Jump to content
  • Bun venit!

    Pentru a putea beneficia de toate funcţiile forumului, este necesar să vă înregistraţi un cont de membru. Pentru înregistrare aveţi nevoie doar de o adresă de email validă. Completaţi cu mare atenţie adresa dvs. de email, întrucât aceasta este necesară pentru validarea contului de membru.

Combină-le corect și slăbești!


Monica Badea

Recommended Posts

Ce trebuie să știm este faptul că enzimele digestive au o înaltă specificitate, fiecare enzimă digestivă acționează asupra unui anumit element nutriţional: proteazele asupra proteinelor, amilazele asupra amidonului, lipazele asupra lipidelor etc. în anumite condiții de PH, alcalin sau acid. Fiecare aliment este digerat în condiţii specifice.

Combinaţiile incorecte (proteine-făinoase) în primul rând blochează digestia şi mențin alimentele în stare semidigerată. Acest lucru conduce la procese de fermentație sau procese de putrefacție. Procesele de fermentaţie au drept consecinţă diaree, iar procesele de putrefacţie au drept consecinţă constipaţia. Cele două procese pot să ducă la înmulțirea bacteriilor negative la nivel intestinal.

Combinaţia clasică nesănătoasă este cea dintre proteine şi făinoase. De asemenea, nici combinarea proteinelor între ele nu este sănătoasă din cauza diferenţei de timp necesar digestiei fiecarui tip de proteină, de exemplu: brânză cu carne, cașcaval cu carne. Nu se vor consuma la aceeași masă carnea roșie sau albă, peştele sau preparatele compozite (rulade, mezeluri, pateuri) cu brânzeturile. De asemenea, nu se asociază proteinele din carne cu lapte, pentru că aciditatea sucului gastric în combinație cu proteina din lapte (cazeina) duce la precipitarea acesteia, a cazeinei, și se formează practic un înveliș izolator pe bucățile de carne, acestea nemaifiind digerate optim. O altă combinație nesănătoasă: grăsimi şi alimente grase împreună cu alimente proteice. Deci grăsimi (ulei, unt, untura) în combinație cu carne, ouă şi brânză. Printre combinațiile nesănătoase avem și alimente care conțin proteine de origine animală cu alimente amidonoase şi am să dau exemplul clasic: carnea cu cartofi (prăjiți, copți, piure etc.). De asemenea, un alt exemplu de combinaţie neindicată ar fi carnea cu garnitură din paste făinoase sau carnea cu pâine.

De ce nu se amestecă carnea cu cartofi sau pâine?
Deoarece carnea cere sucuri gastrice acide pentru digestie, iar pâinea și amidonoasele cer sucuri gastrice alcaline. În momentul în care noi le mâncăm asociate, carnea cu amidonoasele sau făinoasele, digestia este stopată.

Fructele se combină cu amidonoasele?
Nu se combină fructele şi zaharurile cu alimente amidonoase. La fel, asocierea alimentelor dulci (fructele care conțin fructoză) și zaharurile cu proteinele nu este recomandată! De asemenea, nu se combină alimente amidonoase cu băuturi şi alimente acide sau acre, sau cu alcool. Trebuie ştiut că alcoolul este un element care stopează digerarea alimentelor şi practic blochează enzimele digestive. Din cauza aceasta, alcoolul nu se combină şi nu se bea în timpul mesei.

Este corect să consumăm fructele cu o jumătate de oră înainte de masă?
Mai mult chiar. Deci fructele trebuie să fie numai și numai gustări, între mese. Între masa de dimineață şi masa de prânz, la două ore de la masa de dimineață se mănâncă o gustare din fructe. Este foarte corect în felul acesta, urmând două ore până la masa de prânz. Este indicat să existe două ore înainte de masa de fructe, două ore după masa de fructe.

Care sunt combinațiile sănătoase?
Combinații sănătoase de alimente: leguminoasele (soia, fasole, mazăre, năut, linte etc.) sunt complementare cu amidonoasele (făină, pâine, orez, paste făinoase, cartofi, porumb), împreună crescându-le valoarea biologică a proteinelor. Asocierea grăsimilor cu verdețuri este favorabilă, deoarece sărurile minerale din acestea ușurează scindarea lipidelor. Alimentele naturale integrale, în stare proaspătă sau, după caz, pregătite prin metode adecvate consumate în asocieri corecte ușurează digestia şi absorbția nutrienților, cu beneficii pentru sănătate şi calitatea vieții. Consumul de alimente naturale în asociație corectă, sub formă de mâncăruri simple în cantități rezonabile într-o dietă echilibrată şi diversificată, cu alternanța perioadelor de excludere săptămânală a grăsimilor şi proteinelor animale are efecte pozitive puternice asupra nivelului de energie fizică şi mentală. În ceea ce privește combinațiile sănătoase putem consuma, de exemplu, legume şi verdețuri cu proteine. Deci salatele cu proteine. Salatele verzi sau legumele (fasole, conopidă, broccoli, dovlecei) le putem asocia cu proteine (carne, lapte, ouă, brânză). Aceasta este o asociere benefică clasică. De asemenea, amidonoasele, cum ar fi cartoful, dar și făinoasele (pastele, pâinea), tot ce conține făină poate fi asociat la fel cu legume şi verdețuri.

Deci avem două mari categorii: A. proteinele și B. făinoasele. Asocierea acestora nu este o combinație benefică, însă fiecare categorie o putem combina cu verdețuri şi legume. Deci proteinele le putem combina cu verdețuri şi legume, iar făinoasele cu verdețuri şi legume. Atenție, zahărul şi fructele numai între mese! Produsele zaharoase și fructele între mese, pentru că atât fructoza, cât şi zaharoza determină fenomene de fermentație care nu sunt deloc benefice pentru sănătate.

994319832_WhatsAppImage2021-12-26at20_08_46.jpeg.11368e9367d74f3388b30412bd8043ed.jpeg

sursa

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...