata cresc nivelul de colesterol HDL, considerat colesterol “bun”.

Rosiile – fiind una dintre cele mai bogate surse de licopen, rosiile previn acumularea si depunerea colesterolului pe peretii arterelor. Atunci cand rosiile sunt gatite, cantitatea de licopen creste.

Ardeiul gras rosu – bogat in vitamina C, la fel ca si fructele citrice, ardeiul gras rosu previne oxidarea colesterolului. Asadar, daca ai probleme cu colesterolul marit, e indicat sa introduci ardeiul gras in alimentatie.
O dieta bogata in fructe si legume, care contin cantitati mari de fibre dietetice, antioxidanti si alti nutrienti de pret, dar totodata saraca in grasimi nesanatoase, iti asigura o inima sanatoasa si un nivel redus de colesterol in sange.

120973403_1688680311289510_1158931748021242008_n.jpg.3c7aede82b3d3d33fec12188e7c26dc4.jpg
sursa

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Posts

    • Buna Dana, bun venit alaturi de noi 
    • Bună ziua! Mă numesc Dana, sunt din nord-vestul României. Vă urmăresc de mai mult timp pe Facebook și acum am decis să mă înscriu în forumul d-voastră.
    • Ingrediente: -200 gr făină de năut -60 gr fulgi de ovăz măcinați -10 gr semințe de in măcinate -10 gr semințe de dovleac și floarea soarelui,râșnite ..acestea sunt opționale ! -pătrunjel uscat -sare -usturoi pudră -semințe de susan (opțional ) -450 ml apă fierbinte dar nu clocotită Se amestecă totul și se lasă 15 minute la odihnă. Apoi se formează burgerii cu mâinile umede și se coc în tigaie antiaderenta sau la cuptor..în tigaie eu i am făcut câte 3 minute pe fiecare parte !
    • Ingrediente: -500 gr făină integrală -100 gr ulei de cocos (cantitate în stare solidă ) -1 linguriță bicarbonat -2 ouă -300 ml iaurt Se amestecă toate ingredientele și se frământă 5 minute (în cazul în care vi se pare puțin sfărâmicios,mai adăugați puțin iaurt ) Dăm coca la rece minim 2 ore (cea mai fragedă iese când sta peste noapte la frigider ) Întindem pe masa de lucru o foaie  nu prea groasă și tăiem în forme de triunghi pt a putea face Cornulețe ! Eu am umplut și cu rahat și cu smochine din dulceață (dulceață de smochine întregi )dar puteți face Cornulețe cu orice vă place ! Am copt cornulețele la 180 de grade pentru 25 de minute și le-am tăvălit(după răcire ) prin îndulcitor eritritol pe care l-am râșnit în râșnița de cafea!
    • multumesc, cedeti ca puteti sa-mi dati un sfat, cum sa fac sa nu mananc noaptea?
×
×
  • Create New...