Jump to content
  • Bun venit!

    Pentru a putea beneficia de toate funcţiile forumului, este necesar să vă înregistraţi un cont de membru. Pentru înregistrare aveţi nevoie doar de o adresă de email validă. Completaţi cu mare atenţie adresa dvs. de email, întrucât aceasta este necesară pentru validarea contului de membru.

Scăderea trigliceridelor prin surse naturale!


Monica Badea

Recommended Posts

Anumite substanțe extrase din surse naturale pot să scadă trigliceridele, iar numeroase studii științifice arată că acestea pot avea beneficii pentru sănătate.
 
Uleiul de pește (sursă bogată de Omega 3) ajută la scăderea trigliceridelor

 
Unii cercetători spun că doza necesară pentru a reduce trigliceridele este cuprinsă între 1 și 4 grame de EPA/DHA (EPA și DHA sunt două tipuri de acizi grași Omega 3) pe zi. Studiile au arătat că 4 grame pe zi pot reduce valoarea trigliceridelor cu până la 25% - 30%, iar persoanele care au valori extrem de mari ale acestor particule beneficiază cel mai mult de pe urma acestor acizi grași, obținuți din surse marine de la mare adâncime.
 
Și alți cercetători¹ afirmă că acizii grași Omega 3 cu lanț lung de atomi de carbon sunt eficienți în reducerea nivelului de trigliceride din sânge. Într-un studiu, la o doză de 3,4 grame pe zi, acizii grași Omega 3 au redus nivelul trigliceridelor cu 25% până la 50%, după o lună de tratament. Uleiul de pește suprimă în mod eficient inflamația țesutului adipos și controlează anumite căi metabolice într-o manieră specifică, reducând trigliceridele serice.
 
Niacina contribuie la scăderea nivelului trigliceridelor

 
Niacina este un alt supliment folosit pentru scăderea nivelului trigliceridelor. Acidul nicotinic, după cum s-a arătat în numeroase cercetări, reduce trigliceridele cu până la 40%, la o doză de 1500 mg pe zi. Totodată, niacina sau vitamina B3 mai are un beneficiu: crește nivelul de HDL (colesterolul bun) și scade concentrația de LDL (colesterolul rău).
 
Drojdia de orez roșu, aliat în scăderea nivelului trigliceridelor

 
Drojdia de orez roșu este folosită în mod frecvent ca remediu natural pentru scăderea valorii colesterolului și pentru că poate contribui la sănătatea inimii. O amplă analiză² care a vizat 21 de studii internaționale a arătat că drojdia de orez roșu a fost eficientă în ce privește reducerea valorilor colesterolului total și valorilor colesterolului rău LDL. Suplimentul a fost eficient, însă, și în scăderea trigliceridelor și tensiunii arteriale atunci când a fost administrat în combinație cu statinele.
 
Drojdia de orez roșu conține cantități mari de monacolină L, care poate să scadă colesterolul total, valoarea LDL-colesterolului și valoarea trigliceridelor.
 
Și suplimentele pe bază de fibre scad trigliceridele

 
Fibrele obținute din surse naturale, cum ar fi semințele de chia, semințele de in, tărâțele de psyllium sau tărâțele de grâu, în general, pot să ajute la scăderea nivelului trigliceridelor. Pe piață există unele suplimente alimentare pe bază de fibre, iar medicul îți poate recomanda, în același timp, și o alimentație care să fie bazată pe legume, leguminoase și fructe, care sunt surse excelente de fibre dietetice.
 
Usturoiul este benefic dacă ai trigliceride mărite

 
Usturoiul este un alt aliat pentru scăderea trigliceridelor mărite și are numeroase beneficii, inclusiv faptul că poate să ajute la prevenirea afecțiunilor cardiovasculare. O meta-analiză a arătat că unele suplimente cu pudră de usturoi au scăzut semnificativ valorile trigliceridelor serice, în comparație cu o substanță placebo. Această analiză a arătat că usturoiul nu doar că a scăzut trigliceridele, ci a redus și valoarea colesterolului total.
 
Suplimentele cu usturoi se găsesc în magazinele naturiste sau se poate consuma usturoi la masă (în salate, în sosuri etc.). Atenție, pacienții cu tulburări hemoragice, cei cu afecțiuni digestive și cei care se pregătesc pentru o intervenție chirugicală nu trebuie să consume usturoi.
 
