Jump to content
  • Bun venit!

    Pentru a putea beneficia de toate funcţiile forumului, este necesar să vă înregistraţi un cont de membru. Pentru înregistrare aveţi nevoie doar de o adresă de email validă. Completaţi cu mare atenţie adresa dvs. de email, întrucât aceasta este necesară pentru validarea contului de membru.

Scădere în greutate vizibila și de durată!


Monica Badea
 Share

Recommended Posts

Scădere în greutate vizibilă şi de durată, fără înfometare şi fără suplimente alimentare!

 

Corpul omenesc este capabil să-şi producă hormonii şi enzimele necesare unui metabolism sănătos. Dar pentru aceasta este necesar un aport de nutrimente echilibrat, fin selecţionat cu ajutorul instinctelor alimentare (selecţie tradusă prin pofta pentru anumite alimente).

Acest mecanism de aport şi reglare este perturbat în zilele noastre de alimente industrializate de tip fast-food,produse light, low-fat, şi de un aport crescut de carbohidraţi simpli (cu indice glicemic crescut), totul asezonat cu arome artificiale şi coloranţi (E-uri).

Dezechilibrele alimentare

O alimentaţie dezechilibrată se manifestă, în general, printr- un exces ponderal care, din cauza bolilor asociate supraponderalităţii şi obezităţii,reprezintă o problemă de sănătate publică.

Excesul ponderal, prin intermediul sindromului metabolic, reprezintă sursa principală de apariţie a bolilor cronice cu care ne confruntăm astăzi: hipertensiunea arterială, dislipidemiile, diabetul zaharat, guta, osteoporoza, depresia, tulburările de somn şi cancerul.

Alimentaţia dezechilibrată se poate manifesta şi la persoanele normoponderale sau subponderale prin:

-probleme dermatologice (acnee), ginecologice (ovar polichistic, infertilitate), imunitate scăzută.

Alimentaţie personalizata !

Planul individual de nutriţie este realizat în funcţie de: valorile analizelor de sânge, de date antropometrice, de patologia şi medicaţia fiecărui participant, fiind instrumentul pe baza căruia medicii îi consiliază pe participanţi pe parcursul a minimum zece şedinţe pe parcursul a şase luni, astfel devenind şi un program educativ din punct de vedere alimentar.

Echilibrul metabolic

Scopul programului personalizat de nutriţie este reechilibrarea metabolismului, prin administrarea exact a acelor alimente şi substanţe nutritive de care are nevoie fiecare participant şi prin menţinerea nivelului insulinei şi al glicemiei la valori joase, ducând în final şi la o normalizare a greutăţii corporale.

Date ştiinţifice

Eficacitatea programului este documentată ştiinţific prin studiul publicat în „Journal of Nutrition and Metabolism", voi. 2010, Art. ID197656. Rezultatele studiului prezintă în mod clar faptul că,prin intermediul acestui program de reglare a metabolismului, persoanele supraponderale şi obeze îşi pot reduce în mod real greutatea, reuşind să-şi menţină noua greutate pe termen lung.

Mai mult de atât, oamenii de ştiinţă au constatat şi o îmbunătăţire clară a valorilor analizelor de sânge pe parcursul studiului, precum şi a calităţii vieţii din punctul de vedere al sănătăţii.


           Stiati ca...

   ■ Evaluarea greutăţii corporale se poate face cu ajutorul Indicelui de Masă Corporală (IMC). Riscul de deces creşte odată cu creşterea în greutate

                                     IMC=G/H2

                                   INTERPRETARE

                                           <18,5      Subponderal

                                          18,5-24,9  Greutate normală

                                           25-29,9   Supraponderal

                                            30-34,9   Obezitate arad I

                                            35-39,9   Obezitate grad II

                                            >40  Obezitate grad III

                                              G = greutate, H = înălţime

1545124680_WhatsAppImage2021-12-26at20_08_46.jpeg.2450a424ee1b8f61ba837c7f442be9ad.jpeg

