Jump to content
  • Bun venit!

    Pentru a putea beneficia de toate funcţiile forumului, este necesar să vă înregistraţi un cont de membru. Pentru înregistrare aveţi nevoie doar de o adresă de email validă. Completaţi cu mare atenţie adresa dvs. de email, întrucât aceasta este necesară pentru validarea contului de membru.

Dincolo de valoarea nutritivă,alimentele funcționale oferă beneficii pentru sănătate!


Monica Badea

Recommended Posts

Alimentele funcționale oferă beneficii pentru sănătate dincolo de valoarea lor nutritivă. Pe lângă ingredientele bogate în nutrimente precum fructele și legumele, categoria include și alimente îmbogățite cu vitamine, minerale, probiotice și fibre.
Alimentele funcționale convenționale sunt ingrediente naturale, integrale, bogate în nutrimente importante precum vitamine, minerale, antioxidanți și grăsimi sănătoase pentru inimă. Alimentelele funcționale modificate sunt cele care au fost consolidate cu ingrediente suplimentare, cum ar fi vitamine, minerale, probiotice sau fibre, pentru a le spori beneficiile pentru sănătate.

Iată câteva exemple de alimente funcționale convenționale:

Fructe: fructe de pădure, kiwi, pere, piersici, mere, portocale, banane
Legume: broccoli, conopidă, kale, spanac, dovlecel
Nuci: migdale, caju, fistic, nuci de macadamia, nuci braziliene
Semințe: semințe de chia, de in, de cânepă, de dovleac
Leguminoase: fasole neagră, năut, linte
Cereale integrale: ovăz, orz, hrișcă, orez brun, cușcuș
Pești: somon, sardine, hamsii, macrou, cod
Alimente fermentate: varză murată, chefir, tempeh, kombucha
Ierburi și mirodenii: turmeric, scorțișoară, ghimbir, piper cayenne
Băuturi: cafea, ceai verde, ceai negru.
Iată câteva exemple de alimente funcționale modificate:

sucuri fortificate
produse lactate fortificate, cum ar fi laptele și iaurtul
alternative de lapte fortificat, cum ar fi lapte de migdale, orez, caju sau nucă de cocos
grâne fortificate, cum ar fi pâinea și pastele
cereale fortificate și granola
ouă fortificate.
Ce beneficii au alimentele funcționale

Alimentele funcționale sunt asociate cu mai multe beneficii potențiale pentru sănătate.

Pot preveni carențele nutriționale

Alimentele funcționale sunt de obicei bogate în nutrimente importante, inclusiv vitamine, minerale, grăsimi sănătoase și fibre. Completarea dietei zilnice cu o varietate de alimente funcționale - inclusiv convenționale și fortificate - poate fi un pas important pentru asigurarea obținerii nutrimentelor de care avem cu toții nevoie și pentru protecția împotriva carențelor nutriționale.

De fapt, de la introducerea pe piață a alimentelor fortificate, prevalența carențelor a scăzut semnificativ pe tot globul. De exemplu, după ce a fost introdusă făina de grâu fortificată cu fier în Iordania, ratele de anemie cauzată de un deficit de fier în rândul copiilor au fost reduse la jumătate. Fortificarea a fost de asemenea folosită pentru a preveni alte afecțiuni cauzate de lipsa de vitamine și minerale, inclusiv rahitismul și defectele congenitale.

Pot proteja împotriva anumitor boli

Alimentele funcționale oferă substanțe nutritive importante care pot ajuta la protejarea împotriva bolilor. Multe dintre acestea sunt deosebit de bogate în antioxidanți, molecule care ajută la neutralizarea compușilor nocivi cunoscuți sub numele de radicali liberi și care contribuie la prevenirea deteriorării celulare și a anumitor afecțiuni cronice, cum ar fi bolilor de inimă, cancerul și diabetul.

Unele alimente funcționale sunt, de asemenea, bogate în acizi grași omega-3, un tip sănătos de grăsime, util pentru reducerea inflamației, stimularea funcției cerebrale și promovarea sănătății inimii.
Alte astfel de alimente sunt bogate în fibre care pot promova un control mai bun al zahărului din sânge și protejează împotriva afecțiunilor precum diabetul, obezitatea, bolile de inimă și accidentul vascular cerebral. Fibrele pot ajuta, de asemenea, la prevenirea tulburărilor digestive, inclusiv diverticulită, ulcere la stomac, hemoroizi și boală de reflux gastroesofagian.

Pot promova creșterea și dezvoltarea corespunzătoare

Anumite nutrimente sunt esențiale pentru creșterea și dezvoltarea corespunzătoare a sugarilor și copiilor. O gamă largă de alimente funcționale bogate în nutrimente, ca parte a unei diete sănătoase, poate contribui la asigurarea satisfacerii nevoilor nutriționale. În plus, pentru copii poate fi benefic să includă în alimentație ingrediente îmbogățite cu substanțe nutritive specifice care sunt importante pentru creștere și dezvoltare.

