Jump to content
  • Bun venit!

    Pentru a putea beneficia de toate funcţiile forumului, este necesar să vă înregistraţi un cont de membru. Pentru înregistrare aveţi nevoie doar de o adresă de email validă. Completaţi cu mare atenţie adresa dvs. de email, întrucât aceasta este necesară pentru validarea contului de membru.

Dieta MIND(dieta minții)-dieta omului modern-benefică sau nu?


Monica Badea

Recommended Posts

Dieta MIND încurajează consumul de legume și cereale, care trebuie să constituie până la 90% din totalul meselor și gustărilor dintr-o zi. Nucile și fructele de pădure sunt gustările ideale, recomandate de câteva ori pe săptămâna.
Cât despre carne, această trebuie să fie prezența în cel mult 4 mese din întreagă săptămâna, iar una dintre aceste 4 mese se bazează pe pește. Fructele de pădure și peștele sunt considerate alimente esențiale pentru sănătatea creierului.

Reguli: ce și cum trebuie să mănânci

Dacă te hotărăști să urmezi dieta MIND după o discuție cu un nutriționist, va trebui să îți faci stocuri serioase din următoarele 10 alimente, considerate de specialiști benefice din punct de vedere neurologic: verdețuri pentru salate, legume, nuci, fructe de pădure (în special afine), fasole, cereale integrale, pește, carne de pasăre de curte, ulei de măsline și putin vin.

Vinul, ca și în cazul dietei mediteraneene, se limitează la un pahar pe zi. Uleiul de măsline este recomandat ca sursă de grăsimi și ca bază pentru sosurile salatelor. Cât despre toate celelalte ingrediente, concentrează-te pe verdețuri și legume pentru mesele de prânz și cină, și pe cereale integrale pentru micul dejun. 4-5 zile pe săptămână poți mânca și carne, la o singură masă, dar aceasta trebuie să fie neapărat carne de pui sau curcan de țară, sau pește.
Elimină complet din alimentație carnea roșie, untul și margarina, brânza, produsele de patiserie, dulciurile și alimentele prăjite.

Dieta MIND este considerată sănătoasă în special fiindcă nu te privează de nicio grupă alimentară. Te încurajează să te obișnuiești cu o alimentație bazată pe mâncăruri verzi, proaspete, să reduci consumul de carne și de grăsimi nesănătoase.

10 alimente recomandate în dieta MIND

•    Legume verzi, cu frunze: șase sau mai multe porții pe săptămână. Poți consuma kale, spanac, legume gătite și salate.
•    Toate celelalte legume: încearcă să mânânci o altă legumă în plus față de legumele cu frunze verzi, cel puțin o dată pe zi. Cel mai bine este să alegi legume fără amidon, deoarece acestea au o mulțime de substanțe nutritive, cu un număr redus de calorii.
•    Fructe de pădure: Mănâncă fructe de pădure cel puțin de două ori pe săptămână. Căpșunele, afinele, zmeura, căpșunele și murele sunt pline de antioxidanți.
•    Nuci: încearcă să consumi cinci porții de nuci sau mai multe în fiecare săptămână. Creatorii dietei MIND nu specifică ce fel de nuci să consumi, dar este cel mai bine să variezi tipul pe care îl alegi, pentru a obține o varietate de substanțe nutritive.
•    Ulei de măsline: utilizează uleiul de măsline ca principal ulei pentru gătit.
•    Cereale: cel puțin trei porții pe zi. Alege cereale integrale, cum ar fi fulgi de ovăz, quinoa, orez brun, paste integrale de grâu și pâine integrală 100% din grâu.
•    Pește: mănâncă pește cel puțin o dată pe săptămână. Cel mai bine este să alegi pești grași precum somonul, sardinele, păstrăvul, tonul și macroul pentru cantitățile lor ridicate de acizi grași omega-3.
•    Fasole: include fasole, linte și soia în cel puțin patru mese pe săptămână.
•    Carne de pasăre: înceacă să consumi pui sau curcan cel puțin de două ori pe săptămână. Reține că puiul prăjit nu este încurajat în dieta MIND.
•    Vin: nu mai mult de un pahar zilnic!  Atât vinul roșu, cât și cel alb pot aduce beneficii creierului. Cu toate acestea, multe cercetări s-au concentrat asupra resveratrolului, care se găsește în vinul roșu, care poate ajuta la protejarea împotriva bolilor neurodegenerative.
5 alimente de evitat în dieta MIND

•    Unt și margarină: încearcă să mănânci mai puțin de 1 lingură (aproximativ 14 grame) zilnic. În schimb, încearcă să utilizezi ulei de măsline ca grăsime principală de gătit și să înmoi pâinea integrala sau de secara,  în uleiul de măsline aromatizat cu ierburi.
•    Brânză:  dieta MIND recomandă limitarea consumului de brânză la mai puțin de o dată pe săptămână.
•    Carne roșie: ai grijă să nu depășești cel mult trei porții în fiecare săptămână. Aici intră carnea de vită, de porc, miel și produsele realizate din aceste cărnuri.
•    Mâncăruri prăjite: dieta MIND descurajează mâncarea prăjită, în special cea care se găsește în restaurantele fast-food. Limitează  consumul la mai puțin de o dată pe săptămână sau elimină-l complet.
•    Produse de patiserie și dulciuri: excluderea majorității mâncărurilor procesate și a deserturilor. Evită înghețata, prăjiturile, gogoșile, bomboanele și alte dulciuri rafinate, produse ambalate si gatite industrial, semipreparatele, alimnetele bogate in amelioratori sau potentatori de gust, monoglutamat, conservanti, sodiu in exces etc.

Riscuri și restricții                 

Deși specialiștii și persoanele care au încercat-o spun că dieta MIND nu ridică riscuri, îți reamintim că schimbarea regimului alimentar, fie că este făcută pentru perioade scurte sau lungi, trebuie monitorizată de un medic nutriționist.
Sănătatea noastră este influențată extrem de mult de alimentație, de aceea orice schimbare poate provoca tulburări pe care nu le anticipăm, mai ales dacă știm că nu avem probleme de sănătate.

120973403_1688680311289510_1158931748021242008_n.jpg.10c030847c49561de2834321eabac5a2.jpg

sursa

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...