Jump to content
  • Bun venit!

    Pentru a putea beneficia de toate funcţiile forumului, este necesar să vă înregistraţi un cont de membru. Pentru înregistrare aveţi nevoie doar de o adresă de email validă. Completaţi cu mare atenţie adresa dvs. de email, întrucât aceasta este necesară pentru validarea contului de membru.

Untul -dăunător sau nu?


Monica Badea

Recommended Posts

Se pare ca untul nu este atat de daunator pe cat ne asteptam, daca este consumat in cantitati moderate.
Cercetatorii au analizat legatura dintre consumul de unt si bolile cardiovasculare, diabet si mortalitatea in randul adultilor.

Specialistii si normele internationale considera ca o portie normala zilnica de unt este de aproximativ o lingurita. Asadar, unii dintre subiecti au consumat chiar mai mult decat doza zilnica recomandata.
Cu toate ca pe parcursul studiului mai multi subiecti au dezvoltat diabet sau boli cardiovasculare, nu s-a putut face o corelatie clara intre consumul de unt si aceste afectiuni.

Chiar daca oamenii care mananca mai mult unt au, in general, diete si stiluri de viata considerate mai proaste, se pare ca untul este, per total, un lucru destul de neutru

Acest lucru sugereaza ca untul ar putea fi un aliment de «cale de mijloc» sau de compromis: este o optiune mult mai sanatoasa decat zaharul sau amidonul, cum ar fi painea alba sau cartofii, la care untul este un ingredient folosit frecvent si care au fost asociate cu un risc mai mare de diabet si de boala cardiovasculara; si, in acelasi timp, untul este o optiune mai rea decat multe margarine si uleiuri pentru gatit - acelea care sunt bogate in grasimi sanatoase, cum ar fi uleiurile de boabe de soia, de canola, de seminte de in si uleiul de masline extravirgin, care cel mai probabil ar scadea acest risc, in comparatie cu oricare dintre aceste variante: untul sau faina rafinata, amidonul si zaharurile
Ce contine untul

In general, o lingura de unt de calitate, contine:

aproape 101 calorii
aproape 12 grame de grasimi (99%)
0.01 grame carbohidrati
0.12 grame proteine (1%)

Regula pare sa fie moderatia, in special la persoanele sanatoase. Daca suferi deja de anumite afectiuni cronice, discuta cu medicul tau despre riscurile si beneficiile consumului de unt in cazul tau. Poti include regulat untul in dieta ta, insa nu consuma 3 felii de paine cu unt la micul dejun zilnic si nu „imbata” mereu friptura sau legumele in linguri de unt cand le gatesti la tigaie sau la cuptor!
Si poate cel mai important, achizitioneaza unt de calitate, fara adaos de sare, coloranti sau arome.

Cu ce poti inlocui untul, daca ai colesterolul mare

Exista cateva variante care pot inlocui cu succes untul, mai ales in retete si preparate culinare. Poti sa dai o mana de ajutor chiar tu in ceea ce priveste reducerea riscului tau de hipercolesterolemie (valorile mari ale colesterolului in sange), prin inlocuirea untului obisnuit cu alimente care sunt mai sarace in grasimi saturate sau alimente care s-au dovedit ca au un impact mai mic asupra riscului de boli cardiovasculare, cum ar fi:

untul obtinut din laptele unor animale hranite cu iarba
avocado
uleiul de avocado
uleiul de cocos
uleiul de masline
iaurtul
sosul (piureul) de mere sau o banana facuta piure pentru a inlocui jumatate din grasimea folosita in alimentele care necesita pregatire in cuptor.
De exemplu, pe cartofii copti la cuptor, in loc de unt sau smantana fermentata, poti pune putin iaurt

