Jump to content
  • Bun venit!

    Pentru a putea beneficia de toate funcţiile forumului, este necesar să vă înregistraţi un cont de membru. Pentru înregistrare aveţi nevoie doar de o adresă de email validă. Completaţi cu mare atenţie adresa dvs. de email, întrucât aceasta este necesară pentru validarea contului de membru.

Ce înseamnă stil de viața sănătos?!


Monica Badea

Recommended Posts

Ce inseamna o alimentatie sanatoasa
O alimentatie sanatoasa presupune sa consumam toate substantele nutritive, de care corpul are nevoie, in cele 3 mese principale cu sau fara gustari. In functie de sexul si varsta fiecaruia, necesarul de calorii este diferit. Barbatii au un nevoie de mai multe calorii decat femeile, pentru aceeasi varsta, copiii in crestere au nevoie de mai multa energie pentru a se dezvolta armonios, de asemenea, femeile gravide sau care alapteaza.

Importanta miscarii

Miscarea este foarte importanta. Zilnic este nevoie sa facem minim o plimbare de 30 de minute, pentru cei care nu fac deja sport de 2 ori pe saptamana. In functie de cata miscare faceti in fiecare zi puteti fi considerat:

sedentar- daca toata miscarea pe care o faceti este cea din timpul activitatilor necesare desfasurarii traiului din fiecare zi,

moderat activ- daca, pe langa activitatea de mai sus, aveti o activitate fizica echivalenta cu mersul pe jos de 2,5-5 km zilnic;
activ- daca desfasurati o activitate fizica echivalenta cu mersul de minim 5 km pe zi, pe langa activitatea necesara traiului zilnic.
Este important sa facem miscare pentru ca ne ajuta sa consumam energia, sa slabim, sa dormim mai bine. Fie ca alegeti sa mergeti pe jos o statie sau doua de autobuz, fie ca mergeti pana la magazinul din colt- ritmul sa fie putin mai rapid decat cel de la plimbarea de privit si in vitrinele magazinelor. Daca aveti un catel de plimbat – profitati de energia lui sa va indemne la miscare!

De retinut!
Hidratarea este necesara, obligatoriu cu apa. Sunt studii tot mai multe legate de consumul de bauturi dulci si afectarea ficatului, intr-un mod asemanator cu cel din consumul cronic de alcool. De aceea, ar trebui sa ne indepartam de ele. Este important consumul de fructe ca atare, nu in sucuri de fructe.  Vinul rosu este acceptat in cantitati mici si nici macar zilnic. Fumatul: atat cel activ cat si cel pasiv, este extrem de nociv, indiferent de sex. Sunt numeroase studii care arata implcarea fumatului in bolile de inima, ca exista o legatura intre fumat si obezitatea de tip abdominal. Intreruperea fumatului este foarte importanta! Somnul- este necesar un minim de ore de odihna de 7-8 ore pe noapte. Cele mai importante ore de somn pentru refacerea organismului sunt cele de dinainte de miezul noptii.

Consultatia de specialitate integreaza pe de o parte necesarul de energie de care aveti nevoie pentru buna desfasurare a activitatii zilnice, consumul in functie de ceea ce aveti de facut si bolile de care suferiti.

933394402_WhatsAppImage2021-12-26at20_08_46.jpeg.cf52d2f971d08eb5e3152c2cb62743a5.jpeg

sursa

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Posts

    • Ingrediente: -200 gr făină de năut -60 gr fulgi de ovăz măcinați -10 gr semințe de in măcinate -10 gr semințe de dovleac și floarea soarelui,râșnite ..acestea sunt opționale ! -pătrunjel uscat -sare -usturoi pudră -semințe de susan (opțional ) -450 ml apă fierbinte dar nu clocotită Se amestecă totul și se lasă 15 minute la odihnă. Apoi se formează burgerii cu mâinile umede și se coc în tigaie antiaderenta sau la cuptor..în tigaie eu i am făcut câte 3 minute pe fiecare parte !
    • Ingrediente: -500 gr făină integrală -100 gr ulei de cocos (cantitate în stare solidă ) -1 linguriță bicarbonat -2 ouă -300 ml iaurt Se amestecă toate ingredientele și se frământă 5 minute (în cazul în care vi se pare puțin sfărâmicios,mai adăugați puțin iaurt ) Dăm coca la rece minim 2 ore (cea mai fragedă iese când sta peste noapte la frigider ) Întindem pe masa de lucru o foaie  nu prea groasă și tăiem în forme de triunghi pt a putea face Cornulețe ! Eu am umplut și cu rahat și cu smochine din dulceață (dulceață de smochine întregi )dar puteți face Cornulețe cu orice vă place ! Am copt cornulețele la 180 de grade pentru 25 de minute și le-am tăvălit(după răcire ) prin îndulcitor eritritol pe care l-am râșnit în râșnița de cafea!
    • multumesc, cedeti ca puteti sa-mi dati un sfat, cum sa fac sa nu mananc noaptea?
    • Buna Carmen, mult inainte! Bun venit alaturi de noi 
    • buna, sunt Carmen , am inca 58 de ani   
×
×
  • Create New...