Jump to content
  • Bun venit!

    Pentru a putea beneficia de toate funcţiile forumului, este necesar să vă înregistraţi un cont de membru. Pentru înregistrare aveţi nevoie doar de o adresă de email validă. Completaţi cu mare atenţie adresa dvs. de email, întrucât aceasta este necesară pentru validarea contului de membru.

Reguli sănătoase-slăbire garantată!


Monica Badea

Recommended Posts

Este important sa stim ce asezam la baza, in centrul si in varful piramidei alimentelor. De principiu, minim 35% din meniul zilnic trebuie ocupat de vegetale (legume si fructe), 25% trebuie ocupat de cereale (grau, orz, secara, quinoa, hrisca, porumb etc), 20% de produse dense precum carnea, lactatele, ouale (proteine animale pentru omnivori) sau fasole, linte, naut, mazare (proteine vegetale pentru vegetarieni). Spre varf, avem 10% ocupate de nuci, uleiuri si seminte, si maximum 5-10% ocupate de produse mai putin sanatoase, cum ar fi cele tip fast-food sau dulciurile.

Combina minimal.

Una dintre cele mai bune metode de a ne echilibra alimentatia este sa invatam sa simplificam continutul farfuriei, pe metoda dietelor disociate. Asta inseamna sa nu consumam mai mult de 2-3 ingrediente odata si ca ele sa provina din grupe alimentare compatibile. Friptura se poate combina cu salata verde (fara cartofi prajiti sau sosuri adiacente), branza doar cu legume, mamaliga sau cartofi (fara paine), painea doar cu un ingredient simplu (zacusca, icre, salata de vinete), iar fructele crude se mananca singure, pentru o digestie eficienta.

Inlocuieste zaharul.

Alb sau brun, zaharul contine foarte multe calorii goale, fara valoare nutritiva. Ca alternative sanatoase, foloseste cu moderatie mierea si alti indulcitori de natura vegetala, precum siropul de stevia sau de agave, evitand cu desavarsire pastilele sintetice tip zaharina.

Consuma inteligent.

Cand vine vorba de mancare, expresia „mai putin e mai mult” e perfect valabila. Mancarea saraca nutritional – cea tip fast-food, patiseriile si dulciurile din comert necesita un consum mai mare si mai des, ceea ce duce la kilograme in plus si o sanatate mai subreda pe termen lung. In schimb, consumul de alimente dense nutritional – dovleac, conopida, broccoli, linte, lactatele integrale, oua organice, ne satura mai repede cu mai putin

241364680_WhatsAppImage2021-12-26at20_08_46.jpeg.02235024c9aecdb9d6e7e2b1cefa3886.jpeg

sursa

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Posts

    • Ingrediente:15 prune uscate ,1,praf de sare de lămâie,750-800 ml apă fierbinte ..avem nevoie și de un recipient cu capac !am pus in recipient 15 prune ,am adăugat apa fierbinte,am pus capacul și am lăsat să se răcească,apoi am amestecat cu o lingură și am adăugat un praf de sare de lămâie după care am pus la frigider (peste noapte )..a doua zi e bun de consumat ..un pahar de 250 ml înainte de mic dejun (și 5 prune ..după ce bem apa de prune vom mânca și 5 prune ..așadar pt fiecare 250 ml lichid vom consuma și 5 prune care s-au hidratat peste noapte )..consumați zilnic acest lichid ..balonarea dar și constipația vor dispărea !
    • Ingrediente: :2 banane bine coapte și zdrobite bine cu o furculița sau cu blenderul vertical,1 ou,50 ml apă ,200 gr făină de cocos sau fulgi de cocos măcinați bine ,esență ,2 linguri cu cacao (dacă mai necesită apă puteți adăuga puțin câte puțin până obțineți o coca groasă și sfărâmicioasă ..se lucrează puțin mai greu cu făină de cocos pt ca nu leagă perfect preparatul )..eu nu am adăugat îndulcitor dar dacă doriți să iasă mai dulci puteți să puneți 100 gr îndulcitor sau 1-2 linguri cu zahăr!Am amestecat toate ingredientele și am lăsat 15 minute la odihnă după care am format biscuiți mari dar subțiri (eu am lăsat marginile puțin crestate )!Am copt biscuiții la 180 gr pentru 20 de minute și după ce s-au răcit bine i-am uns cu puțină miere și am presărat deasupra fulgi de cocos!
    • Ingrediente:250 gr făină integrală,5 linguri ulei ,8 linguri apă minerală rece (merge și plată ),100 gr eritritol (îndulcitor),1 praf de copt (în funcție de făina folosită mai adăugați sau mai tăiați din apă ..în clip veți vedea cum trebuie să fie aluatul )Am pus rând pe rând toate ingredientele și se frământa 5 minute (azi nu am frământat de mâna așadar am lăsat 10 minute la viteza 2 la aparat -malaxor ).Am lăsat la odihnă coca apoi am întins o foaie subțire pe care am uns o umplutură de gem de prune și nucă măcinată (am pus la ochi ),am rulat foaia și am tăiat în bucăți potrivite pe care le-am pus în tavă pe hârtie de copt cu umplutura în sus !Am copt melcii la 180 gr pt 25 de minute!La răcire îi puteți unge cu miere sau puteți pudra cu îndulcitor praf !
    • Ingrediente:2 linguri zahăr pt caramelizat ,200 gr eritritol(am pus 50 gr de eritritol cu cele 2 linguri de zahăr la caramelizat ..eritritolul nu se caramelizeaza bine singur ,mai mult iese un sirop decât un caramel ,de aceea îl ajut cu puțin zahăr),5 ouă ,500 ml lapte ,1 praf de sare ,esență de vanilie! Am amestecat ingredientele,am ars zahărul și eritritolul și am “asamblat “ într-o tavă antiaderenta ! Am copt crema de zahăr pt 40 de minute la 180 gr (am pus tava cu cremă în tava aragazului în care era și apă ,deci un fel de bain marie )! Crema se taie doar rece !
    • Ingrediente:5 albușuri (am avut rămase de la o cremă ),1 ou întreg ,1 linguriță de sare ,6 linguri făină neagră am pus eu ,jumătate plic praf de copt (ar fi mers și întreg ,creștea mai mult),cozi de ceapă verde ,jumatate de ardei gras ,mărar ,condimente,2 linguri ulei ! Am bătut albușurile spuma cu un praf de sare apoi am adăugat restul ingredientelor amestecând ușor cu o lingură de lemn..am copt checul la 180 gr pt 35 de minute! L-am tăiat când s-a răcit bine !
×
×
  • Create New...