Alimentația este importantă pentru scăderea trigliceridelor

 
Suplimentele alimentare ajută la scăderea trigliceridelor, însă primii pași în tratament sunt reprezentați de o alimentație sănătoasă, obținerea și menținerea unei greutăți normale și mișcare efectuată în mod regulat.
 
Pentru a reduce nivelul trigliceridelor, dieta ar trebui să fie săracă în grăsimi, zaharuri, carbohidrați simpli (pâine albă, paste albe, orez alb) și alcool. Iată ce poți face concret:
 
În loc de mezeluri, pune în sandvișuri înlocuitori de carne vegetali, alături de legume crude după preferințe și puțin muștar.
În loc de carne roșie, alege peștele și carnea de pui sau curcan fără piele.
Înlocuiește pâinea albă și pastele albe cu pâinea integrală și pastele integrale.
Înlocuiește băuturile carbogazoase dulci și ceaiurile din comerț cu apă cu lămâie și ceaiuri de plante preparate în casă.
Limitează consumul de bomboane, jeleuri și alte dulciuri din comerț: prăjituri, fursecuri produse de patiserie, plăcinte, înghețată, șerbet etc. Toate aceste alimente conțin niveluri ridicate de zahăr, așa că, dacă ai poftă de ceva dulce, mai bine îți prepari ceva sănătos acasă (de exemplu, un iaurt grecesc cu boabe de strugure și miez de nucă sau batoane din fulgi de ovăz amestecați cu banane bine coapte și puțină cacao, pe care le coci 15 minute la cuptor).
Când cumperi cereale pentru micul dejun, alege unele fără zahăr (de exemplu, fulgii simpli de ovăz) și amestecă-le acasă cu bucăți de fructe, lapte animal au vegetal, scorțișoară sau ghimbir, pudră de roșcove etc.
Evită să adăugi zahăr în bolul cu cereale, în cafea sau în ceai. Dacă vrei să fie dulce, încearcă un îndulcitor natural de calitate, fără calorii, precum cele din stevia și eritritol. Când cumperi conserve, citește cu atenție etichetele și alege-le pe cele care nu conțin zahăr (atenție, acesta se poate ascunde chiar și în conservele de legume). Evită sau limitează consumul de alimente pe eticheta cărora scrie zaharoză, glucoză, fructoză, sirop de porumb, maltoză.
În loc de dulcețuri, gemuri, fructe uscate, alege să consumi fructe proaspete în majoritatea zilelor.

 120973403_1688680311289510_1158931748021242008_n.jpg.9bd1823f69644fa95e66039f340cf338.jpg
sursa

