Jump to content
  • Bun venit!

    Pentru a putea beneficia de toate funcţiile forumului, este necesar să vă înregistraţi un cont de membru. Pentru înregistrare aveţi nevoie doar de o adresă de email validă. Completaţi cu mare atenţie adresa dvs. de email, întrucât aceasta este necesară pentru validarea contului de membru.

10 idei și Rețete de mic dejun sănătos care nu conțin carne!


Monica Badea

Recommended Posts

10 idei pentru masa de dimineață!

Terci din ovăz cu fructe și miere -Dacă obișnuiai să mănânci griș cu lapte, în perioada postului ,vin cu o alternativă sănătoasă pentru masa de dimineață. Încearcă terci de ovăz pe care să îl amesteci cu fructe proaspete și cu miere. În locul laptelului poți folosi lapte vegetal din soia sau migdale ori apă.

Salată de legume proaspete și tofu -Porția de sănătate de la prima oră a zilei. Poți combina pentru micul dejun de post câteva legume proaspete (ardei, roșii, salată verde, morcov, etc), iar deasupra să presari câteva bucăți mari de tofu.

Pâine prăjită cu pastă de hummus -Pasta de hummus este extrem de hrănitoare și o porție delicioasă pentru micul dejun. Este o pastă asemănătoare pateului, însă conține substanțe nutritive care îți asigură un surplus de energie pentru întreaga zi. Poți consuma hummus pe pâine prăjită sau în sandwich-uri cu legume.

Smoothie din fructe și legume – Pentru a-ți pregăti un smoothie hrănitor la micul dejun vei avea nevoie de următoarele ingrediente: 2 morcovi, o bucată de ghimbir, 2 frunze de varză kale, 2 tulpini de apio, o pară fără coajă și tăiată cubulețe, 240 gr spanac crud și o lingură de seminte de chia. Vei pune în blender varza, para și spanacul, după care vei adăuga și morcovii, apio și ghimbirul. Le lași în blender până obții o pastă omogenă, după care îl muți într-un pahar și deasupra presari semințele de chia. Smoothie-ul de post trebuie lăsat deoparte încă 10-15 minute, până ce semințele de chia pot fi consumate.

Omletă din tofu -Știm că în perioada postului cel mai mult îți lipsește din meniu omleta, însă pentru un mic dejun de post, poți înlocui ouăle cu tofu. La omletă vei folosi roșii, ardei, ceapă și tofu. Le amesteci bine până toate ingredientele sunt încorporate și pui la foc mic pentru câteva minute. Omleta arată senzațional, iar gustul este cu adevărat delicios.

Pastă de avocado – guacamole -Avocado este ideal de consumat în dietele de slăbire, dar și în meniul de post. Pentru pasta de avocado vei avea nevoie de: un avocado, busuioc, un cățel de usturoi, sucul de la o jumătate de lămâie, sare și piper. Avocado se pisează până devine o pastă, iar restul ingredientelor se amestecă până devine o pastă omogenă. Guacamole poate fi servit pe o felie de pâine prăjită.

Bruschete pentru mic dejun de post -Dacă îți plac bruschetele, trebui să știi că în perioada postului le poți consuma fără restricții. Vei avea nevoie de: roșii cherry, 2 căței de usturoi, măsline negre, sare, piper, ulei de măsline și busuioc verde. Roșiile cherry se taie mărunt și se amestecă cu restul ingredientelor. Ulterior, această compoziție se pune peste o felie de pâine neagră cu semințe, iar gustul este delicios.

Zacuscă cu boabe de fasole În perioada postului este recomandată zacusca făcută cu boabe de fasole sau cu ciuperci, deoarece aceste ingrediente conțin proteine care îți vor asigura senzația de sațietate pentru câteva ore bune. Dacă ai doar zacuscă simplă, făcută în casă, poți adăuga câteva boabe de fasole dintr-o conservă

Salată de fructe cu semințe Fructele nu trebuie lăsate deoparte în perioada postului și pot constitui o masă excelentă la micul dejun. Poți face un mix de fructe proaspete din: o banană, o portocală sau o mandarină, dar și puțin grapefruit. Poți adăuga câteva semințe crude pentru a transforma micul dejun într-o masă sățioasă.

Burrito cu tofu, boabe de fasole și salată -Un mic dejun de post pe care îl vei pregăti rapid din doar câteva ingrediente. Ai nevoie de o lipie, de o ceapă, ardei roșu, brânză tofu, salată verde și 2 ciuperci. Brânza tofu se fărâmițează și se pune la călit foarte puțin în tigaie împreună cu restul ingredientelor. Când legumele s-au înmuiat, se scot din tigaie și se condimentează cu sare, piper, după care se pune tot amestecul în lipie. Dacă vrei un burrito mai consistent, poți adăug în el și câteva boabe de fasole din conservă, avocado, zacuscă sau pastă de hummus

499090398_WhatsAppImage2021-12-26at20_08_46.jpeg.4452b2e722b93087226e32f1cfdf09f7.jpeg
sursa

  • Thanks 1
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...