Jump to content
  • Bun venit!

    Pentru a putea beneficia de toate funcţiile forumului, este necesar să vă înregistraţi un cont de membru. Pentru înregistrare aveţi nevoie doar de o adresă de email validă. Completaţi cu mare atenţie adresa dvs. de email, întrucât aceasta este necesară pentru validarea contului de membru.

Ardeiul iute!


Monica Badea

Recommended Posts

Dacă îți plac ardeii iuți, iată câteva vești bune. Noile cercetări, sugerează că aceștia îți scad riscul de a deceda din cauza bolilor de inimă sau a cancerului și cresc șansele de longevitate.

Ce ii face pe ardei atât de iuți?

Principalul compus care le dă gustul intens ardeilor iuți este un fitonutrient numit capsaicină. „Capsaicina se atașează la receptorii de pe papilele gustative care detectează temperatura și trimit semnale de căldură către creier”,
Senzația de căldură intensă pe care o simți când consumi ardei are legătură cu nivelul de capsaicină pe care îl conține. Pentru a afla cât de picant este un anumit tip de ardei iute, consumatorii se pot folosi de scara Scoville, care clasifică soiurile de la cel mai puțin picant până la cel mai intens, pe baza concentrației lor de capsaicină.

Beneficii ale ardeiului iute pentru sănătate

Consumul de ardei iute poate aduce, de asemenea, o mulțime de beneficii pentru sănătate. Cercetările sugerează că anumite produse bogate în capsaicină, cum ar fi ardeiul de cayenne, pot ajuta consumatorii să slăbească prin reducerea poftei de mâncare și îmbunătățirea abilităților corpului de a arde calorii. Mai mult, s-a demonstrat că ardeiul de cayenne ajută la eliberarea sinusurilor, la calmarea durerii și la reducerea dezvoltării unor bacterii.

Pentru a profita de beneficiile ardeilor iuți, alege soiuri care nu sunt prea sus pe scara Scoville și integrează-le în mese gustoase, mai degrabă decât să le consumi direct. „În acest fel, impactul asupra limbii, esofagului și stomacului este și mai redus”,
ată câteva alte beneficii potențiale ale ardeilor iuți pentru sănătate:

1. Un sistem imunitar mai puternic

„Ardeii iuți roșii, inclusiv ardeii cayenne, sunt o sursă incredibilă de vitamina A” Acest lucru este necesar pentru un sistem imunitar puternic și este, de asemenea, cunoscut pentru că ajută la sănătatea ochilor.
Ardeii iuți sunt, de asemenea, foarte bogați în vitamina C, care ajută la funcționarea sistemului imunitar și vindecarea rănilor. „O 1/4 ceașcă de ardei iuți tăiați conține vitamina C pentru o zi întreagă”

2. Protecție împotriva radicalilor liberi

Vitamina A este, de asemenea, un puternic antioxidant, la fel ca și flavonoidele precum betacarotenul, luteina, zeaxantina și criptoxantina, care sunt toate componente ale ardeiului iute. „Aceste substanțe ajută la protejarea organismului de efectele radicalilor liberi generați în timpul stresului și al bolilor”, Radicalii liberi pot contribui la deteriorarea celulelor.

3. Niveluri mai scăzute de colesterol „rău”

„Ardeiul Cayenne este cunoscut pentru scăderea colesterolului din sânge și a colesterolului LDL și a trigliceridelor, crește colesterolul HDL și previne coagularea, care toate pot ajuta la prevenirea infarctului și a accidentului vascular cerebral”, Un studiu a constatat că un consum de ardei iuți roșii este asociat cu o incidență cu 13% mai mică de deces din cauza bolilor de inimă și accident vascular cerebral.

4. Metabolism mai accelerat

Mai mult de două treimi dintre adulții din SUA sunt supraponderali sau obezi, conform Centrelor pentru Controlul și Prevenirea Bolilor (CDC), care poate crește riscul de hipertensiune arterială, diabet de tip 2 și boli coronariene.

Deși există mulți factori care contribuie la creșterea în greutate, modificările dietetice pot ajuta la intensificarea metabolismului. „Capsaicina poate accelera ușor metabolismul, ceea ce vă poate ajuta să ardeți mai multe calorii atât în repaus, cât și în timpul exercițiului și ar putea crește cantitatea de grăsime pe care o ardeți”,

Pericolele consumului excesiv de ardei iute

„Este mai mult un mit că ardeii iuți pot crea de fapt daune fizice majore esofagului sau limbii”,Dar asta nu înseamnă că nu există pericole asociate cu excesul de alimente foarte picante. De ce? Atunci când mâncăm ardei iute, creierul primește semnale de „durere” care pot duce la stomac deranjat, greață sau vărsături. Stomacul reacționează ca și când ai fi consumat o substanță toxică și lucrează pentru a expulza tot ceea ce tocmai a fost ingerat.

„Dacă apar vărsăturile, acidul care iese din stomac poate irita esofagul”, Alte reacții potențiale la consumul de ardei super-condimentat includ amorțeală și dificultăți de respirație.

120973403_1688680311289510_1158931748021242008_n.jpg.df6090d876c1f267608aa70830f98c3a.jpg

sursa

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...