120973403_1688680311289510_1158931748021242008_n.jpg.0f62f9967a3ddbb06fa2b60009df62b9.jpg

sursa

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Posts

    • Ingrediente:15 prune uscate ,1,praf de sare de lămâie,750-800 ml apă fierbinte ..avem nevoie și de un recipient cu capac !am pus in recipient 15 prune ,am adăugat apa fierbinte,am pus capacul și am lăsat să se răcească,apoi am amestecat cu o lingură și am adăugat un praf de sare de lămâie după care am pus la frigider (peste noapte )..a doua zi e bun de consumat ..un pahar de 250 ml înainte de mic dejun (și 5 prune ..după ce bem apa de prune vom mânca și 5 prune ..așadar pt fiecare 250 ml lichid vom consuma și 5 prune care s-au hidratat peste noapte )..consumați zilnic acest lichid ..balonarea dar și constipația vor dispărea !
    • Ingrediente: :2 banane bine coapte și zdrobite bine cu o furculița sau cu blenderul vertical,1 ou,50 ml apă ,200 gr făină de cocos sau fulgi de cocos măcinați bine ,esență ,2 linguri cu cacao (dacă mai necesită apă puteți adăuga puțin câte puțin până obțineți o coca groasă și sfărâmicioasă ..se lucrează puțin mai greu cu făină de cocos pt ca nu leagă perfect preparatul )..eu nu am adăugat îndulcitor dar dacă doriți să iasă mai dulci puteți să puneți 100 gr îndulcitor sau 1-2 linguri cu zahăr!Am amestecat toate ingredientele și am lăsat 15 minute la odihnă după care am format biscuiți mari dar subțiri (eu am lăsat marginile puțin crestate )!Am copt biscuiții la 180 gr pentru 20 de minute și după ce s-au răcit bine i-am uns cu puțină miere și am presărat deasupra fulgi de cocos!
    • Ingrediente:250 gr făină integrală,5 linguri ulei ,8 linguri apă minerală rece (merge și plată ),100 gr eritritol (îndulcitor),1 praf de copt (în funcție de făina folosită mai adăugați sau mai tăiați din apă ..în clip veți vedea cum trebuie să fie aluatul )Am pus rând pe rând toate ingredientele și se frământa 5 minute (azi nu am frământat de mâna așadar am lăsat 10 minute la viteza 2 la aparat -malaxor ).Am lăsat la odihnă coca apoi am întins o foaie subțire pe care am uns o umplutură de gem de prune și nucă măcinată (am pus la ochi ),am rulat foaia și am tăiat în bucăți potrivite pe care le-am pus în tavă pe hârtie de copt cu umplutura în sus !Am copt melcii la 180 gr pt 25 de minute!La răcire îi puteți unge cu miere sau puteți pudra cu îndulcitor praf !
    • Ingrediente:2 linguri zahăr pt caramelizat ,200 gr eritritol(am pus 50 gr de eritritol cu cele 2 linguri de zahăr la caramelizat ..eritritolul nu se caramelizeaza bine singur ,mai mult iese un sirop decât un caramel ,de aceea îl ajut cu puțin zahăr),5 ouă ,500 ml lapte ,1 praf de sare ,esență de vanilie! Am amestecat ingredientele,am ars zahărul și eritritolul și am “asamblat “ într-o tavă antiaderenta ! Am copt crema de zahăr pt 40 de minute la 180 gr (am pus tava cu cremă în tava aragazului în care era și apă ,deci un fel de bain marie )! Crema se taie doar rece !
    • Ingrediente:5 albușuri (am avut rămase de la o cremă ),1 ou întreg ,1 linguriță de sare ,6 linguri făină neagră am pus eu ,jumătate plic praf de copt (ar fi mers și întreg ,creștea mai mult),cozi de ceapă verde ,jumatate de ardei gras ,mărar ,condimente,2 linguri ulei ! Am bătut albușurile spuma cu un praf de sare apoi am adăugat restul ingredientelor amestecând ușor cu o lingură de lemn..am copt checul la 180 gr pt 35 de minute! L-am tăiat când s-a răcit bine !
×
×
  • Create New...