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Posts

    • Ingrediente -50 gr făina integrala (sau de care doriți ) -50 gr amidon de porumb -4 oua -1 praf de sare -100 gr îndulcitor eritritol sau 80 gr zahăr Preparare : Am mixat albușurile spuma (cu un praf de sare),apoi am adăugat îndulcitorul sau zaharul și am mixat pana când am obținut o bezea tare ! Am incorporat și gălbenușurile ,apoi am adăugat amidonul de porumb și făina ! Am pus compozitia in tava pe hârtie de copt si am copt la 200 gr pt 15 minute (verificăm periodic ) Iese o foaie de pișcot subțire (nu se adauga niciun agent de creștere ) Crema : -600 gr Brânza dulce (Riccota sau mascarpone ) -5 linguri miere -esența de vanilie Crema de oua -2 oua întregi -2 gălbenușuri -100 gr îndulcitor eritritol sau 80 gr zahăr Preparare crema de oua : Am amestecat bine ouale cu îndulcitorul si le-am pus la bain marie ..am ținut pe foc ,pana când au început sa facă o spuma (nu le gătim prea mult pt ca nu ne dorim o omleta ) Am pus crema de oua la rece (20 de minute )după care am amestecat-o cu crema de brânza ! Am început apoi sa montez prăjitura :- 1 strat de blat (am taiat in doua blatul de piscot),unul de crema ,apoi iar un strat de blat și iar unul de crema ..deasupra am presărat cacao !
    • Sunt Magda din București. Foarte interesante rețetele si extrem de folositoare pentru mine, avand diabet tip 2.
    • Ingrediente : -2 kg ardei (capia sau gogoșari ) - 3 kg morcovi -1,5 kg ceapă -2 kg roşii -300 ulei de care doriți -1 kg dovlecei (Opțional ..eu am pus pt ca ii aveam in casă) -500 ml apa -sare,piper și alte condimente Mod de preparare : Curățăm morcovii și ii dam pe răzătoare …într-un vas încăpător punem uleiul la încins și adăugăm morcovii și in același timp și apa(călim mai mult la apa decât la ulei )..lăsam la foc mic și amestecam frecvent . Intre timp tocam și ceapa marunt,după care o adăugăm peste morcovi ,lăsam sa se gătească la foc mic pana când sunt moi ..dacă mai e nevoie mai  adăugăm apa Adăugăm și ardeii tocati marunt (ii puteți coace sau ii puteți pune cruzi ..eu i-am pus cruzi ),după care adăugăm și roșiile tăiate cuburi ,de asemenea și dovleceii tocati marunt . Lăsam legumele sa se gătească la foc mic pana când sunt pătrunse bine ,potrivim de sare și condimente și oprim focul ! Punem zacusca in borcane ,punem capacele și sterilizăm la bain marie sau la cuptor pt minim 1 ora!
    • Ingrediente: -1,5 kg ceapă -1 ,5 kg morcov -2  kg ardei copți (pot fi capia sau gogoșari ) -2,5 kilograme de ghebe fierte pana când sunt gătite in proporție de 90%..adăugăm in apa in care fierb și putina sare -250 ml ulei (eu am pus de masline ) -1 l de suc de roșii sau 2 kg de rosii tocate marunt -sare și alte condimente după gust -500 ml apa  Am tocat marunt ceapa ,morcovii i-am dat pe răzătoare si le-am pus împreuna intr-un vas încăpător ,am pus uleiul si de 2 ori mai multă apa(decât uleiul ..adică 500 ml) Lăsăm să se gătească la foc mic până scade apa după care adăugăm sucul de roșii sau roșiile tocate marunt După ce am copt ardeii si i-am curățat ,ii punem la blender sau ii tocam foarte marunt cu un cuțit de Bucătărie ..la fel procedam si cu ghebele care au fost gătite (fierte )..si le adăugăm in vasul in care am “călit “ si celelalte legume ! Potrivim de sare, piper și alte condimente. Amestecăm și lăsăm să se gătească lent, la foc mic până când scade zeama.(dacă nu exista suficientă zeama ,mai putem adauga o cana cu apa pentru a da posibilitate tuturor legumelor sa se gătească perfect ) Cand ajunge la Consistența dorita ,oprim focul si punem zacusca in borcane ,punem capacele si sterilizăm la bain marie sau la cuptor pt minim o ora (sterilizarea borcanelor este foarte importantă )!
    • Ingrediente : -300 gr făina integrală -1 lingurița bicarbonat stins cu puțin oțet -30 ml ulei -apa fierbinte -sare Pentru toping(umplutura ) puteți folosi orice va place ,eu am pus următoarele : -1 ceapa tăiată marunt -50 gr cascaval vegan -100 gr zacusca dar puteți pune doar rosii simple -oregano -sare -boia iute -50 gr soia granule (fierte pt 10 minute și scurse bine ) Mod de preparare : Am pus într-un bol faina cu bicarbonatul stins si uleiul ..am încorporat bine si am adăugat si un praf de sare Puțin câte puțin am adăugat apa fierbinte si am amestecat cu o lingura ! Adăugăm apa pana când obținem un aluat bun de întins (nici prea tare nici prea moale )..eu am pus 150 ml apa dar depinde de faina folosită ,așadar adăugăm treptat si ne oprim exact când obținem un aluat puțin mai moale decât cel pt pâine ! Am întins aluatul (l-am făcut rotund ) într-o tava cu hârtie de copt si l-am lăsat deoparte(învelit ) timp in care am pregătit umplutura ! Am pus o cratiță pe aragaz in care am adăugat ceapa ,zacusca ,granulele de soia și o ceașca cu apa Am lăsat la foc mic pana a scăzut toată apa,am adăugat sare ,oregano și boia după gust si am oprit focul ! Am asezat compoziția peste blatul din tava si am pus cascaval  ras ,după care am pus la cuptor pt 35 de minute la 180 gr.
×
×
  • Create New...