Jump to content
  • Bun venit!

    Pentru a putea beneficia de toate funcţiile forumului, este necesar să vă înregistraţi un cont de membru. Pentru înregistrare aveţi nevoie doar de o adresă de email validă. Completaţi cu mare atenţie adresa dvs. de email, întrucât aceasta este necesară pentru validarea contului de membru.

Alimente interzise diabeticului!


Monica Badea

Recommended Posts

Diabetul este o boala cronica, ce a atins proportii epidemice in randul adultilor si copiilor de la nivel mondial. Diabetul necontrolat are multe consecinte grave, inclusiv boala cardiaca, boala renala, orbire si alte complicatii. Totodata, si prediabetul a fost corelat cu aceste afectiuni.

 

Tocmai de aceea, diabeticii ar trebui sa stie ca faptul ca mananca alimentele nerecomandate pentru ei le poate creste glicemia (cantitatea de glucoza prezenta in sange) si valorile insulinei si poate incuraja inflamatia, care le poate creste riscul in fata unor boli. Mai jos vei gasi o lista completa cu alimentele care le sunt interzise pacientilor cu diabet zaharat.

Alimente care cresc foarte mult glicemia si trigliceridele

Zahar alb si brun, miere, fructoza, siropuri de orice fel
Dulciuri concentrate, prajituri, ciocolata, rahat, halva, nuga, nutella, creme, inghetata
Produse de patiserie, covrigi, placinte, strudele, tarte, gogosi, merdenele, crochete, foietaje
Snacksuri, covrigei, saratele, chips-uri, pufuleti, napolitane, floricele, biscuiti de orice fel
Fructe uscate sau confiate - prune, caise, merisor, goji, smochine, curmale, etc
Fresh-uri de fructe, sucuri, dulceata, peltea, aerbet, spuma de fructe, iaurturi cu fructe
Bauturi alcoolice - se admit ocazional 330 ml bere sau 125 ml vin sau 40 ml tarie
Atentie la capcanele "dietetice"
Alimente care cresc colesterolul rau (LDL-colesterol)

Si provoaca infarct miocardic, accident vascular cerebral si arteriopatie obliteranta care poate duce la amputatie.

Carne grasa, tocaturi, carnati, sunca, slanina, kaiser, costita, toba.
Semipreparate, afumaturi, mezeluri, parizer, crenwursti, salamuri, pateuri
Grasime animala, untura, jumari, aripi, piele, tacamuri de pasare
Conserve in ulei, icre, creier, organe, Carne prajita, snitele, paneuri, tocaturi cu rantas
Lactate grase cu mai mult de 3% grasime, smantana cu mai mult de 12% grasime, lapte condensat, frisca,
Branzeturi grase procesate: branza topita, cascaval, telemea grasa, maturata, cu mucegai
Margarina, unt, maioneza, orice sosuri din comert.
Alte alimente și băuturi pe care diabeticii trebuie sa le evite

Bauturile indulcite cu zahar - sunt cea mai rea optiune pentru cineva cu diabet. Acestea sunt foarte bogate in carbohidrati. In plus, bauturile acestea au un continut bogat de fructoza, care este puternic legata de rezistenta la insulina si de diabet. Studiile sugereaza ca, prin consumul de bauturi indulcite cu zahar, iti poti creste riscul unor afectiuni corelate cu diabetul, cum ar fi ficatul gras. Mai mult, valorile mari de fructoza din bauturile indulcite cu zahar pot duce la modificari metabolice care incurajeaza depunerile de grasime in zona abdomenului si valori potential periculoase ale colesterolului si ale trigliceridelor.

Grasimile trans - sunt create prin adaugarea de hidrogen la acizii grasi nesaturati, pentru a-i face mai stabili. Grasimile trans se gasesc in margarina, untul de arahide, paste tartinabile, creme si preparate congelate. Aceste grasimi au fost legate de un nivel crescut al inflamatiei de in corp, de rezistenta la insulina si de grasimea abdominala, precum si de niveluri mai scazute ale colesterolului "bun" (HDL colesterol) si de afectarea functiei arteriale.

