Jump to content
  • Bun venit!

    Pentru a putea beneficia de toate funcţiile forumului, este necesar să vă înregistraţi un cont de membru. Pentru înregistrare aveţi nevoie doar de o adresă de email validă. Completaţi cu mare atenţie adresa dvs. de email, întrucât aceasta este necesară pentru validarea contului de membru.

11 schimbări minore cu efecte majore pentru slăbire !


Monica Badea

Recommended Posts

Moduri usoare de a manca mai sanatos

Daca doriti sa va imbunatatiti regimul alimentar, sa va controlati mai bine portiile si sa va hraniti, astfel, mult mai sanatos, trebuie sa creati si circumstantele propice acestor schimbari importante, dar si sa adoptati obisnuinte menite sa se integreze permanent in stilul de viata.
1. Tineti alimentele sanatoase la indemana
Este putin probabil sa alegeti ca gustare un fruct, daca la indemana aveti napolitane cu ciocolata. O prima schimbare benefica in alimentatie poate fi chiar aceasta tineti un bol cu fructe proaspete pe masa din living sau pe cea din bucatarie si ascundeti toate deserturile hipercalorice. Va fi mult mai tentant sa savurati o piersica sau un mar, daca aveti acces deplin la acestea.
Aceeasi regula se poate aplica si alimentelor pastrate la frigider depozitati in partea din fata a rafturilor fructele, legumele si lactatele degresate si propuneti-va sa le folositi pentru a umple farfuria in proportie de 80%.
2. Transformati ispitele culinare intr-un rasfat ocazional
Privarea completa de alimentele preferate nu este o solutie pe termen lung, spun psihologii, deoarece dorinta de a le consuma abuziv creste direct proportional cu amploarea interdictiei. Pe de alta parte, nici consumul nelimitat de deserturi sau fast-food nu este indicat. Din acest motiv, este important sa gasiti o cale de mijloc.
O solutie in acest sens este sa va permiteti, o data pe zi sau la 2-3 zile, cate o portie mica din preparatul la care tanjiti de obicei. In acest fel, veti avea confortul psihic de a putea savura la un moment dat un fel de mancare preferat, in timp ce va rezumati in rest la alimentele sanatoase pe care le puteti consuma fara restrictii.
3. Ganditi-va la consecinte inainte de o masa copioasa
Un exercitiu de imaginatie poate fi cea mai buna metoda de a preveni abuzurile alimentare. Inainte sa dati curs unei pofte culinare, amintiti-va de ultimul disconfort resimtit in urma unui exces hiperaciditatea gastrica, senzatiile de prea plin, somnul agitat etc.

Odata ce retraiti la nivel mental consecintele mancatului in exces, va puteti corecta comportamentul la masa, prin portii mai mici, o combinatie mai fericita a alimentelor si o selectie mai atenta a sosurilor, bauturilor si deserturilor.
4. Considerati proteinele ca fiind garnitura
In bucataria traditional romaneasca, preparatele din carne sunt considerate a fi fel principal, iar cele din legume, garnitura acestuia. Schimbati aceasta conceptie gresita si consumati proteinele ca garnitura. Acest lucru inseamna ca veti pregati o cantitate mai mare de legume sotate sau cartofi nature si una mult mai mica de friptura. In acest mod, veti consuma insumat mult mai putine calorii, decat in cazul in care sursele de proteine domina portiile meselor principale.
5. Consumati paine din faina integrala
Daca nu puteti reduce considerabil portiile zilnice de paine, este suficient sa o inlocuiti pe cea din faina alba, cu sortimentele din faina integrala. Veti culege numeroase beneficii pentru sanatate, de la un mai bun control al greutatii corporale, pana la reducerea riscului de diabet de tip 2, boli cardiace, accident vascular cerebral si chiar cancer.
Pentru fiecare sandvis pregatit cu paine integrala in loc de paine alba, va suplimentati aportul de fibre cu pana la 4 grame, precum si cel de vitamine, minerale si fitochimicale.
6. Inlocuiti maioneza cu mustarul
Preparatele asezonate cu maioneza nu sunt o alegere sanatoasa, intrucat abunda in calorii si grasimi. Fiecare sandvis in care folositi mustar in loc de sosul hipercaloric va ajuta sa taiati pana la 100 de kcal, 11 grame de grasimi si 1,5 grame de grasimi saturate.
7. Adaugati seminte de in in iaurt si smoothie-uri
Doar doua lingurite de seminte de in care insotesc portiile de iaurt adauga pana la 4 grame de fibre, 2,4 grame de acizi esentiali omega-3 si fitoestrogeni. Aceasta suplimentare de nutrienti contribuie la o mai buna digestie si ajuta la instalarea senzatiei de satietate mai mult timp.
8. Consumati ceai neindulcit in loc de bauturi acidulate
Un pahar de suc acidulat furnizeaza circa 140 kcal si 32 de grame de zahar. Daca inlocuiti complet aceasta bautura cu ceaiul neindulcit de orice fel, reduceti pana la 7.800 de kcal si 448 de lingurite de zahar din consumul total lunar de calorii si zaharuri (in conditiile in care ati fi consumat cate doua pahare de bauturi carbogazoase zilnic).
9. Alegeti pastele cu sos tomat in locul sosului alb
Toate sosurile albe pentru paste sunt pline de grasimi saturate si calorii, de aceea consumul lor concomitent cu carbohidratii inseamna ingerarea unui numar foarte mare de calorii. O schimbare sanatoasa in dieta ar fi sa substituiti aceste sosuri cu cele pe baza de rosii, mult mai sarace in grasimi, dar mai bogate in antioxidanti si alte fitochimicale benefice organismului.
10. Comandati intotdeauna legume alaturi de carne
De fiecare data cand luati masa la restaurant, renuntati la clasicele combinatii de friptura cu cartofi prajiti sau chiftele cu piure de cartofi. Asociati intotdeauna carnea cu legumele sau ciupercile si veti reduce pana la 350 kcal si 18 grame de grasimi din continutul preparatului servit.
11. Consumati apa plata aromatizata cu lamaie
Consumul suficient de apa este o conditie esentiala a starii depline de sanatate, insa atunci cand adaugati si cateva felii de lamaie, culegeti si mai multe beneficii. Lamaia ajuta la detoxifierea ficatului si la arderea eficienta a grasimilor, ajutand rata metabolica sa creasca semnificativ, cu pana la 33%. Acest lucru inseamna ca veti arde, zilnic, cu pana la 100 de kcal mai mult!

