Jump to content
  • Bun venit!

    Pentru a putea beneficia de toate funcţiile forumului, este necesar să vă înregistraţi un cont de membru. Pentru înregistrare aveţi nevoie doar de o adresă de email validă. Completaţi cu mare atenţie adresa dvs. de email, întrucât aceasta este necesară pentru validarea contului de membru.

Ceaiul de Scorțișoara ajuta la slăbit și la pastrarea sănătății!


Monica Badea

Recommended Posts

Aroma dulce a scorțișoarei ne duce cu gândul la bunătățile dulci bogate în acest condiment. Puțini știu, însă, că scorțișoara este un condiment excelent pentru infuzii de ceaiuri, deoarece, pe lângă gustul delicios, are nenumărate proprietăți benefice pentru organism.

Ceaiul de scorțișoară se obține din scoarța arborelui de scorțișoară, care se rulează în formă de batoane atunci când este uscat – de aici și forma binecunoscută a batoanelor de scorțișoară din comerț. Aceste batoane se pot infuza, direct, în apă fierbinte, sau se pot măcina și pune în săculeți de ceai, pentru infuzie. Ceaiul de scorțișoară este plin de beneficii, motiv pentru care este bine să îl consumăm pe parcursul întregului an. Mai jos, găsești câteva dintre cele mai importante proprietăți ale acestuia.

Este o sursă bogată de antioxidanți

Ceaiul de scorțișoară este bogat în antioxidanți benefici pentru sănătatea noastră. Antioxidanții ne protejează de procesul de oxidare cauzat de radicalii liberi. Aceștia sunt molecule ce pot deteriora celulele corpului și pot contribui la apariția anumitor boli, precum diabet, cancer și afecțiuni cardiovasculare. Scorțișoara conține, din plin, polifenoli, o clasă de antioxidanți care se regăsesc și în cuișoare și oregano. Mai mult, consumul de scorțișoară ne îmbunătățește și capacitatea proprie de a lupta împotriva radicalilor liberi, datorită conținutului ridicat de antioxidanți.

Susține sănătatea cardiovasculară
Ultimele cercetări arată faptul că anumiți compuși din scorțișoară pot reduce markerii care cauzează inflamații din corp, ceea ce poate reduce considerabil riscul de boli cronice, precum bolile cardiovasculare. De asemenea, consumul de scorțișoară poate îmbunătăți tensiunea arterială, precum și nivelul trigliceridelor și al colesterolului LDL, ceea ce contribuie, în plus, la sănătatea sistemului cardiovascular și ne poate feri de atacuri de cord sau de accidente vasculare cerebrale.

În plus, scorțișoara poate crește nivelul de colesterol HDL, cel bun, ceea ce ajută la eliminarea surplusului de colesterol LDL din sânge.
Scorțișoara este bogată în cumarină, un compus care poate contribui la sănătatea vaselor sangvine și la prevenirea formării de cheaguri de sânge. Este important de reținut, însă, faptul că un consum excesiv de cumarină poate declanșa anumite boli ale ficatului și poate crește riscul de sângerare, prin urmare consumul de scorțișoară trebuie controlat.

Poate echilibra indexul glicemic în sânge

Scorțișoara poate avea efecte antidiabetice, prin scăderea zahărului din sânge și echilibrarea indexului glicemic. Condimentul pare să aibă aceeași acțiune în corp ca insulina, hormonul responsabil pentru scăderea nivelului de zahăr din sânge și țesuturi.  Mai mult, compușii din scorțișoară pot contribui la scăderea nivelului de zahăr din sânge prin reducerea rezistenței la insulină, ceea ce sporește eficiența acțiunii insulinei în corp. Scorțișoara ne poate ajuta și prin încetinirea descompunerii carbohidraților în tractul intestinal, ceea ce ajută, la rândul său, la menținerea unui nivel echilibrat de zahăr în sânge după fiecare masă.

Poate ajuta în lupta cu kilogramele în plus

Ceaiul de scorțișoară este adesea recomandat în curele de slăbire, deoarece consumul regulat susține arderea caloriilor și, deci, pierderea în greutate. Pentru a vă bucura de acest beneficiu puteți opta pentru un ceai simplu, cu scorțișoară, sau pentru un amestec de plante de ceai care conține și scorțișoară.

Are proprietăți antibacteriene și antifungice

Scorțișoara are puternice proprietăți antibacteriene și antifungice, datorate, în special, ingredientului activ principal din scorțișoară, și anume cinnamaldehyde. Acest compus previne dezvoltarea bacteriilor, a fungilor și a mucegaiului. Printre bacteriile de care ne putem feri cu ajutorul scorțișoarei se numără bacteriile de tip stafilococ, salmonella și E.coli. În plus, efectul antibacterian al scorțișoarei poate avea și alte beneficii, și anume reducerea mirosului neplăcut al gurii și al riscului apariției cariilor.

Poate diminua crampele menstruale și alte simptome ale PMS-ului

Ceaiul de scorțișoară poate reduce din simptomele neplăcute ale sindromului premenstrual, precum dismenoreea, starea de irascibilitate și de amețeală. În plus, cercetările arată că un consum moderat de scorțișoară poate reduce fluxul sângerării din timpul menstruației, precum și starea de greață asociată cu perioada de ciclu, un simptom adesea întâlnit la femei.

120973403_1688680311289510_1158931748021242008_n.jpg.daaa114facfd2cd3f1649da314f411ea.jpg

sursa

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Posts

    • Buna Dana, bun venit alaturi de noi 
    • Bună ziua! Mă numesc Dana, sunt din nord-vestul României. Vă urmăresc de mai mult timp pe Facebook și acum am decis să mă înscriu în forumul d-voastră.
    • Ingrediente: -200 gr făină de năut -60 gr fulgi de ovăz măcinați -10 gr semințe de in măcinate -10 gr semințe de dovleac și floarea soarelui,râșnite ..acestea sunt opționale ! -pătrunjel uscat -sare -usturoi pudră -semințe de susan (opțional ) -450 ml apă fierbinte dar nu clocotită Se amestecă totul și se lasă 15 minute la odihnă. Apoi se formează burgerii cu mâinile umede și se coc în tigaie antiaderenta sau la cuptor..în tigaie eu i am făcut câte 3 minute pe fiecare parte !
    • Ingrediente: -500 gr făină integrală -100 gr ulei de cocos (cantitate în stare solidă ) -1 linguriță bicarbonat -2 ouă -300 ml iaurt Se amestecă toate ingredientele și se frământă 5 minute (în cazul în care vi se pare puțin sfărâmicios,mai adăugați puțin iaurt ) Dăm coca la rece minim 2 ore (cea mai fragedă iese când sta peste noapte la frigider ) Întindem pe masa de lucru o foaie  nu prea groasă și tăiem în forme de triunghi pt a putea face Cornulețe ! Eu am umplut și cu rahat și cu smochine din dulceață (dulceață de smochine întregi )dar puteți face Cornulețe cu orice vă place ! Am copt cornulețele la 180 de grade pentru 25 de minute și le-am tăvălit(după răcire ) prin îndulcitor eritritol pe care l-am râșnit în râșnița de cafea!
    • multumesc, cedeti ca puteti sa-mi dati un sfat, cum sa fac sa nu mananc noaptea?
×
×
  • Create New...