Jump to content
  • Bun venit!

    Pentru a putea beneficia de toate funcţiile forumului, este necesar să vă înregistraţi un cont de membru. Pentru înregistrare aveţi nevoie doar de o adresă de email validă. Completaţi cu mare atenţie adresa dvs. de email, întrucât aceasta este necesară pentru validarea contului de membru.

Cromul și slăbirea !


Monica Badea

Recommended Posts

Cromul este un mineral pe care organismul il foloseste pentru functionarea normala, cum ar fi digestia mancarii. Cromul exista in multe produse alimentare naturale, precum: drojdia de paine, carne, cartofi (mai ales daca sunt gatiti in coaja), branzeturi, melasa, condimente, paine integrala, cereale, fructe proaspete si vegetale.
Consumul de apa de robinet nededurizata aduce o cantitate de crom destul de mare si gatitul in cratite de inox creste continutul de crom al mancarurilor. Se pot achizitiona suplimente de crom in tablete, in capsule sau sub forma de multivitamine.
Totusi, deoarece cromul este necesar organismului uman in cantitati mici, majoritatea oamenilor au un aport suficient din dieta obisnuita si nu au nevoie de suplimente. Cei care au un risc de a face deficit de crom sunt diabeticii si persoanele in varsta.

Care este rolul cromului?

Cromul ajuta la transferul glucozei din sange (zaharului din sange) in celule si pentru a fi folosit in procesele energetice pentru sintetizarea de grasime, carbohidrati si proteine.
Cromul poate fi important pentru cei cu diabet zaharat de tip I - pe acestia ii poate ajuta sa-si controleze glicemia si poate juca un rol in managementul diabetului instalat la varsta adulta.
Nivelurile scazute de crom pot sa determine o hipercolesterolemie si un risc mai crescut de a dezvolta boala coronariana ischemica. Suplimentele de crom pot creste colesterolul "bun" (HDL colesterol), pot scadea trigliceridele si nivelul total de colesterol la cei cu glicemie mare si diabet.
Suplimentele de crom sunt promovate ca fiind de ajutor in dezvoltarea masei musculare, in arderea grasimilor si in cresterea arderii de carbohidrati. Totusi, aceste efecte nu au fost demonstrate inca.
Deficitul de crom poate determina diverse afectiuni oculare. Exista o legatura intre nivelul scazut de crom si riscul de glaucom. Cromul incetineste pierderile de calciu, deci poate fi de ajutor in prevenirea pierderea de masa osoasa la femeile la menopauza.
Este cromul sigur?

Cromul gasit in mancare nu este daunator. Totusi, administrarea unor cantitati mari de crom poate cauza probleme stomacale. Prea mult crom poate afecta rinichii, ficatul, nervii si mai poate cauza un ritm cardiac neregulat.
Femeile insarcinate si care alapteaza nu trebuia sa ia suplimente de crom. Medicina nu a stabilit un nivel de aport superior tolerabil deoarece au fost observate putine reactii adverse grave la aportul ridicat de crom.
Efectele secundare ale suplimentelor de crom sunt rare. Acestea pot include:
hipoglicemie (glucoza scazuta in sange);
- antiacidele (printre care se numara si carbonatul de calciu) interfereaza cu absorbtia cromului;
- expunerea profesionala la crom (in metalurgie sau in industria galvanizarii) a fost legata de aparitia cancerului pulmonar sau a insuficientei renale cronice, cat si a unor boli ca eczema sau alte boli inflamatorii ale pielii;
- un supliment dietetic poate fi vandut in ciuda unor studii limitate sau fara a fi cercetate efectele benefice sau siguranta administrarii.
Cromul din sursa naturale:
- legume precum brocoli,cartofii si fasolea verde;
-  produse din cereale integrale;
- carne de vita si pasare, ficat ;
- fructe, inclusiv mere si banane, suc de struguri;
- lapte si produse lactate.