sursa

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Posts

    • Buna Ralu, pe forum gasesti toate informatiile necesare!
    • Buna Alina, bun venit alaturi de noi!
    • Bun venit alaturi de noi 🙂
    • Am 42 ani și sunt din Braşov 
    • Ştiu că te străduieşti să mănânci mai multe legume. Aşadar, nu rata aceste zece cele mai nutritive legume, adevărate izvoare de sănătate. 1.Ceapa – veţi putea profita la maximum de antioxidanţii pe care îi conţine, doar dacă alegeţi să o consumaţi crudă. Gătitul cepei la temperaturi ridicate îi reduce semnificativ beneficiile fitochimice care protejează împotriva cancerului pulmonar și cel prostatic. Încearcă să combini ceapa crudă tocată cu roșii, avocado și ardei jalapeño – combinaţii numai bune pentru gustări simple, pe pâine prăjită. 2.Porumbul – pe cocean sau boabe, oricum e bun. Un studiu realizat de Journal of Agricultural Food and Chemistry a demonstrat că, cu cât porumbul este mai mult gătit, cu atât nivelul de antioxidanţi, ca luteina, care combate orbirea la adulţii în vârstă, este mai ridicat. Dă un search la noi pe site după Mexico Mix, combinaţia gata ambalată de la Eisberg ce cuprinde într-o singură pungă endivia, frisee, radicchio şi porumb dulce. Preferata noastră: Mexico Mix cu nachos. Ia de aici reţeta. 3.Mazărea – bobiţele de câţiva centimetri sunt cu adevărat puternice. Un studiu realizat de International Journal of Cancer a arătat că dacă vei consuma zilnic mazăre, împreună cu alte legume, vei reduce riscul de apariţie a cancerului la stomac. 4.Kale – una dintre cele mai sănătoase legume verzi de la supermarket, mă rog, poate nu atât de populară (încă) în România. Frunzele verzi de Kale sunt pline de vitamina C, un antioxidant care poate reduce riscul bolilor de inimă prin scăderea nivelului de LDL sau a colesterolului “rău”. 5.Broccoli – este plin de antioxidanţi ce combat cancerul. Un studiu a con statat că cei care au mâncat cinci porții sauchiar mai mult pe săptămână de legume crucifere (inclusiv aceste legume verzi!) au fost pe jumătate mai susceptibili de a dezvolta cancer de vezică urinară pe o perioadă de 10 ani, în comparație cu cei care au mâncat rar. 6.Ardei gras roşu – un ardei nu prea mare are doar 32 de calorii! Dar conţine “la greu” vitamina C, ceea ce oferă 150% din valoarea zilnică recomandată. Este unul dintre puţinele alimente care conţin licopen, o substanţă cu efecte antitumorale în cancerul de prostate, sâni, vezică urinară, pancreas, plămâni şi piele, în cancerul cervical, ovarian, uterin, intestinal. 7.Spanacul şi/sau baby spinach – are un conţinut ridicat de carotenoizi – antioxidanți care ajută să avem ochii sănătoși și prevene degenerăriea maculare, principala cauză de orbire la adulții în vârstă. Gătirea frunzelor de spanac verzi (nu prea mult însă) vă ajută să absorbiţi în corp o cantitate mai mare de luteină (carotenoid). Avem atât de multe variante de salate cu baby spinach, încât nu ştim ce să alegem 🙂 8.Germenii Alfalfa (sau germeni de lucernă), din ce în ce mai populari şi printre români. Această mini plantuţă firavă este bogată în beta-caroten, un antioxidant care protejează împotriva cancerului pulmonar și ajută la menținerea sănătății pielii, părului, unghiilor, gingiilor, glandelor, oaselor și dinților. Este, de asemenea, o sursă bună de vitamina E, care poate ajuta la prevenirea atacurilor de cord şi scăderea riscului de deces cauzat de cancer de vezică urinară. 9.Varză de Bruxelles – Antioxidanții din aceste legume verzi pot ajuta la detoxifierea radicalilor liberi care provoacă cancer, iar o jumătate de cană conţine 80% din vitamina C zilnică. De asemenea, ajută la combaterea bolilor de inimă și la îndepărtarea cataractei. 10.Sfecla roşie – Coaptă, fiartă sau crudă, această legumă rădăcinoasă conține niveluri ridicate de antioxidanți care luptă împotriva cancerului, dar are și luteină, care protejează ochii. Şi nu arunca nici frunzele! Tulpinile verzi sunt partea cea mai hrănitoare a legumelor și pot fi gătite ca alte legume verzi cu frunze verzi. sursa
×
×
  • Create New...