Jump to content
  • Bun venit!

    Pentru a putea beneficia de toate funcţiile forumului, este necesar să vă înregistraţi un cont de membru. Pentru înregistrare aveţi nevoie doar de o adresă de email validă. Completaţi cu mare atenţie adresa dvs. de email, întrucât aceasta este necesară pentru validarea contului de membru.

Alimente care nu cresc glicemia-detalii pentru mese principale!


Monica Badea

Recommended Posts

Aceste alimente nu cresc glicemia, insa pot creste grasimile din sange si se recomanda a fi consumate cu prudenta in hiperuricemie, guta, dislipidemie, insuficienta cardiaca, boli renale sau hepatice.

 

 

Peste Alb : dorada, salau, stiuca, biban, ton, cod - 100 gr/portie
Carne Alba : piept de pui, curcan, muschiulet de porc - 75 gr/portie
Carne Rosie : muschi, cotlet, pulpa de vita sau porc - 50 gr/portie
Peste Gras : somon, scrumbie, macrou, somn, crap, pastrav - 50 gr/portie
Fructe de mare : creveti, calamar, caracatita, scoici, homari - 150 gr/portie
Ou - fiert, ochi in apa, omleta fara ulei
Branzeturi <15-20% grasime - Telemea moale, cas, urda, mozarella light - 50 gr/portie
Se recomanda carnea gatita la cuptor, fiarta, rasol, pe gratar, fara ulei adaugat, fara prajeli, sosuri.

 Alimente permise si recomandate la fiecare masa principala

LEGUME 5% GLUCIDE - ZARZAVATURI : Rosii, Castraveti, Ardei gras, Ceapa, Salata verde, Ridichi, Gulii, Rucola, Andive, Patrunjel, Telina - frunze, Spanac, Urzici, Loboda, Leurda,  Anghinare,  Valeriana, Ciuperci, Dovlecei, Vinete, Fasole pastai, Varza alba, rosie, Broccoli,  Conopida, Varza bruxelles, Sparanghel, Bame, etc.
LEGUME 10 % GLUCIDE - RADACINOASE : Morcov, Telina, Sfecla, Patrunjel, Pastarnac, Praz - de gust in mancaruri

 

Legumele se recomanda a fi consumate crude in salate, in supe sau ciorbe degresate, ori sub forma de mancare la cuptor/ gratar/ abur cu suc de rosii preparat in casa NU adaugati in mancare bulion din comert, maioneza, dressinguri din comert!

Puteti consuma  ceapă, uscata sau verde, ceapa rosie, ciuperci, sparanghel, țelină, broccoli, iar ca garnituri optati pentru  orez brun, quinoa, terci de ovăz sau hrisca.

 Ce trebuie sa se regaseasca pe lista ta de cumparaturi, daca ai diabet

Exista multe alimente care nu vor creste cantitatea de glucoza prezenta in sange (glicemia) - un aspect deosebit de important pentru cei care sufera de diabet.

IG scăzut: legume verzi, majoritatea fructelor, morcovi cruzi, fasole, naut, linte și tărâțe .
GI mediu: porumb , banane, ananas crud,  cereale  de ovăz și amestecurile integrale de multicereale sau pâinea de secară.
IG ridicat: orez alb, pâine albă și cartofi.

O dieta sanatoasa este esentiala, fie ca ai prediabet, fie ca ai deja diagnostic de diabet. Nu exista alimente, plante, bauturi sau suplimente care scad in sensul adevarat al cuvantului glicemia. Doar medicamentele si exercitiile fizice pot face asta. Insa exista cateva variante pe care le poti manca si bea, care au un indice glicemic scazut.

Conform indicelui glicemic, există două tipuri de carbohidrați: carbohidrați cu indice glicemic scăzut și ridicat și carbohidrați care se încadrează între ele. Alimentele cu conținut de glucoza, cum ar fi carbohidrații complecși, nu vă vor crește glicemia foarte repede. Exemple de acestea includ fulgi de ovăz, pastele integrale, cartofi dulci, fructele cu putina fructoza, cum sunt fructele de padure și radacinoasele.

Asta inseamna ca aceste alimente nu vor creste cantitatea de glucoza din sange si te-ar putea ajuta sa eviti o crestere brusca a glicemiei (asa-numitul "varf" glicemic). Pe langa modificarile pe care le faci in alimentatia ta, este important, totodata, sa devii activ sau sa continui sa faci miscare.