sursa

slabimimpreuna.jpeg

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Posts

    • Ingrediente:15 prune uscate ,1,praf de sare de lămâie,750-800 ml apă fierbinte ..avem nevoie și de un recipient cu capac !am pus in recipient 15 prune ,am adăugat apa fierbinte,am pus capacul și am lăsat să se răcească,apoi am amestecat cu o lingură și am adăugat un praf de sare de lămâie după care am pus la frigider (peste noapte )..a doua zi e bun de consumat ..un pahar de 250 ml înainte de mic dejun (și 5 prune ..după ce bem apa de prune vom mânca și 5 prune ..așadar pt fiecare 250 ml lichid vom consuma și 5 prune care s-au hidratat peste noapte )..consumați zilnic acest lichid ..balonarea dar și constipația vor dispărea !
    • Ingrediente: :2 banane bine coapte și zdrobite bine cu o furculița sau cu blenderul vertical,1 ou,50 ml apă ,200 gr făină de cocos sau fulgi de cocos măcinați bine ,esență ,2 linguri cu cacao (dacă mai necesită apă puteți adăuga puțin câte puțin până obțineți o coca groasă și sfărâmicioasă ..se lucrează puțin mai greu cu făină de cocos pt ca nu leagă perfect preparatul )..eu nu am adăugat îndulcitor dar dacă doriți să iasă mai dulci puteți să puneți 100 gr îndulcitor sau 1-2 linguri cu zahăr!Am amestecat toate ingredientele și am lăsat 15 minute la odihnă după care am format biscuiți mari dar subțiri (eu am lăsat marginile puțin crestate )!Am copt biscuiții la 180 gr pentru 20 de minute și după ce s-au răcit bine i-am uns cu puțină miere și am presărat deasupra fulgi de cocos!
    • Ingrediente:250 gr făină integrală,5 linguri ulei ,8 linguri apă minerală rece (merge și plată ),100 gr eritritol (îndulcitor),1 praf de copt (în funcție de făina folosită mai adăugați sau mai tăiați din apă ..în clip veți vedea cum trebuie să fie aluatul )Am pus rând pe rând toate ingredientele și se frământa 5 minute (azi nu am frământat de mâna așadar am lăsat 10 minute la viteza 2 la aparat -malaxor ).Am lăsat la odihnă coca apoi am întins o foaie subțire pe care am uns o umplutură de gem de prune și nucă măcinată (am pus la ochi ),am rulat foaia și am tăiat în bucăți potrivite pe care le-am pus în tavă pe hârtie de copt cu umplutura în sus !Am copt melcii la 180 gr pt 25 de minute!La răcire îi puteți unge cu miere sau puteți pudra cu îndulcitor praf !
    • Ingrediente:2 linguri zahăr pt caramelizat ,200 gr eritritol(am pus 50 gr de eritritol cu cele 2 linguri de zahăr la caramelizat ..eritritolul nu se caramelizeaza bine singur ,mai mult iese un sirop decât un caramel ,de aceea îl ajut cu puțin zahăr),5 ouă ,500 ml lapte ,1 praf de sare ,esență de vanilie! Am amestecat ingredientele,am ars zahărul și eritritolul și am “asamblat “ într-o tavă antiaderenta ! Am copt crema de zahăr pt 40 de minute la 180 gr (am pus tava cu cremă în tava aragazului în care era și apă ,deci un fel de bain marie )! Crema se taie doar rece !
    • Ingrediente:5 albușuri (am avut rămase de la o cremă ),1 ou întreg ,1 linguriță de sare ,6 linguri făină neagră am pus eu ,jumătate plic praf de copt (ar fi mers și întreg ,creștea mai mult),cozi de ceapă verde ,jumatate de ardei gras ,mărar ,condimente,2 linguri ulei ! Am bătut albușurile spuma cu un praf de sare apoi am adăugat restul ingredientelor amestecând ușor cu o lingură de lemn..am copt checul la 180 gr pt 35 de minute! L-am tăiat când s-a răcit bine !
×
×
  • Create New...