Jump to content
  • Bun venit!

    Pentru a putea beneficia de toate funcţiile forumului, este necesar să vă înregistraţi un cont de membru. Pentru înregistrare aveţi nevoie doar de o adresă de email validă. Completaţi cu mare atenţie adresa dvs. de email, întrucât aceasta este necesară pentru validarea contului de membru.

Foamea,pofta,apetitul!


Monica Badea

Recommended Posts

Foamea

Este vitală supraviețuirii și ne avertizează că asigură suficientă hrană organismului pentru aputea funcționa. Dar de multe ori nu mâncăm pentru că ne este foame, ci pentru că ne place mâncarea, asta depinde de apetitul nostru.

Este controlată de un sistem complex, interconectat, din care fac parte creierul, sistemul digestiv și depozitele de grăsime.

Dorința de a mânca poate fi declanșată de factori interni, precum un nivel scăzut al glicemiei sau un stomac gol, sau de factori externi, precum vederea și mirosirea hranei. După ce am mâncat apare senzația de sațietate.
Apetitul

Este diferit de foame, dar cele două sunt interconectate. Foamea este nevoia fiziologică de mâncare, declanșată de vederea sau mirosirea hranei sau de factori asociați.

În apetit este importantă și amintirea a cât de mult am mâncat, iar oamenii care au suferit pierderi de memorie pe termen scurt pot să mănânce din nou la scurtă vreme după aceea. Stresul poate crește dorința de a mânca
Pofta

Este o dorință intensă și specifică pentru un anumit tip de mâncare. Uneori este provocată de anumite deficite nutriționale alteori este psihologică, provocată de stres sau plictiseală.

Deobicei ne este poftă de alimente bogate în grăsime sau zahăr (sau ambele), care declanșează un val de chimicale plăcute în creier când sunt consumate. Este posibil să ne fie poftă mai mult de această senzație decât de hrană în sine.
Unele substanțe pot contribui la controlarea apetitului acționând în anumite moduri asupra corpului

Apa - Extinde stomacul ,declanșând senzația de sațietate care nu va dura mult pentru că apa este absorbită rapid și corpul reacționează la lipsa de nutrienți.

Fibrele - Alimentele bogate în fibre încetinesc golirea stomacului și întârzie absorbția nutrienților, iar senzația de sațietate durează mai mult.

Proteinele - Afectează secreția unor hormoni care reglează apetitul precum leptina, sporind senzația de sațietate

Grapefruit - Mirosul de grapefruit pare să reducă activarea nervului vag, reducând apetitul. De asemenea gimnastică aerobică întensă afectează hormonii foamei suprimând temporar senzația.

2125940062_WhatsAppImage2021-12-26at20_08_46.jpeg.d0eb9dc71d93f0f2d29f0f0eea01b6de.jpeg
sursa

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...