Data viitoare cand mergi la cumparaturi, de pe lista ta nu trebuie sa lipseasca:

Avocado - Acizii grasi polinesaturati si acizii grasi mononesaturati sunt componente importante ale unui regim alimentar sanatos, indicat celor cu diabet. Acesti acizi grasi pot imbunatati sensibilitatea insulinei, ei ajuta la cresterea senzatiei de satietate si au un impact bun asupra tensiunii arteriale si inflamatiei. Acizii grasi mononesaturati sunt un nutrient esential din avocado, iar studiile arata ca fructele de avocado pot sa scada riscul de sindrom metabolic.

Tonul, halibutul si alte tipuri de peste care au in compozitie acizi grasi Omega-3. Proteinele ajuta corpul sa isi mentina buna functionare si sa se repare singur.

Florin Matis, [15.10.21 05:51]
Pentru ca ele nu au un impact asupra glucozei din sange, ele nu au un indice glicemic, asa ca nu iti vor creste glicemia. Totodata, proteinele sporesc senzatia de satietate. Pestele este o sursa excelenta de proteine, este sarac in grasimi nesanatoase si este o sursa buna de acizi grasi Omega03. Optiuni bune de peste, pe care le poti cumpara din supermarket, sunt: somonul, pastravul, tonul, macroul, halibutul.

Usturoiul - are potentialul de a te ajuta sa tii sub control glicemia. El nu are un loc in tabelul cu indice glicemic, deoarece nu are carbohidrati si nu va creste nivelul glucozei din sange,
. Include mai des usturoiul in preparatele tale si te vei bucura de beneficiile sale.

Visinele - Desi toate fructele pot sa creasca glicemia, unele au un indice glicemic scazut, cum este cazul visinelor. Ele contin o substanta chimica numita antocianine, iar unele studii au oferit dovezi experimentale cum ca antocianinele pot proteja contra diabetului si obezitatii. Daca iti plac fructele, incearca sa mananci mai multe visine si mai putine banane, pere si mere.

Spanacul, varza kale si sfecla mangold (sfecla elvetiana) - Frunzele acestor legume sunt bogate in fibre si in nutrienti, precum magneziul si vitamina A. Acesti nutrienti pot sa ajute la scaderea glicemiei. Asa ca e bine sa incluzi mai des in alimentatia ta: spanacul, salata verde (laptuca), varietati de varza fara capatana, napul, varza kale, sfecla elvetiana (mangold).

Semintele de chia - sunt benefice si sunt bogate in fibre si in acizi grasi Omega-3, calciu si antioxidanti. Studiile au aratat ca dietele cu un continut mare de seminte de chia pot ajuta la scaderea colesterolului LDL si la scaderea trigliceridelor. Sa nu uitam ca semintele de chia au un indice glicemic egal cu 1 si sunt un adaos excelent in retete. Textura lor functioneaza foarte bine ca agent de ingrosare in retetele de budinca si le poti folosi inclusiv la micul dejun.

Ceaiul verde - un metastudiu  a sugerat că ceaiul verde și extractul de ceai verde pot ajuta la scăderea nivelului de glucoză din sânge și pot juca un rol în prevenirea diabetului de tip 2 și a obezității.

Ceaiul de ghimbir  - Ghimbirul poate impacta  controlul glicemic în organism prin inhibarea enzimelor care sunt implicate în procesul de metabolizare a carbohidraților, precum și sensibilitatea crescută la insulină, a constatat o analiză separată. Ca rezultat, cercetătorii remarcă, există o absorbție mai mare de glucoză în țesutul adipos periferic și țesutul muscular.

120973403_1688680311289510_1158931748021242008_n.jpg.f9cceac72c2fbc8deecd5d85f1d1b598.jpg

