Jump to content
  • Bun venit!

    Pentru a putea beneficia de toate funcţiile forumului, este necesar să vă înregistraţi un cont de membru. Pentru înregistrare aveţi nevoie doar de o adresă de email validă. Completaţi cu mare atenţie adresa dvs. de email, întrucât aceasta este necesară pentru validarea contului de membru.

Efectele devastatoare ale mâncatului în exces!


Monica Badea

Recommended Posts

Efectele devastatoare ale mancatului in exces

Obezitatea este din ce in ce mai des intalnita, atat in randul adultilor, cat si in randul copiilor. Aceasta conditie vine la pachet cu o serie de riscuri pentru sanatate, incepand de la riscul cardiovascular, pana la infertilitate sau diabet de tip 2.

Principala cauza a obezitatii consta in mancatul excesiv. Concret, este vorba despre consumul mai multor calorii decat organismul are nevoie pentru activitatile zilnice.
Pe termen lung, mancatul excesiv poate avea efecte devastatoare pentru sanatate, crescand riscul de diabet, hipertensiune dar si obezitate. Psihologii sunt de parere ca mancatul excesiv poate fi considerat o tulburare alimentara.

Mancatul excesiv poate lua forma unor pofte cu care ne rasfatam prea des, dar si sub forma mancatului compulsiv. Mancatul compulsiv poate fi privit ca o dependenta alimentara, folosita in incercarea de a face fata stresului cotidian.

Mancatul excesiv poate avea efecte devastatoare asupra sanatatii tale. Printre acestea se numara si:

Supraponderalitatea/ obezitatea si toate riscurile asociate – kilogramele in plus se acumuleaza pe masura ce mancam mai mult decat poate organismul sa consume intr-o zi. Astfel, mancatul excesiv in mod regulat poate cauza supraponderalitate, dar si obezitate. Problemele de greutate aduc o serie de riscuri pentru sanatate, incepand de la riscul cardiovascular si pana la riscul de osteoartrita. Mai mult decat atat, si din punct de vedere emotional supraponderalitatea, respectiv obezitatea, pot fi traumatizante pentru individ, care poate dezvolta tendinta de izolare, stima de sine scazuta, anxietate sau chiar depresie.

Stres emotional – mancatul excesiv poate crea stres emotional, prin atasamentul excesiv pe care individul il dezvolta fata de mancare. Acest atasament ii creeaza numai neajunsuri, incepand de la frustrate si pana la insomnii.

Dezechilibre electrolictice – consumul excesiv de alimente cauzeaza dezechilibre electrolitice, dar si alte probleme metabolice, care fac pacientul sa se simta trist, frustrat si nemultumit. Acesta va fi coplesit de lucruri banale precum atributiile de la locul de munca ori treburile casnice.

Colesterol marit – consumul excesiv de alimente poate determina cresterea valorilor colesterolului “rau”, care la randul ei favorizeaza ateroscleroza si mareste astfel considerabil riscul cardiovascular.

Reflux gastroesofagian – consumul exagerat de mancare creste aciditatea organismului, ducand astfel de aparitia bolii de reflux gastroesofagian.

 Functionarea deficitara a organelor – mancatul excesiv poate cauza functionarea deficitara a organelor. De pilda, rinichii, dar si ficatul, devin predispuse imbolnavirii in urma consumului prea mare de alimente. Acestea sunt suprasolicitate si nu mai reusesc sa faca fata.

Dureri musculare, osoase si articulare – mancatul in exces cauzeaza supraponderalitate. Kilogramele in plus pun presiune suplimentara pe sistemul osos, dar si pe articulatii, crescand astfel riscul de dureri cronice, dar si de afectiuni precum osteoartrita sau durerile lombare cronice.

Pentru a preveni afectiunile si complicatiile asociate cu obezitatea si cu mancatul in exces, trebuie sa inveti sa te stapanesti. Adoptarea unui stil de viata sanatos te va ajuta sa revii la greutatea normala si sa fii mai sanatos.

Daca simti ca nu poti controla de una singura nevoia de a manca in exces, apeleaza la ajutorul unui specialist. Fii sincer cu tine si iti vei da seama daca ai nevoie de un nutritionist sau de un psiholog. Ideal ar fi sa apelezi la ambii specialisti, poate chiar si la un antrenor personal de fitness. Cu suport din partea unor persoane avizate, vei reusi sa slabesti, dar si sa previi revenirea la obiceiurile alimentare nesanatoase.

Autocontrolul este esential atunci cand vine vorba despre mancare, iar daca simti ca l-ai pierdut, trebuie sa faci tot ce iti sta in putina pentru a-l recapata.

Cu cat abordezi mai devreme problema mancatului in exces, cu atat vei reusi mai rapid sa o rezolvi.

2104664732_WhatsAppImage2021-12-26at20_08_46.jpeg.2baea8b5cb9db451490500e9dbda1d83.jpeg

sursa

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Posts

    • Buna Dana, bun venit alaturi de noi 
    • Bună ziua! Mă numesc Dana, sunt din nord-vestul României. Vă urmăresc de mai mult timp pe Facebook și acum am decis să mă înscriu în forumul d-voastră.
    • Ingrediente: -200 gr făină de năut -60 gr fulgi de ovăz măcinați -10 gr semințe de in măcinate -10 gr semințe de dovleac și floarea soarelui,râșnite ..acestea sunt opționale ! -pătrunjel uscat -sare -usturoi pudră -semințe de susan (opțional ) -450 ml apă fierbinte dar nu clocotită Se amestecă totul și se lasă 15 minute la odihnă. Apoi se formează burgerii cu mâinile umede și se coc în tigaie antiaderenta sau la cuptor..în tigaie eu i am făcut câte 3 minute pe fiecare parte !
    • Ingrediente: -500 gr făină integrală -100 gr ulei de cocos (cantitate în stare solidă ) -1 linguriță bicarbonat -2 ouă -300 ml iaurt Se amestecă toate ingredientele și se frământă 5 minute (în cazul în care vi se pare puțin sfărâmicios,mai adăugați puțin iaurt ) Dăm coca la rece minim 2 ore (cea mai fragedă iese când sta peste noapte la frigider ) Întindem pe masa de lucru o foaie  nu prea groasă și tăiem în forme de triunghi pt a putea face Cornulețe ! Eu am umplut și cu rahat și cu smochine din dulceață (dulceață de smochine întregi )dar puteți face Cornulețe cu orice vă place ! Am copt cornulețele la 180 de grade pentru 25 de minute și le-am tăvălit(după răcire ) prin îndulcitor eritritol pe care l-am râșnit în râșnița de cafea!
    • multumesc, cedeti ca puteti sa-mi dati un sfat, cum sa fac sa nu mananc noaptea?
×
×
  • Create New...