Jump to content
  • Bun venit!

    Pentru a putea beneficia de toate funcţiile forumului, este necesar să vă înregistraţi un cont de membru. Pentru înregistrare aveţi nevoie doar de o adresă de email validă. Completaţi cu mare atenţie adresa dvs. de email, întrucât aceasta este necesară pentru validarea contului de membru.

Alimente cu efect imediat asupra poftei de dulce!


Monica Badea

Recommended Posts

Parte importantă a strategiei pentru controlul poftelor este identificarea factorilor cauzatori. De multe ori, stresul are o contribuție substanțială la apariția acestora, la fel și unele dezechilibre alimentare. Așadar, acordă atenție acestor aspecte, iar, între timp, pentru a face față mai ușor momentelor de criză, apelează cu încredere la ajutorul următoarelor alimente:

1. Avocado

Bogat în substanțe minerale, vitamina E și grăsimi mononesaturate, avocado asigură o gustare sănătoasă în orice moment al zilei. Îl poți consuma simplu, zdrobit, cu puține sare, piper și zeamă de lămâie sau inclus într-un smoothie verde, cu ou poșat la micul dejun sau ca ingredient-vedetă într-o salată.  Indiferent de opțiune, își va face treaba fără greș.

2. Ulei de nucă de cocos

Înlocuirea zahărului cu grăsimi sănătoase poate ajuta la calmarea poftelor, oferind în același timp un super „boost” de energie. Substituirea poate face minuni pentru buna funcționare a creierului, dar și pentru sănătatea metabolică. Sarah Wilson, autoarea best-seller-ului „I Quit Sugar”, în traducere „Am renunțat la zahăr”, povestește că obișnuiește să consume una-două linguri de ulei de nucă de cocos după masă, pentru a-și păcăli pofta de dulce. Ea susține că acest truc se dovedește a fi foarte eficient în strunirea apetitului și nevoie de ceva dulce timp de patru până la cinci ore.

3. Nuci

Păstrarea unui pachețel cu o mână de migdale, caju, fistic sau nuci simple la îndemână reprezintă o modalitate excelentă de a evita consumul de alimente nesănătoase tentante. Nucile constituie o gustare perfectă, fiind surse generoase de acizi grași esențiali, proteine, dar și de magneziu, un minerale esențial al cărui deficit este adesea asociat cu nevoia de a mânca dulciuri. Mare atenție însă, evită nucile glazurate, cu sare sau alte arome, deoarece acestea vor stimula papilele gustative și vor intensifica poftele.

4. Morcov și țelină

Crocante și având un gust ușor dulceag, aceste rădăcinoase te pot scoate din impas atunci când te lovește tentația de a ronțăi biscuiți, covrigei sau napolitane. Marele lor avantaj este că au puține calorii, sunt pline de apă și au un conținut important de fibre solubile și insolubile, favorizând astfel scăderea nivelului zahărului din sânge, pe de o parte, și instalarea și menținerea senzației de sațietate, pe de altă parte.

5. Mere cu scorțișoară

Este un combo grozav, pe care te poți baza ori de câte ori ți se face poftă de prăjituri sau plăcinte. Dincolo de faptul că are o aromă apetisantă, care-ți convinge creierul să creadă că urmează să mănânci un desert savuros, scorțișoara mai are un super atu în confruntarea cu pofta de dulce. Există numeroase studii care i-au pus în evidență proprietățile antiglicemiante și rolul avut în prevenirea vârfurilor insulinice, care, în general, apar după consumul de produse cu mult zahăr și care au efectul pervers de a stârni apetitul. Așadar, când gândul începe să-ți fugă tot mai insistent către patiseria de la colț, taie rapid un măr felioare subțiri sau cubulețe și presară o linguriță de scorțișoară deasupra. Închide ochii și savurează pe îndelete… Îi vei face un mare serviciu atât siluetei, cât și sănătății!

120973403_1688680311289510_1158931748021242008_n.jpg.66280c332f47cb9207293be21b3aaea1.jpg

sursa

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...