Jump to content
  • Bun venit!

    Pentru a putea beneficia de toate funcţiile forumului, este necesar să vă înregistraţi un cont de membru. Pentru înregistrare aveţi nevoie doar de o adresă de email validă. Completaţi cu mare atenţie adresa dvs. de email, întrucât aceasta este necesară pentru validarea contului de membru.

Excesul de grăsime de pe burta,mai periculos decât poți crede!


Monica Badea

Recommended Posts

Grasimea excesiva care se acumuleaza la nivelul abdomenului are mai multe denumiri: obezitate abdominala, grasime abdominala, grasime viscerala sau “burta de bere”. Indiferent de cum o numim, grasimea de pe burta este periculoasa.

Problema cu grasimea abdominala este ca excesul de grasime nu este limitat la stratul superficial de grasime situat chiar sub piele (grasime subcutanata), ci include si grasimea viscerala, care se afla adanc in interiorul abdomenului si care inconjoara organele interne.

Calculeaza corect grasimea viscerala!
Pentru a stii daca ai prea multa grasime in jurul organelor abdomninale, trebuie sa masori corect circumferinta taliei. Iata ce trebuie sa faci:
•    Stai in picioare si masoara-ti abdomenul cu un centimetru
•    Pozitioneaza corect centimetrul in jurul abdomenului, chiar deasupra osului soldului
•    Nu strange centimetrul, astfel incat sa impingi pielea, capetele centimetrului trebuie sa se suprapuna lejer
•    Masoara talia dupa ce ai expirat, rezistand impulsului de a “suge burta”

O talie peste 100 cm la barbati si 90 cm la femei creste riscul de:
•    Infarct miocardic
•    Accident vascular cerebral
•    Hipertensiune arteriala
•    Diabet zaharat de tip 2 si rezistenta la insulina
•    Cancer colorectal
•    Apnee in somn
•    Disfunctie erectila
•    Deces prematur

Studii recente arata ca inclusiv persoanele cu o greutate si un indice de masa corporala (IMC) normale pot avea un risc crescut de boli de inima, daca grasimea este concentrata in interiorul abdomenului.

"Indicele de masa corporala foloseste greutatea si inaltimea pentru a determina riscul de boala de inima. O persoana cu un IMC intre 25 – 29,9 este supraponderala, iar o persoana cu un IMC de 30 sau mai mare este obeza

Greutatea este determinata in mare masura de modul in care echilibrezi caloriile pe care le consumi cu energia pe care o arzi. Daca mananci prea mult si faci prea putina miscare, cel mai probabil vei lua in greutate, acumuland inclusiv mai multa grasime in jurul abdomenului.

Varsta si mostenirea genetica sunt doi factori de risc pe care nu-i putem modifica. Cu toate acestea, un raport echilibrat intre caloriile consumate si grasimile arse ajuta la prevenirea cresterii in greutate, in ciuda varstei si mostenirii genetice
Consumul in exces de alcool, nu numai bere, asa cum crede majoritatea oamenilor, poate favoriza acumularea grasimii abdominale. Si asta pentru ca alcoolul contine calorii. De aici, sfatul nutritionistilor de a consuma alcool cu moderatie.

Dar ce inseamna moderatia cand vine vorba de alcool? In cazul barbatilor in varsta de 65 de ani sau mai tineri, consumul moderat de alcool inseamna maximum doua portii de alcool pe zi, in timp ce barbatilor cu varste peste 65 de ani li se recomanda o portie de alcool pe zi. O portie de alcool inseamna 150 ml de vin, 350 ml de bere sau 45 ml tarie.

O portie de alcool contine intre 100 si 150 calorii:
•    350 ml de bere - aproximativ 150 de calorii
•    150 ml de vin - aproximativ 100 de calorii
•    45 ml de tarie - aproximativ 100 de calorii

Dieta sanatoasa si exercitiile fizice micsoreaza burta
Burta sau grasimea abdominala poate fi micsorata prin adoptarea unei diete alimentare si prin practicarea exercitiilor fizice. In plus, barbatii pot pierde mult mai usor in greutate decat femeile, deoarece au un procent mult mai mare de muschi si, astfel, ard mult mai multe calorii, daca vor practica sport.  