Painea alba, pastele si orezul - sunt bogate in carbohidrati simpli si sunt alimente procesate. Consumul de paine alba, covrigi si alte preparate ce contin faina rafinata s-a dovedit ca poate creste semnificativ glicemia in cazul persoanelor cu diabet de tip 1 si de tip 2. Un studiu a aratat ca pastele fara gluten au putut, in aceeasi masura, sa creasca glicemia, iar tipurile de paste bazate pe faina de orez au avut cel mai mare efect asupra glicemie
Iaurtul cu arome de fructe - Iaurtul simplu poate fi o optiune buna pentru cei cu diabet, insa variantele cu arome de fructe nu sunt indicate. Iaurturile cu arome de fructe sunt, de regula, preparate cu lapte degresat sau lapte cu un continut redus de grasimi si sunt bogate in carbohidrati si zahar. Multi oameni considera iaurtul inghetat o alternativa sanatoasa, cu care pot inlocui inghetata, insa si acesta poate sa contina la fel de mult zahar (poate chiar mai mult) decat inghetata.

Fructele uscate ori confiate - Fructele proaspete sunt o sursa excelenta de vitamine si minerale importante, inclusiv de vitamina C si de potasiu. Cand fructele sunt uscate sau deshidratate, procesul rezulta intr-o pierdere a apei din ele, care duce la concentratii si mai mari ale acestor nutrienti. Din pacate, si continutul de zahar devine mai concentrat. Daca ai diabet, nu trebuie sa renunti complet la fructe. Rezuma-te la a manca fructe cu un continut mic de zahar, cum ar fi fructele de padure proaspete sau un mar mic, care iti pot oferi beneficii pentru sanatate, in timp ce iti mentin glicemia in limite normale.

120973403_1688680311289510_1158931748021242008_n.jpg.71efb86134eaa72f861948f7bd500cc4.jpg
sursa

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Posts

    • Ingrediente: -200 gr făină de năut -60 gr fulgi de ovăz măcinați -10 gr semințe de in măcinate -10 gr semințe de dovleac și floarea soarelui,râșnite ..acestea sunt opționale ! -pătrunjel uscat -sare -usturoi pudră -semințe de susan (opțional ) -450 ml apă fierbinte dar nu clocotită Se amestecă totul și se lasă 15 minute la odihnă. Apoi se formează burgerii cu mâinile umede și se coc în tigaie antiaderenta sau la cuptor..în tigaie eu i am făcut câte 3 minute pe fiecare parte !
    • Ingrediente: -500 gr făină integrală -100 gr ulei de cocos (cantitate în stare solidă ) -1 linguriță bicarbonat -2 ouă -300 ml iaurt Se amestecă toate ingredientele și se frământă 5 minute (în cazul în care vi se pare puțin sfărâmicios,mai adăugați puțin iaurt ) Dăm coca la rece minim 2 ore (cea mai fragedă iese când sta peste noapte la frigider ) Întindem pe masa de lucru o foaie  nu prea groasă și tăiem în forme de triunghi pt a putea face Cornulețe ! Eu am umplut și cu rahat și cu smochine din dulceață (dulceață de smochine întregi )dar puteți face Cornulețe cu orice vă place ! Am copt cornulețele la 180 de grade pentru 25 de minute și le-am tăvălit(după răcire ) prin îndulcitor eritritol pe care l-am râșnit în râșnița de cafea!
    • multumesc, cedeti ca puteti sa-mi dati un sfat, cum sa fac sa nu mananc noaptea?
    • Buna Carmen, mult inainte! Bun venit alaturi de noi 
    • buna, sunt Carmen , am inca 58 de ani   
×
×
  • Create New...