sursa

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Posts

    • Ingrediente -50 gr făina integrala (sau de care doriți ) -50 gr amidon de porumb -4 oua -1 praf de sare -100 gr îndulcitor eritritol sau 80 gr zahăr Preparare : Am mixat albușurile spuma (cu un praf de sare),apoi am adăugat îndulcitorul sau zaharul și am mixat pana când am obținut o bezea tare ! Am incorporat și gălbenușurile ,apoi am adăugat amidonul de porumb și făina ! Am pus compozitia in tava pe hârtie de copt si am copt la 200 gr pt 15 minute (verificăm periodic ) Iese o foaie de pișcot subțire (nu se adauga niciun agent de creștere ) Crema : -600 gr Brânza dulce (Riccota sau mascarpone ) -5 linguri miere -esența de vanilie Crema de oua -2 oua întregi -2 gălbenușuri -100 gr îndulcitor eritritol sau 80 gr zahăr Preparare crema de oua : Am amestecat bine ouale cu îndulcitorul si le-am pus la bain marie ..am ținut pe foc ,pana când au început sa facă o spuma (nu le gătim prea mult pt ca nu ne dorim o omleta ) Am pus crema de oua la rece (20 de minute )după care am amestecat-o cu crema de brânza ! Am început apoi sa montez prăjitura :- 1 strat de blat (am taiat in doua blatul de piscot),unul de crema ,apoi iar un strat de blat și iar unul de crema ..deasupra am presărat cacao !
    • Sunt Magda din București. Foarte interesante rețetele si extrem de folositoare pentru mine, avand diabet tip 2.
    • Ingrediente : -2 kg ardei (capia sau gogoșari ) - 3 kg morcovi -1,5 kg ceapă -2 kg roşii -300 ulei de care doriți -1 kg dovlecei (Opțional ..eu am pus pt ca ii aveam in casă) -500 ml apa -sare,piper și alte condimente Mod de preparare : Curățăm morcovii și ii dam pe răzătoare …într-un vas încăpător punem uleiul la încins și adăugăm morcovii și in același timp și apa(călim mai mult la apa decât la ulei )..lăsam la foc mic și amestecam frecvent . Intre timp tocam și ceapa marunt,după care o adăugăm peste morcovi ,lăsam sa se gătească la foc mic pana când sunt moi ..dacă mai e nevoie mai  adăugăm apa Adăugăm și ardeii tocati marunt (ii puteți coace sau ii puteți pune cruzi ..eu i-am pus cruzi ),după care adăugăm și roșiile tăiate cuburi ,de asemenea și dovleceii tocati marunt . Lăsam legumele sa se gătească la foc mic pana când sunt pătrunse bine ,potrivim de sare și condimente și oprim focul ! Punem zacusca in borcane ,punem capacele și sterilizăm la bain marie sau la cuptor pt minim 1 ora!
    • Ingrediente: -1,5 kg ceapă -1 ,5 kg morcov -2  kg ardei copți (pot fi capia sau gogoșari ) -2,5 kilograme de ghebe fierte pana când sunt gătite in proporție de 90%..adăugăm in apa in care fierb și putina sare -250 ml ulei (eu am pus de masline ) -1 l de suc de roșii sau 2 kg de rosii tocate marunt -sare și alte condimente după gust -500 ml apa  Am tocat marunt ceapa ,morcovii i-am dat pe răzătoare si le-am pus împreuna intr-un vas încăpător ,am pus uleiul si de 2 ori mai multă apa(decât uleiul ..adică 500 ml) Lăsăm să se gătească la foc mic până scade apa după care adăugăm sucul de roșii sau roșiile tocate marunt După ce am copt ardeii si i-am curățat ,ii punem la blender sau ii tocam foarte marunt cu un cuțit de Bucătărie ..la fel procedam si cu ghebele care au fost gătite (fierte )..si le adăugăm in vasul in care am “călit “ si celelalte legume ! Potrivim de sare, piper și alte condimente. Amestecăm și lăsăm să se gătească lent, la foc mic până când scade zeama.(dacă nu exista suficientă zeama ,mai putem adauga o cana cu apa pentru a da posibilitate tuturor legumelor sa se gătească perfect ) Cand ajunge la Consistența dorita ,oprim focul si punem zacusca in borcane ,punem capacele si sterilizăm la bain marie sau la cuptor pt minim o ora (sterilizarea borcanelor este foarte importantă )!
    • Ingrediente : -300 gr făina integrală -1 lingurița bicarbonat stins cu puțin oțet -30 ml ulei -apa fierbinte -sare Pentru toping(umplutura ) puteți folosi orice va place ,eu am pus următoarele : -1 ceapa tăiată marunt -50 gr cascaval vegan -100 gr zacusca dar puteți pune doar rosii simple -oregano -sare -boia iute -50 gr soia granule (fierte pt 10 minute și scurse bine ) Mod de preparare : Am pus într-un bol faina cu bicarbonatul stins si uleiul ..am încorporat bine si am adăugat si un praf de sare Puțin câte puțin am adăugat apa fierbinte si am amestecat cu o lingura ! Adăugăm apa pana când obținem un aluat bun de întins (nici prea tare nici prea moale )..eu am pus 150 ml apa dar depinde de faina folosită ,așadar adăugăm treptat si ne oprim exact când obținem un aluat puțin mai moale decât cel pt pâine ! Am întins aluatul (l-am făcut rotund ) într-o tava cu hârtie de copt si l-am lăsat deoparte(învelit ) timp in care am pregătit umplutura ! Am pus o cratiță pe aragaz in care am adăugat ceapa ,zacusca ,granulele de soia și o ceașca cu apa Am lăsat la foc mic pana a scăzut toată apa,am adăugat sare ,oregano și boia după gust si am oprit focul ! Am asezat compoziția peste blatul din tava si am pus cascaval  ras ,după care am pus la cuptor pt 35 de minute la 180 gr.
×
×
  • Create New...