Iti poti tonifia muschii abdominali cu abdomene sau alte exercitii abdominale specifice, insa tine minte ca este nevoie sa combini exercitiile fizice cu dieta pentru a scapa de grasimea de pe burta.

Scapa de burta urmand pasii urmatori:
Urmeaza o dieta sanatoasa. Include in alimentie mai multe fructe, legume si cerealele integrale. Alege surse slabe de proteine, cum ar fi pestele si produsele lactate cu un continut scazut de grasimi. Limiteaza consumul de grasimi saturate, gasite in carne si produse lactate bogate in grasimi, cum ar fi branza si untul. De asemenea, limiteaza consumul de carne procesata si alege in schimb cantitati moderate de grasimi mononesaturate si polinesaturate - gasite in peste, nuci si anumite uleiuri vegetale.
Pastreaza portiile sub control. Chiar si atunci cand faci alegeri sanatoase, poti consuma mai multe calorii. De aceea este important sa reduci dimensiunile portiilor. Medicul nutritionist Mihaela Bilic recomanda barbatilor romani sa micsoreze cu 30% portiile de mancare pentru a ajunge la dimensiunea portiei corecte. Asta pentru ca “traditia romaneasca incurajeaza abundenta alimentara si portiile generoase de mancare”.
Inlocuieste bauturile care contin zahar cu apa sau bauturi cu indulcitori artificiali
Fa miscare zilnic. Majoritatea adultilor sanatosi sunt incurajati sa practice miscare de intensitate moderata, cum ar fi mersul pe jos, timp de cel putin 150 de minute pe saptamana sau miscare intensa, cum ar fi alergatul, timp de cel putin 75 de minute pe saptamana. In plus, sunt recomandate si exercitii pentru forta si masa musculara cel putin de doua ori pe saptamana.
Eliminarea burtii necesita efort si multa rabdare. Pentru a pierde excesul de grasime de pe burta si pentru a mentine rezultatele obtinute timp indelungat alege un program de slabit lent si constant.

1869897087_WhatsAppImage2021-12-26at20_08_46.jpeg.21eccf25225f8ffa4b7f599912f0e925.jpeg

sursa

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Posts

    • Buna Dana, bun venit alaturi de noi 
    • Bună ziua! Mă numesc Dana, sunt din nord-vestul României. Vă urmăresc de mai mult timp pe Facebook și acum am decis să mă înscriu în forumul d-voastră.
    • Ingrediente: -200 gr făină de năut -60 gr fulgi de ovăz măcinați -10 gr semințe de in măcinate -10 gr semințe de dovleac și floarea soarelui,râșnite ..acestea sunt opționale ! -pătrunjel uscat -sare -usturoi pudră -semințe de susan (opțional ) -450 ml apă fierbinte dar nu clocotită Se amestecă totul și se lasă 15 minute la odihnă. Apoi se formează burgerii cu mâinile umede și se coc în tigaie antiaderenta sau la cuptor..în tigaie eu i am făcut câte 3 minute pe fiecare parte !
    • Ingrediente: -500 gr făină integrală -100 gr ulei de cocos (cantitate în stare solidă ) -1 linguriță bicarbonat -2 ouă -300 ml iaurt Se amestecă toate ingredientele și se frământă 5 minute (în cazul în care vi se pare puțin sfărâmicios,mai adăugați puțin iaurt ) Dăm coca la rece minim 2 ore (cea mai fragedă iese când sta peste noapte la frigider ) Întindem pe masa de lucru o foaie  nu prea groasă și tăiem în forme de triunghi pt a putea face Cornulețe ! Eu am umplut și cu rahat și cu smochine din dulceață (dulceață de smochine întregi )dar puteți face Cornulețe cu orice vă place ! Am copt cornulețele la 180 de grade pentru 25 de minute și le-am tăvălit(după răcire ) prin îndulcitor eritritol pe care l-am râșnit în râșnița de cafea!
    • multumesc, cedeti ca puteti sa-mi dati un sfat, cum sa fac sa nu mananc noaptea?
×
×
  • Create New...