De exemplu, cerealele și făinurile sunt adesea îmbogățite cu vitamine din complexul B, cum ar fi acidul folic, care este esențial pentru sănătatea fătului. Nivelurile scăzute de acid folic pot crește riscul de defecte ale tubului neural, care pot afecta creierul, măduva spinării sau coloana vertebrală. Se estimează că creșterea consumului de acid folic ar putea scădea prevalența defectelor tubului neural cu 50–70%.

Alte nutrimente care se găsesc în mod obișnuit în alimentele funcționale joacă, de asemenea, roluri-cheie în creștere și dezvoltare, inclusiv acizii grași omega-3, fierul, zincul, calciul și vitamina B12.

120973403_1688680311289510_1158931748021242008_n.jpg.3a9049d7595dd3535eee1021ebcfcbc7.jpg
sursa

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Posts

    • Ingrediente:15 prune uscate ,1,praf de sare de lămâie,750-800 ml apă fierbinte ..avem nevoie și de un recipient cu capac !am pus in recipient 15 prune ,am adăugat apa fierbinte,am pus capacul și am lăsat să se răcească,apoi am amestecat cu o lingură și am adăugat un praf de sare de lămâie după care am pus la frigider (peste noapte )..a doua zi e bun de consumat ..un pahar de 250 ml înainte de mic dejun (și 5 prune ..după ce bem apa de prune vom mânca și 5 prune ..așadar pt fiecare 250 ml lichid vom consuma și 5 prune care s-au hidratat peste noapte )..consumați zilnic acest lichid ..balonarea dar și constipația vor dispărea !
    • Ingrediente: :2 banane bine coapte și zdrobite bine cu o furculița sau cu blenderul vertical,1 ou,50 ml apă ,200 gr făină de cocos sau fulgi de cocos măcinați bine ,esență ,2 linguri cu cacao (dacă mai necesită apă puteți adăuga puțin câte puțin până obțineți o coca groasă și sfărâmicioasă ..se lucrează puțin mai greu cu făină de cocos pt ca nu leagă perfect preparatul )..eu nu am adăugat îndulcitor dar dacă doriți să iasă mai dulci puteți să puneți 100 gr îndulcitor sau 1-2 linguri cu zahăr!Am amestecat toate ingredientele și am lăsat 15 minute la odihnă după care am format biscuiți mari dar subțiri (eu am lăsat marginile puțin crestate )!Am copt biscuiții la 180 gr pentru 20 de minute și după ce s-au răcit bine i-am uns cu puțină miere și am presărat deasupra fulgi de cocos!
    • Ingrediente:250 gr făină integrală,5 linguri ulei ,8 linguri apă minerală rece (merge și plată ),100 gr eritritol (îndulcitor),1 praf de copt (în funcție de făina folosită mai adăugați sau mai tăiați din apă ..în clip veți vedea cum trebuie să fie aluatul )Am pus rând pe rând toate ingredientele și se frământa 5 minute (azi nu am frământat de mâna așadar am lăsat 10 minute la viteza 2 la aparat -malaxor ).Am lăsat la odihnă coca apoi am întins o foaie subțire pe care am uns o umplutură de gem de prune și nucă măcinată (am pus la ochi ),am rulat foaia și am tăiat în bucăți potrivite pe care le-am pus în tavă pe hârtie de copt cu umplutura în sus !Am copt melcii la 180 gr pt 25 de minute!La răcire îi puteți unge cu miere sau puteți pudra cu îndulcitor praf !
    • Ingrediente:2 linguri zahăr pt caramelizat ,200 gr eritritol(am pus 50 gr de eritritol cu cele 2 linguri de zahăr la caramelizat ..eritritolul nu se caramelizeaza bine singur ,mai mult iese un sirop decât un caramel ,de aceea îl ajut cu puțin zahăr),5 ouă ,500 ml lapte ,1 praf de sare ,esență de vanilie! Am amestecat ingredientele,am ars zahărul și eritritolul și am “asamblat “ într-o tavă antiaderenta ! Am copt crema de zahăr pt 40 de minute la 180 gr (am pus tava cu cremă în tava aragazului în care era și apă ,deci un fel de bain marie )! Crema se taie doar rece !
    • Ingrediente:5 albușuri (am avut rămase de la o cremă ),1 ou întreg ,1 linguriță de sare ,6 linguri făină neagră am pus eu ,jumătate plic praf de copt (ar fi mers și întreg ,creștea mai mult),cozi de ceapă verde ,jumatate de ardei gras ,mărar ,condimente,2 linguri ulei ! Am bătut albușurile spuma cu un praf de sare apoi am adăugat restul ingredientelor amestecând ușor cu o lingură de lemn..am copt checul la 180 gr pt 35 de minute! L-am tăiat când s-a răcit bine !
×
×
  • Create New...