sursa

slabimimpreuna.jpeg

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Posts

    • Ingrediente:15 prune uscate ,1,praf de sare de lămâie,750-800 ml apă fierbinte ..avem nevoie și de un recipient cu capac !am pus in recipient 15 prune ,am adăugat apa fierbinte,am pus capacul și am lăsat să se răcească,apoi am amestecat cu o lingură și am adăugat un praf de sare de lămâie după care am pus la frigider (peste noapte )..a doua zi e bun de consumat ..un pahar de 250 ml înainte de mic dejun (și 5 prune ..după ce bem apa de prune vom mânca și 5 prune ..așadar pt fiecare 250 ml lichid vom consuma și 5 prune care s-au hidratat peste noapte )..consumați zilnic acest lichid ..balonarea dar și constipația vor dispărea !
    • Ingrediente: :2 banane bine coapte și zdrobite bine cu o furculița sau cu blenderul vertical,1 ou,50 ml apă ,200 gr făină de cocos sau fulgi de cocos măcinați bine ,esență ,2 linguri cu cacao (dacă mai necesită apă puteți adăuga puțin câte puțin până obțineți o coca groasă și sfărâmicioasă ..se lucrează puțin mai greu cu făină de cocos pt ca nu leagă perfect preparatul )..eu nu am adăugat îndulcitor dar dacă doriți să iasă mai dulci puteți să puneți 100 gr îndulcitor sau 1-2 linguri cu zahăr!Am amestecat toate ingredientele și am lăsat 15 minute la odihnă după care am format biscuiți mari dar subțiri (eu am lăsat marginile puțin crestate )!Am copt biscuiții la 180 gr pentru 20 de minute și după ce s-au răcit bine i-am uns cu puțină miere și am presărat deasupra fulgi de cocos!
    • Ingrediente:250 gr făină integrală,5 linguri ulei ,8 linguri apă minerală rece (merge și plată ),100 gr eritritol (îndulcitor),1 praf de copt (în funcție de făina folosită mai adăugați sau mai tăiați din apă ..în clip veți vedea cum trebuie să fie aluatul )Am pus rând pe rând toate ingredientele și se frământa 5 minute (azi nu am frământat de mâna așadar am lăsat 10 minute la viteza 2 la aparat -malaxor ).Am lăsat la odihnă coca apoi am întins o foaie subțire pe care am uns o umplutură de gem de prune și nucă măcinată (am pus la ochi ),am rulat foaia și am tăiat în bucăți potrivite pe care le-am pus în tavă pe hârtie de copt cu umplutura în sus !Am copt melcii la 180 gr pt 25 de minute!La răcire îi puteți unge cu miere sau puteți pudra cu îndulcitor praf !
    • Ingrediente:2 linguri zahăr pt caramelizat ,200 gr eritritol(am pus 50 gr de eritritol cu cele 2 linguri de zahăr la caramelizat ..eritritolul nu se caramelizeaza bine singur ,mai mult iese un sirop decât un caramel ,de aceea îl ajut cu puțin zahăr),5 ouă ,500 ml lapte ,1 praf de sare ,esență de vanilie! Am amestecat ingredientele,am ars zahărul și eritritolul și am “asamblat “ într-o tavă antiaderenta ! Am copt crema de zahăr pt 40 de minute la 180 gr (am pus tava cu cremă în tava aragazului în care era și apă ,deci un fel de bain marie )! Crema se taie doar rece !
    • Ingrediente:5 albușuri (am avut rămase de la o cremă ),1 ou întreg ,1 linguriță de sare ,6 linguri făină neagră am pus eu ,jumătate plic praf de copt (ar fi mers și întreg ,creștea mai mult),cozi de ceapă verde ,jumatate de ardei gras ,mărar ,condimente,2 linguri ulei ! Am bătut albușurile spuma cu un praf de sare apoi am adăugat restul ingredientelor amestecând ușor cu o lingură de lemn..am copt checul la 180 gr pt 35 de minute! L-am tăiat când s-a răcit bine !
×
×
  • Create New...